Windows sikkerhedsfejl pga. BB/ADSL?
Fra : Andreas Geitner

Dato : 18-06-01 23:27

Hej

Der bliver ellers skrevet en del om TDC... MEN det er sq også nødvendigt!

Efter at have fået 256/128 BB/ADSL fra TDC, er der gået kage i min
bootsekvens i WIN98SE. Ca. Hver anden gang jeg booter, starter WIN op med
denne meddelelse:

"Windows bekyttelsesfejl - du skal genstarte maskinen"

Så kan jeg starte op igen (i fejlsikret tilstand), boote igen og måske (hvis
jeg er heldig) starter maskinen op normalt.

Er der nogen der kender til problemet og ved hvad der skal til for at komme
det til livs?

Jeg ringede til TDC ADSL support. De sagde, at det var en Windows fejl...
der skal ikke meget til at overbevise mig om Microsofts fejl, så jeg lavede
den grufulde format c: - og geninstallerede Win... det hjalp ikke en disse
og problemet forbliver, dog i færre tilfælde.

Hvis ikke jeg får en beskyttelsesfejl, så sker det også at bootsekvensen
bare fryser, hvilket jeg aldrig har oplevet før jeg fik BB/ADSL.... *suk*

Hvis nogen kan hjælpe vil jeg være meget taknemmelig !!

Med venlig hilsen

Andreas

SYSTEM (hvis det kan hjælpe):

OS: W98 SE

DFI AK-74 EC (BIOS dateret 22 marts 2001 og 4in1 ViaTech drivere, også den
nyeste)
AMD Athlon 900 MhZ
128 SD-RAM
InnoVision TNT (1)
SB Live! Player 1024
Samsung 10 GB HD, 5400 rpm.
HP 9350i brænder
Creative 52x CD-ROM

DirectX 8.0a

IE: 5.50.4522.1800

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 18-06-01 23:31

Hejsa,

og du har prøvet at fjerne dit netkort ?

--
Med venlig hilsen,

Ole M. Madsen
NE2 Konfig & FAQ -> http://www.turbine.dk/2601
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-06-01 23:42

On Tue, 19 Jun 2001 00:26:50 +0200, Andreas Geitner wrote:
> [...]
>
>Efter at have fået 256/128 BB/ADSL fra TDC, er der gået kage i min
>bootsekvens i WIN98SE. Ca. Hver anden gang jeg booter, starter WIN op med

Det har intet med BB|ADSL at gøre, tænd du blot maskinen og den vil få tildelt
en adresse vi DHCP.

/Jesper

Fra : Karsten Andersen

Dato : 19-06-01 10:26

18 Jun 2001 22:42:21 GMT, skrev Jesper Skriver, på 13 linier, i
<slrn9it0ms.pv0.jesper@freesbee.wheel.dk>, :

>Det har intet med BB|ADSL at gøre, tænd du blot maskinen og den vil få tildelt
>en adresse vi DHCP.
Måske men det kunne være lidt hardware konflikter med det Netkort han
måske har fået af TDC

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-06-01 15:54

On Tue, 19 Jun 2001 11:25:46 +0200, Karsten Andersen wrote:
>18 Jun 2001 22:42:21 GMT, skrev Jesper Skriver, på 13 linier, i
><slrn9it0ms.pv0.jesper@freesbee.wheel.dk>, :

>Måske men det kunne være lidt hardware konflikter med det Netkort han
>måske har fået af TDC

Der følger mig bekendt ikke noget netkort med i BB|ADSL pakken.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 18-06-01 23:56

"Andreas Geitner" <geitner@andersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis ikke jeg får en beskyttelsesfejl, så sker det også at bootsekvensen
> bare fryser, hvilket jeg aldrig har oplevet før jeg fik BB/ADSL.... *suk*

Smid dit netkort i et andet slot på bundkortet.

--
Anders Vind Ebbesen
Webudvikler

Fra : Andreas Geitner

Dato : 20-06-01 23:05

Tak for alle de mere (og nogle mindre) seriøse svar jeg har fået... jeg
skriver her svaret på problemet, for dem der har interesse:

Netværkskortet (som var købt i en Tele Butik), er som default konfigureret
til at køre på automode.
Efter at have insdtillet det til at køre 10Full mode, har jeg ikke haft
nogle problemer. Netværkskortet forsøger at køre 100full mode som standard
ved opstart, men det kan åbenbart skabe problemer i forhold til den løsning
TDC tilbyder (og også i forhold til Windows sikkerhed).

Man kan se netværkskortets konfiguration (af fare for at lyde belærende)
her: Kontrolpanel -- netværk -- marker netværkskortet og tryk derefter
egenskaber

Tryk avanceret -- marker link speed/Duplex mode -- denne skal stå på 10Full
mode.... voila!

Endnu engang tak til de hjælpefulde hoveder

Jeg kan bekræfte fra support, at netværkskortet skal sidde "alene" i en PCI
port dvs. med en fri port ved siden af kortet (evt. på begge sider), da
portene typisk hænger sammen to og to

--

Andreas

geitner@get2net.dk

Tlf.: 3990 8822
mob.: 2972 8822

Fra : Christen Stephansen

Dato : 19-06-01 01:29

> Efter at have fået 256/128 BB/ADSL fra TDC, er der gået kage i min
> bootsekvens i WIN98SE.

Evt. efter du har smidt et netkort i maskinen?

/Christen Stephansen

Fra : Gevaldi

Dato : 19-06-01 06:07

"Andreas Geitner" <geitner@andersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Der bliver ellers skrevet en del om TDC... MEN det er sq også nødvendigt!

Og hvorfor er det så det?

> [...]
> denne meddelelse:
>
> "Windows bekyttelsesfejl - du skal genstarte maskinen"

Er det TDC problem?

> SYSTEM (hvis det kan hjælpe):
> OS: W98 SE
> DFI AK-74 EC (BIOS dateret 22 marts 2001 og 4in1 ViaTech drivere, også den
> nyeste)
> AMD Athlon 900 MhZ
> 128 SD-RAM
> InnoVision TNT (1)
> SB Live! Player 1024
> Samsung 10 GB HD, 5400 rpm.
> HP 9350i brænder
> Creative 52x CD-ROM
> DirectX 8.0a
> IE: 5.50.4522.1800

Du har glemt at fortælle hvilket diskette drev du har og hvilke højttalere
du bruger, det kunne jo være interessant at vide, hvis fejlfindingen skal
være seriøs:)

Hilsen Gevaldi

Fra : Karsten Andersen

Dato : 19-06-01 10:26

Tue, 19 Jun 2001 07:06:36 +0200, skrev Gevaldi, på 38 linier, i
<9gmmkt$mvm$1@news.inet.tele.dk>, :

>Er det TDC problem?
Hvis TDC har leveret Netkort så kan man da sige det er et TDC problem

Men ok det er jo ikke sikkert det er netkortet skyld.
Dog tror jeg mest på det.

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 19-06-01 15:23

> Hvis TDC har leveret Netkort så kan man da sige det er et TDC problem

Den fejlmedelelse der kommer, kan tyde på en fejlinstallation af netkort
eller tcp/ip driverene. Dette problem kan løses ved at starte op i
fejlsikret tilstand, slette netkort og alle netværksdrivere og så genstarte
pc'en, når den har genstartet skal det hele installeret igen !!!

Thomas

Fra : Andreas Geitner

Dato : 20-06-01 22:50

Hvorfor bruger du tid på at svare hvis du ikke har noget at sige?

--

Andreas Geitner-Andersen
Ordrupvej 179 st. tv.

geitner@get2net.dk