character data is not allowed here?
Fra : Stefan Køberl

Dato : 14-07-06 13:27

Hej,

Jeg har lige indsat noget html kode i min css, og derefter
oversat det til css sprog. Det ser ud til at fungerer men der må
være en fejl et sted, for validatoren siger, 'character data is
not allowed here'.

Siden kan ses her: http://www.infoscape.dk/test/test10-1.html.

Det drejer sig, om de sidste to erklæringer omkring '.logo' og
'.baggrund'.

Grunden til denne fejl, er sandsynligvis, fordi at det ikke er
oversat korrekt til css, for lige pt. validerer css validatoren
'0 fejl' og ovenstående fejl bliver valideret i html-validatoren,
selvom det egentlig er css.

Har læst tidligere at det kan være pga. manglende <title></title>
osv. men på denne side, er der jo ingen problemer med dette.

Af en eller anden grund, blokerer fejlen også style-elementet,
for nu får jeg samtidig en fejl der siger, at mit style-tag ikke
har nogen 'åbning' altså den mangler <style>.

Hvad skyldes alt dette? Og er det overhovedet pga. at .logo og
baggrund er skrevet i 'forkert css'?

Håber det var forståeligt ;S

Mvh. Stefan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-07-06 14:59

Den 14-07-06 14.27 skrev Stefan Køberl følgende:

> Af en eller anden grund, blokerer fejlen også style-elementet,
> for nu får jeg samtidig en fejl der siger, at mit style-tag ikke
> har nogen 'åbning' altså den mangler <style>.

Jeg tror fejlen ligger i, at du starter med / i adressen til billedet.
Prøv med:
url(../templates/b3006/images/site-background.gif)
Men jeg må indrømme, det er kun et gæt. Men så har du da noget, du kan
prøve, indtil en af de mere vidende kommer på banen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Stefan Køberl

Dato : 14-07-06 17:35

> Jeg tror fejlen ligger i, at du starter med / i adressen til billedet.
> Prøv med:
> url(../templates/b3006/images/site-background.gif)

Nææ. Underligt - det virker stadig ikke.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-07-06 18:39

Stefan Køberl wrote:
> [...]
> oversat det til css sprog. Det ser ud til at fungerer men der må
> være en fejl et sted, for validatoren siger, 'character data is

Prøv

i stedet for

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Stefan Køberl

Dato : 14-07-06 22:53

> Prøv

> i stedet for

Jo tak, det rettede sørme begge fejl.

Mange gange tak ;)

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 18:41

"Stefan Køberl" <steffi100_2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> oversat det til css sprog. Det ser ud til at fungerer men der må
> være en fejl et sted, for validatoren siger, 'character data is

Prøv at skrive sådan her i stedet for

background-image: url('/test/logo.gif');

I øvrigt sparer du da godt og grundig på kontrasten på den side. Den er ej
læsbar

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/