Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon powershot g1
Fra : jhb

Dato : 18-06-01 20:51

Hej med jer.

Jeg har lige købt et Canon Powershot G1 og der har jeg opdaget at der er en
pixels fejl på skærmen men kun et enkelt punkt så er spørgsmålet er det
noget der breder sig ? eller bliver det ved det.
Mit Compactflash kort er på 128 MB men når jeg tjekker det via kameraets
software så står der kun 121MB er det kameratet der bruger de sidste 7 MB?

Fra : Kenny

Dato : 18-06-01 23:14

Du skriver at dit kamera har en pixelfejl hvordan ser den ud? Er det bare en
enkel pixel der er blevet blå så er det et enkelt punkt i skærmen der er
defekt og så skal du opsøge din fotohandler og få kameraet lavet mens der
stadig er garanti på.

Med hensyn til dit andet spørgsmål så er kortet mindre når det er formateret
og de 7 mb der mangler er simpelt hen blevet brugt til formateringen, det
vil du og så kunne se på din harddisk på computeren når den er helt tom så
er der stadig noget plads der allerede er blevet brugt til formatering.

med venlig hilsen
Kent Majbom
"fotohandler"

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 19-06-01 07:06

"jhb" <j.buchholz@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> software så står der kun 121MB er det kameratet der bruger de sidste 7 MB?

Snakker vi skærmen på kameraet? Hvis ja, så glæd dig over at fejlen ikke er
på LCD'en og dermed på alle billederne - hvis du bytter kameraet risikerer
du at få en model hvor det er omvendt

// Steffen

Fra : jhb

Dato : 19-06-01 18:43

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> // Steffen
>
> Er det virklig et så stort problem med pixels fejl på skærmen på kameraet
samt på billederne, det virker da ikke betrykkende.

Fra : pwa

Dato : 19-06-01 21:49

> [...]
> samt på billederne, det virker da ikke betrykkende.
>
> LCD skærmen produceres med høj præsionsteknik. Mere end 99,99% af pixelene
vises i henhold til specifikationerne. Mindre end 0,01% vises af og til
forkert med sorte eller røde prikker. Det har ingen betydning for det
optagne billede.
og det betyder ikke at der er opstået en fejl. (Ovennævnte iflg Canon)

v/h pwa