Problemer med scrollbar i tabel.
Fra : Christian Andersen

Dato : 13-07-06 00:55

Hej allesammen.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, med ´mit lille problem.

Har denne side, og vil gerne havde lavet en scroll bar på det
midterste tekst område (frame)...

Men kan ikke få det til at virke, er lige glad med om det bliver
skrevet i css eller html, vil bare gerne vide kommandoen og hvor
det skal stå for at virke !!!

Dette er linket : http://www.hair4you.dk/opleg/index-css.htm

Klik på vis kilde for at se koden du skal kigge her omkring -
måske lidt før :

                  <b>Velkommen til vores hjemmeside</b>
<b>Hair 4 You</b> fungerer som udkørende frisør, hvilket
selvfølgelig betyder at vi kommer til dig, som privat person
eller i firmaet. Vi kan alt det som en almindelig frisør saloon
kan, men vi kan det bare når du har tid, og derfor skaber vi også
mere tid til dig og famillien....................

Håber nogen gider & kan hjælpe.

- På forhånd TAK.

MVH

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-07-06 01:21

Christian Andersen skrev:

>Har denne side, og vil gerne havde lavet en scroll bar på det
>midterste tekst område (frame)...

Dårkig ide, det ville være bedre at hele siden blev udvidet når
teksten bliver længere, scrollbars placeret alle mulige mærkelige
steder er for de fleste irriterende.

I din css mangler du at sætte em højde på. f.eks.
height: 200px (eller hvad det nu skal være).

Et par andre ting om jeg må.

Det skal være en firmaside, så af hensyn til søgemaskiner, så
brug noget tekst og overskrifter.

Erstat billedet med DIN MODE FRISØR (det sidste skal iøvrigt være
i et ord) med en overskrift.
<h1>DIN MODEFRISØR</h1>

og
Velkommen til vores hjemmeside er noget intetsigende noget,
hvorfor ikke, dels en overskift og så
<h2>Velkommen til Hair 4 You</h2>

Dit maillink virker ikke på den måde, du har skrevet det.

Det skal være
--
Kerim

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 12:36

"Christian Andersen" <Christian_S@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hej allesammen.
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig, med ´mit lille problem.
>
> Har denne side, og vil gerne havde lavet en scroll bar på det
> midterste tekst område (frame)...

En fast højde angivelse kombineret med overflow:auto plejer vist at kunne
gøre det. Imidlertid er det ikke særligt hensigtmæssigt, da det kun vil
virke optimalt i den browserstørrelse siden er designet til. I alle andre
tilfælde (læs i langt de fleste tilfælde) vil det blive noget forfærdeligt
rod. Hvorfor ikke bare lade siden udvide sig efter indholdet?

> Dette er linket : http://www.hair4you.dk/opleg/index-css.htm

Siden mangler en doctype erklæring, som sender blandt andet IE i Quirks
mode, (bagudkompatibel tilstand) som kan gøre det særdeles vanskeligt at
opnå et fornuftigt resultat på tværs af de mest gængse browsere.

Hvad er det du prøver at vise i venstre side af siden. Jeg får intet vist.
Hverken i IE eller Firefox

Det er ikke særligt smart at angive sine tekststørrelser i pixels, da IE
ikke kan skalere teksten ved pixels angivelser. Og det vil mange få brug for
da de 11 pixels du har angivet som størrelse ikke er vanvittigt stort. Siden
falder dog noget fra hinanden hvis man øger tekststørrelsen i Firefox, så
der er lidt du skal have rettet der

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/