EMBED/OBJECT
Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 12-07-06 18:01

Hvordan er det nu man kan gøre lyd?

- altså då det virker i alle browsere.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk
jep at domænet dot dk

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 12-07-06 18:04

Poul Erik Jensen skrev:
> Hvordan er det nu man kan gøre lyd?
>
> - altså då det virker i alle browsere.

Sådan her:

Det er den klart bedste måde at gøre det på, da brugeren her har
fuldstændig kontrol over hvordan filen skal håndteres.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen
http://sappy.dk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 12-07-06 18:53

"Christoffer Kjeldgaard Petersen" <spam@ingen.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er den klart bedste måde at gøre det på,
> da brugeren her har fuldstændig kontrol over
> hvordan filen skal håndteres.

Åh, jo, det er jo en af de hellige køer )

Det svar kunne jeg selv have givet - men det var ikke hvad jeg spurgte om.

Fra : Kent Friis

Dato : 12-07-06 20:59

Den Wed, 12 Jul 2006 19:52:47 +0200 skrev Poul Erik Jensen:
> "Christoffer Kjeldgaard Petersen" <spam@ingen.invalid> skrev i en meddelelse

> Åh, jo, det er jo en af de hellige køer )
>
> Det svar kunne jeg selv have givet - men det var ikke hvad jeg spurgte om.

Det er vist den eneste der virker på alle browsere. Jeg tror fx ikke
min sekundære browser (altså den jeg finder frem hvis jeg skal et eller
andet underligt som Firefox ikke kan) - Lynx - kender hverken object
eller embed.

Mvh
Kent

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 12-07-06 23:28

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Det er vist den eneste der virker på alle browsere.

Tja, så er det jo svært at få et gyldigt svar )

Jo, jeg kan godt se, at en støjende lydulisse ikke lige hører til alle
steder - men det kommer vel an på hvad man laver, om det er opportunt eller
malplaceret. Og OBJECT er jo da et W3C-godkendt tag, der således også burde
kunne tolkesaf alle browsere. Der er jo da også andre muligheder for at
tilbyde brugerne valg og fravalg.

Det kan nu stadig undre mig, at der ikke findes noget der kan bruges som
erstatning, selv om nytten af naturligvis kan diskuteres - alt efter formål
og temperament. Men resultatet er jo, at de fleste vælger IE, mens der kun
er en lille fanatisk skare til de såkaldte "seriøse" browsere.

Historien ligner den med regnemaskinerne, da de kom frem, hvor fagfolk
foretrak Boolsk notation (jeg tror det var HP), mens Texas kom til at sidde
på markedet med sine folkeligt forsåelige maskiner. Og historien gentager
sig computerne, med processorer 8080 ctr. 6800.

Fra : Kent Friis

Dato : 13-07-06 18:55

Den Thu, 13 Jul 2006 00:28:19 +0200 skrev Poul Erik Jensen:
> [...]
> kunne tolkesaf alle browsere. Der er jo da også andre muligheder for at

At den tolkes er ikke det samme som at det virker. En browser
for blinde kan også tolke "font-size: big", men den kan ikke vise
det.

> [...]
> og temperament. Men resultatet er jo, at de fleste vælger IE, mens der kun
> er en lille fanatisk skare til de såkaldte "seriøse" browsere.

Hvorfor skulle de lige vælge IE? Der er også meget den ikke kan
finde ud af.

> Historien ligner den med regnemaskinerne, da de kom frem, hvor fagfolk
> foretrak Boolsk notation (jeg tror det var HP),

POLSK. Ikke Boolsk. Omvendt polsk notation. Også kaldet RPN, og P'et
står IKKE for "boolsk".

Mvh
Kent

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 13-07-06 20:36

Kent Friis wrote:
[OT]

Du nævner lynx som et naturligt valg og fremhæver FireFox. Jeg vil gerne
vide hvorfor?

Indtil nu har jeg ikke stødt på nogen svagtseende / blinde der bruger andet
end lynx / IE. så jeg er interesseret i hvor FF er bedre. Og med hvilken
skærmlæser / skærm forstørrelsesprogram den skal kombineres med, for det
bedste resultat.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
Udelad XYZ ved email

Fra : Kent Friis

Dato : 13-07-06 21:15

Den Thu, 13 Jul 2006 21:36:02 +0200 skrev Johnny Winther Ronnenberg:
> Kent Friis wrote:
> [OT]
>
> Du nævner lynx som et naturligt valg og fremhæver FireFox. Jeg vil gerne
> vide hvorfor?

Nej, jeg nævner lynx som mit alternativ, som jeg kun bruger når der
er noget Firefox ikke kan (fx gemme den render'ede side som en
tekst-fil, eller hvis jeg er logget ind på ttyS0.

> [...]
> end lynx / IE. så jeg er interesseret i hvor FF er bedre. Og med hvilken
> skærmlæser / skærm forstørrelsesprogram den skal kombineres med, for det

Hov stop lige en halv, jeg tror der er sket en kæmpe misforståelse
her. Jeg ser aldeles udemærket.

Mvh
Kent

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 13-07-06 21:59

> At den tolkes er ikke det samme som at det virker.

Nu er vi vist ude på marginalerne

> Hvorfor skulle de lige vælge IE? Der er også meget
> den ikke kan finde ud af.

Nu er jeg jo stødt på nogle stykker, der har beskæftiget sig med at
fabrikere hjemmesider, men egentlig kun interesserer sig for resultatet og
dets indhold, og som med mange andre siger: "det gider jeg ikke sætte mig
ind i - brug IE eller rend og hop" og prducerer siderne i FrontPage.
Og jeg vil vædde 10 stegte rødspætter med smør på halen, at den gruppe
optager tæt ved de fleste, der overhovedet beskæftiger sig med hjemmesider.
Hvilket naturligvis ikke betyder at det er godt eller at det er rigtigt -
blot at det er sådan de fleste vælger gøre det, alene fordi det er ret
tidskrævende at sætte sig ind i og nogenlunde ligesom teorien, når
kørekortet skal erhverves - de fleste hader det.

> POLSK. Ikke Boolsk.

Stakkels Polakker ))

Men det er da vistnok noget med George Boole og Boolsk algebra - som jeg dog
ikke aner en dyt om - men en måden hvorpå man stiller regnestykket op?
Jeg har arvet sådan en regnemaskine - en af de første på markedet, med røde
7-segment LED-display med forstørrende linser, som min far har købt 30-40 år
siden.
- Men jeg foretrækker nu Texasen ))

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-07-06 01:04

Poul Erik Jensen wrote:

> [...]
> resultatet og dets indhold, og som med mange andre siger: "det gider
> jeg ikke sætte mig ind i - brug IE eller rend og hop" og prducerer

Det er de samme mennesker, der må opleve at deres sider er utilgænglige for
et stadig stigende antal potentielle brugere - fordi de nægter at lave
hjemmesider i henhold til standarden.

Laver man siderne efter standarden, kan IE også være med og man får fat i
mange flere brugere på den måde.

Så svært er det da heller ikke at få ind under håret, hvordan det bør gøres.
Jeg var næsten 50, da jeg startede og jeg synes da at det går rimeligt.

> Jeg har arvet sådan en regnemaskine - en af de første på markedet,
> med røde 7-segment LED-display med forstørrende linser, som min far
> har købt 30-40 år siden.
> - Men jeg foretrækker nu Texasen

Jeg klarer de fleste regneopgaver med en gammel Canon med 4 regnearter og en
memory-funktion.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 14-07-06 13:25

> Det er de samme mennesker, ....

Ja, men de er til gængæld fløjtende ligeglade )

> Laver man siderne efter standarden, kan IE også være
> med og man får fat i mange flere brugere på den måde.

Tja, enhver er jo salig .... for egentlig er det jo en religionskrig,
hvor ingen aldrig har helt ret og alle derfor taber noget.

> Så svært er det da heller ikke at få ind under håret, ....

Jo - ikke på grund af alder, men fordi det er vanskeligt at gennemskue de
forskellige elementers indvirkning på hinanden. Min gode kammerat, Claus, og
jeg har brugt hundredevis af timer på at få forsiden på www.genealog.dk til
at opfører sig som den nu endelig gør det. Det vanskelige er jo ikke at lave
en E-bog, det vanskeliger er at sætte sig op til det alle siger ikke lader
sig gøre - og gøre det!
- Og, jo, resten trænger til en kærlig opdatering )

> ..Canon med 4 regnearter og en memory-funktion.

Tja, det dækker jo det meste )

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-07-06 22:41

Poul Erik Jensen wrote:

> Tja, enhver er jo salig .... for egentlig er det jo en religionskrig,
> hvor ingen aldrig har helt ret og alle derfor taber noget.

Nej, det er tvært imod et forsøg på at undgå en genopblussen af den
religionskrig, der for nogle år siden stod mellem Netscape (NN4) og
Microsoft (IE4). Den gang var man tvinget til enten at lave to versioner af
sine sider for at tilfredsstille alle parter - eller give fanden i den ene
part.

Koder man sine sider i henhold til de af W3C anbefalede standarder, kan alle
browsere være med.

Holder man sig derimod til Microsoft's selvopfundne "standard", udelukker
man et sted mellem 15 og 25 % af de potentielle brugere.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Thomas gade

Dato : 13-07-06 09:41

Poul Erik Jensen wrote:
> Hvordan er det nu man kan gøre lyd?
>
> - altså då det virker i alle browsere.

Jeg har selv kæmpet med at finde en kode der virkede i O, FX & IE.

Det lykkes mig at finde en på et andet velfungerende site, og du skal
være velkommen til at sakse den fra min.

http://enfantterrible.dk/

--
Mvh Thomas