nokia i havet
Fra : hr

Dato : 12-07-06 16:29

så hoppede jeg i havet med min nokia 6230 i
efter jeg fik tørret den så virkede den igen..næsten.
display ok
sms ok
folk kan ringe og jeg kan ringe til dem. men vi kan bare ikke høre noget.
det lille tegn for headset. det er på skærmen konstant selv om jeg ikke har
headset på.
hva kan der være galt. det må være fordi den tror der er headset på hele
tiden.
kan man gøre noget eller er det op med pungen...igen.

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 12-07-06 16:38

Telefonen har jo nok taget en eller anden form for skade..

Spørgsmålet er så bare om du vil ofre det det evt. koster for at få den rep.
for det koster ca. 500,- hos bl.a. www.chronograph.dk.

Fra : Peter

Dato : 13-07-06 09:47

Hej.

> Spørgsmålet er så bare om du vil ofre det det evt. koster for at få den
> rep. for det koster ca. 500,- hos bl.a. www.chronograph.dk.

Prøv lige selv at læse under "Vand og fugtskade" på den side du henviser
til.....

Citat:
"Vi har stor erfaring med reparation af skadede telefoner, vi redder ca. 80
% af dem. Priserne ligger normalt, på ca. 250 kr."

Peter

Fra : Jesper Hansen

Dato : 12-07-06 19:11

> [...]
> tiden.
> kan man gøre noget eller er det op med pungen...igen.
Hvad sker der hvis du har headsettet til, virker den så, ellers er den jo
helt gal og skal skiftes.

Hvad hopper man i havet med en fon i lommen for ??

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-07-06 19:15

Jesper Hansen wrote:
> Hvad hopper man i havet med en fon i lommen for ??

Man vil jo gerne kunne nås overalt....

Fra : hr

Dato : 13-07-06 01:14

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man vil jo gerne kunne nås overalt....
>------------------------------------

sprang over bord. men glemte lige at jeg havde min bæltetaske om livet med
nøgler pung og mobilos.
men nu har jeg skilt den total ad og renset den med en våd vatpind. ikke
batteriet. og vupti nu virker den som den skal.
om det var de 5 pils jeg fik eller det bare var en ren forglemmelse. ja det
må guderne vide. men gutterne fik da en griner.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-07-06 08:06

"hr" <tykkedyrdyr@sol.dk> wrote in news:44b59030$0$15794$14726298
@news.sunsite.dk:

> men nu har jeg skilt den total ad og renset den med en våd vatpind.

Ville osse være mit råd.

Elektronik tåler fint at få vand når der ikke er spænding på. Rent
ferskvand vel at mærke. Så når skaden er sket kan man jo ligeså godt prøve.

Min P800 fik cola af min datter (hun er så gavmild) og blandingen af sukker
og syre var ikke noget den kunne li'. Stendød.

Så sklite jeg den ad, og rensede alt under rindende (yessir!) varmt vand,
skyllede efter med destilleret vand og lod den tørre godt og grundigt.

Og nu virker den (bortset fra den trykfølsomme skærm desværre). Jeg har
iøvrigt gjort det samme med indmaden fra en computer, der var dækket af en
blanding af nikotin og støv. Her brugte jeg endda sulfovand.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 14-07-06 23:43

on 12 jul 2006 05:29:12p satte hr sig på en taburet og skrev følgende på
et stykke vådt franskbrød:

> det lille tegn for headset. det er på skærmen konstant selv om
> jeg ikke har headset på

AT få den repareret på et værksted kommer til at koste dig kassen men
hvis du har modet til det kan du årøve at tage batteriet af og skille den
ad. Ind under den varme hane og skrubbe den med en hård neglebørste lige
akkurat så hårdt at du ikke ridser printet i stykker og river komponenter
af men så hårdt at du kan få fjernet evt. ir. Du skal fjerne alt synligt
ir du kan se. Derefter skal den på varmeapperatet mens den stadig er
adskilt. Dewn skal tørres ved god varme men ikke så den smelter eller
blivcer deform (ikke på elradiator) når den efter et døgns tid er total
tør kan du samle den igen. Kig her efter ir på stikket til headsettet, Er
der noghet her må du fjerne det så godt du kan

Håber du får den op at køre. husk: du gør dette på eget ansvar. Jeg har
selv reddet elektronik efter en tur i toilettet, på denne måde men kan
ikke garantere noget for dig. Det er bare hvad jeg selv ville gøre. Husk,
hvis den kommer til at virke har du sparet en ny telefon ellers smid den
ud og køb en ny der virker. At få den repareret på et værksted er både
dyrt plus der kan være opstået følgeskader efter kontakten med vand, som
du ikke kan se men som vil komme senere.

Steven