Inline background-image?
Fra : Martin Ploug

Dato : 12-07-06 12:06

Hej

Lige et under-spørgsmål.

Er det ikke gyldigt at skrive
eller har jeg skrevet noget forkert?

Der sker intet, når jeg tester det.

Det fungerer fint, når jeg laver det eksternt,
det undrer mig bare, at det ikke fungerer sominline.
Det mener jeg da jeg har kunnet få det til en gang.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-07-06 12:53

slet D7BZU skrev:

>Er det ikke gyldigt at skrive
>eller har jeg skrevet noget forkert?

Undlad " i billedfilnavnet, bør aldrig bruges.

--
Kerim

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-07-06 13:41

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> writes:

> Undlad " i billedfilnavnet, bør aldrig bruges.

.... med mindre filnavnet indeholder mellemrum, parenteser, kommaq,
eller andre tegn der kan forvirre CSS-parseren. Enten skal disse
escapes , fx "\)" eller "\,", eller også skal man putten anførselstegn
om URL'en.

Man kan altid bruge anførselstegn, men det må ikke være samme type
anførselstegn som style-attributten bruger. Altså:

eller

/L

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-07-06 15:07

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

>... med mindre filnavnet indeholder mellemrum

Det har vi forhåbentlig fået vænnet folk af med.

>Man kan altid bruge anførselstegn, men det må ikke være samme type
>anførselstegn som style-attributten bruger.

Ikke andet end i forbindelse med background-image skulle det gi'
problemer i nogle ældre browsere, er der nogen, der har påstået.

Jeg har aldrig selv konstateret fejlen.
--
Kerim

Fra : Martin Ploug

Dato : 12-07-06 16:56

> Undlad " i billedfilnavnet, bør aldrig bruges.

Hej

Tak skal I have.
Det ser ud til at besvare mit spørgsmål og løse mit problem.

Så skal man selvfølgeligt også lige huske at tilføje width og height,
hvis det er i en celle.

Hilsen Martin

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-07-06 17:05

Martin Ploug wrote:

> [...]
> Det ser ud til at besvare mit spørgsmål og løse mit problem.
>
> Så skal man selvfølgeligt også lige huske at tilføje width og height,

???
Du kan ikke give et baggrundsbillede bredde og højde.
Den synlige bredde og hjde af et baggrundsbillede er
bestemt af bredden og højden af det element, det
danner baggrund for.

Men det er måske tabelcellens højde og bredde, du
tænker på?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Martin Ploug

Dato : 12-07-06 19:26

> Men det er måske tabelcellens højde og bredde, du
> tænker på?

Ja præcist, det var det, jeg mente

Hilsen Martin