Skærme
Fijala 3554
FLadskærm - nu er jeg for alvor forvirret.
Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-07-06 03:29

Hej Gruppe.

Jeg står om noget tid og skal ud og have mig en fladskærm (jeg får penge
til den og kan selv vælge inden for rimelighedens grænser forstås)

Nu var jeg ellers lige så sikker på at min fastlåsning på Viewsonic var
den rigtige valg. Så læste jeg guiden her http://www.hardware-
test.dk/test_show.asp?id=3653 og nu er jeg for alvor forvirret.

Den skærm jeg først og fremmest har haft kig på (viewsonic VP2130B)
viser sig, i følge www.prad.de, at have PVA-medul (skærmmodul) hvilket
bliver skældt hæder og ære fra i guiden, på trods af at der ikke er tale
om en billig skærm (6346 kr)

Mine krav til den nye skærm er følgende:

Stor, minimum 19 tommer og gerne mere (bruger briller og gider ikke sidde
helt inde i skærmen når jeg arbejder)

hamrende god billedkvalitet og høj opløsning

Lynende hurtig i billedet (ikke bare lav opdateringshastighed med reelt
hurtigt modul)

DVI og VGA (har ikke DVI endnu men regner med at få det)

Meget høj konntrast og lysstyrke (sort skal være helt sort)
Pris omkring 6000 kr

JEg skal lmåske lige fortælle at jeg sjældent spiller (/måske et poar
gange om året) men når jeg gør det så skal skærmen kunne følge med. Jeg
roder ellers mest med kodning og grafik(primært billedbehandling) så
kvaliteten skal være i top.

Det der forvirer mig meget er at de skælder PVA sådan ud samtidig med at
netop denne skærm får kanon ros i samtlige anmeldelser jeg læser. Det
forvirer mig envidere at de i guiden snakker så meget om høj
opdateringshastighed og at der bliver gået på kompromis med
billedkvaliteten p.g.a. hastigheden samtidig med at specifikationerne for
skærmen faktisk siger at skærmen er helt nede på 8 ms.

Hvad skal jeg regne med her, er PVA et problem idag, hvor meget har det
at sige om skærmen har PVA eller (S-)IPS-modul idag og er der tale om en
guide hvor udviklingen har overhalet guiden indenom?

Envidere kan jeg, i avanceret søgning på edbpriser, under skærme, finde
en masse displaytyper som slet ikke er nævnt i guiden. Hvad med dem?

JEg har i ren frustartion søgt på 20" skærme med (S-)IPS og fundet nogle
acer og nogle NECS men disse har ikke så højj kontrast og lysstyrke som
den Viewsonic som jeg har set på.

Hvad stiller jeg op nu.

Steven

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-07-06 03:49

on 12 jul 2006 04:29:29a satte Steven Nybo Andersen sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Mine krav til den nye skærm er følgende:

Hov jeg glemte lige at pointere at skærmen SKAL være sort så den passer ind
i resten af mit setup, som er primært sort.

Steven