Editor til RSS
Fra : Preben Larsen

Dato : 11-07-06 16:56

Har nogen på dette forum kendskab til, om der findes en editor,
der kan håndtere tilføjelse/sletning m.m. af ny tekst i et
xml/rss dokument - det vil sige generere valid kode og ny tekst.
Det vil lette arbejdet med de hyppige fornyelser af tekst m.m.

Indtil videre har jeg indsat teksten direkte i xml dokumentet -
det er såmænd heller ikke så besværligt - men efterhånden tager
syndikeringen et større og større omfang - så her kunne det være
rart med en lidt smidigere arbejdsgang!

Her er et eksempel på en side med RSS-syndikering:
www.houstrup-grundejerforening.dk

Med venlig hilsen
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-07-06 19:46

Preben Larsen wrote:
> [...]
> xml/rss dokument - det vil sige generere valid kode og ny tekst.
> Det vil lette arbejdet med de hyppige fornyelser af tekst m.m.

Jeg har gennnem et stykke tid brugt Feed For All,
http://www.feedforall.com/

Jeg har imidlertdi forladt den igen, jeg synes der
var for mange syntaksfejl i slutproduktet.

Nu laver jeg min rss-fil manuelt. Mit behov har ikke
været så stort, at jeg har ledt efter en anden editor.

Prøv selv at lede på for eksempel www.simtel.net

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 11-07-06 20:58

Du kan jo installere en RSS editor under Mozilla Firefox !

https://addons.mozilla.org/firefox/344/

Den genererer valid rss 2.0 xml.

(Der er ca. 1 million andre hjælpeværktøjer på den side,
u-undværligt hvis man er udvikler eller bare almindelig bruger)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-07-06 23:52

Niels-Jørgen Hvidberg wrote:
> [...]
> u-undværligt hvis man er udvikler eller bare almindelig bruger)

(Der er ca. --> 1 million <-- andre hjælpeværktøjer

Det er jo derfor man ikke opdager det, der er nyttigt...

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 12-07-06 19:21

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> (Der er ca. --> 1 million <-- andre hjælpeværktøjer
> på den side, ...
>
> Det er jo derfor man ikke opdager det, der er nyttigt...

Ja, du siger noget. Men hør en succeshistorie: Jeg var træt af at
jeg ikke kunne måle billeder eller plads et sted på en webside. "Det
må der være nogen der har lavet, så jeg søgte på 'measure' inde på
addon siden. BINGO! var der en lille addon der lejrer sig nederst i
venstre hjørne som, når jeg aktiverer den, kan give mig højde og
bredde i pixels overalt på en hvilken som helst side.
Er livet ikke herligt!

Jeg var også træt af at man skulle ind i koden hver gang for at se
koden for en bestemt farve et tilfældigt sted. BINGO! Sådan en addon
er der også i nederste venstre hjørne, en lille pipette, som giver
mig #rrggbb farven når jeg fører den over en farve jeg vil
undersøge.
Er livet ikke fantastisk!

Fra : Preben Larsen

Dato : 12-07-06 19:29

Niels-Jørgen Hvidberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> er der også i nederste venstre hjørne, en lille pipette, som giver
> mig #rrggbb farven når jeg fører den over en farve jeg vil

Jo - livet er fantastisk!
Jeg vil i hvert fald glæde mig over den lille RSS editor!
Tak for hjælpen!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-07-06 21:25

> [...]
> er der også i nederste venstre hjørne, en lille pipette, som giver
> mig #rrggbb farven når jeg fører den over en farve jeg vil

Fint nok - men jeg vil nu ikke have flere toolbars og
knapper end højst nødvendigt i min browser, så hvor jeg kan
komme af sted med det foretrækker jeg stand-alone Windows
programmer til den slags, som for eksempel til de to formål,
du nævner.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..