Ukendt dansk sang - en der kan hjælpe ?
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 11-07-06 07:26

Hej,
Hørte en dansk sang med mandlig sanger.
Han synger om en dame ( kan ikke huske hendes navn), om
hun er hans om vinteren, men om sommeren er hun sammen
med alle mulige andre mænd.

Sangeren er vel lidt i stil med Peter Sommer, Rasmus Nøhr, Tue West..
( lidt i den stil)

På forhånd tak..
vh thomas j.,

Fra : Palle

Dato : 11-07-06 10:31

veras vinterven mener det er peter westh fra bornholm

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 11-07-06 20:32

Ja, lige den..

1000 tak..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-07-06 22:29

> Ja, lige den..
>
> 1000 tak..
_____________

Jeg kan forresten lige fortælle dig at du skulle prøve at lytte til
DANSKTOPPEN. Peter West ligger faktisk på 4. pladsen i øjeblikket, med en ny
plade.
Denne hitliste indeholder forøvrigt meget andet musik i den stil du
efterlyser.
Hver lørdag kl. 11-12 P4

Hilsen Åge

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 11-07-06 12:57

Det må være Vera's Vinterven
http://www.vesthbrothers.dk/Sangtekst/Veras%20Vinterven.htm

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-07-06 15:21

"Thomas Jørgensen" <tjodense@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Sangeren er vel lidt i stil med Peter Sommer, Rasmus Nøhr, Tue West..
> [...]

______________

Det er "Veras Vinterven" med dansktopsangeren Peter West. Den har været en
kæmpe succes på Dansktoppen. Og så havde jeg dæleme godt nok gerne have
været foruden din sammenligning af Peter West med ovenstående navne ´Peter
West, en af alle tidernes mest populære dansktopsangere og så nævner du
sangere med hæse ølstemmer. YRDHKKKK...

Lov mig at du altdrig vil gøre det igen. Please!

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 08:34

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

> [...]
> sangere med hæse ølstemmer. YRDHKKKK...
>
> Lov mig at du altdrig vil gøre det igen. Please!

Til jer der var med i tråden "rangordning af genre", specielt Anders Hansen
der startede den: Her er det typiske eksempel på hvordan rangordningen af
genrer altid starter her i gruppen.
Altid hos den samme, altid den samme nedladende tone, og altid den samme
uforsonlige holdning til alt andet end dansktop.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-07-06 20:34

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44b50380$0$14038$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det er "Veras Vinterven" med dansktopsangeren Peter West.

______

Forresten, hvis du vil høre mere musik i samme stil, altså den mere populære
underholdningsmusik, så kan jeg anbefale dig at lytte kl. 11-12 hver lørdag
på P4. Da kommer DANSKTOPPEN.

Peter West laver tit en gewaldig slager og er mange gange med på listen. Når
du kan lide musik i den stil vil du blive vældig tilfreds med Dansktoppen.
Der kan du sån set følge ret godt med i hvad der rører sig i den danske
musikverden. Altså indenfor almindelig underholdningsmusik.
Der bliver også sommetider præsenteret pop og rock på listen, men den
slags musik kommer sjældent på listen. Måske i bunden hvis det skulle være.

Hilsen Åge

Fra : Eliasen

Dato : 14-07-06 21:04

> Når > du kan lide musik i den stil vil du blive vældig tilfreds med
> Dansktoppen.

Det står der jo ikke en bjælde om, at han kan. Han spørger til et
nummer, der så tilfældigvis synges af Peter West, der så tilfældigvis i
andre sammenhænge har bræget noget dansktopmusik af sig. Stop for
helv... nu din prædiken for noget, der ikke er nogen der har bedt om.

Omvendt, hvis han er er vild med en sang, der er skrevet af en der
hedder Peter til fornavn, skulle han tage at lytte til Peter Gabriel.
Hans sange spilles ofte på VH1, der sender i døgndrift.

--
Eliasen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-07-06 09:16

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> at lytte til Peter Gabriel.
> Hans sange spilles ofte på VH1,

> Eliasen

_____

Hans videoer er diog ikke lige i Peter West stil. Der svømmer trods alt ikke
fisk ind ad øret på Peter West og ud af det andet øre og han bliver heller
ikke slået i hovedet med en hammer. "Sledge hammer".

Hilsen Åge