Bluetooth USB adapter fra Billionton ( ell~
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 11-07-06 03:44

Hej NG
Har lige købt ovennævnte dongle for at få en trådløs forbindelse til min
6230i. Det kan jeg så ikke få til at virke og dog. Det medfølgende software
er BlueSoleil ver. 1.4 og 1.6 og det kan jeg godt få til at virke via
BlueSoleil softwaren men ikke via PC Suite fra Nokia.

Hvis jeg henter den sidste nye software ( BlueSoleil ) fra internettet
virker det hele fint men det har så den ulempe at det er en demo og man
derfor kun kan overføre 5Mb. så skal man lukke programmet ned og starte det
op igen og det er jo en uholdbar situation og kan kun afhjælpes hvis man
køber det nye software.
Der er ellers langt imellem at man oplever at driveren til et stykke
hardware som man har købt åbenbart er uløseligt knyttet til et stykke
software som f.eks. BlueSoleil der så skal opgraderes til sidste nye
version.

Er der nogen her der ved hvordan man ellers kan få denne dongle til at virke
evt. en anden driver!!

På Billiontons hjemmeside kan man læse at der findes en piratkopi af deres
dongle og det er åbenbart sådan en jeg har fået idet den passer godt til
deres beskrivelse. Den ligner på en prik men har alligevel nogle få ting der
er anderledes bl. a. sidder den grønne lysdiode i midten og ikke næsten ude
på enden som hos originalen og der bliver leveret BlueSoleil software til
den men ikke til originalen og ydermere kan originalens software ikke
anvendes til kopien.

At kopien virker er jeg slet ikke i tvivl om spørgsmålet er bare om der
findes en anden driver end den der bliver leveret med som kan få den til at
virke.

Her håber jeg så på jeres hjælp det kunne jo være at i har gjort jer nogen
erfaringer der får skittet til at køre.

Mvh
Kurt

Fra : Lyrik

Dato : 11-07-06 11:01

"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at virke.
>
> Her håber jeg så på jeres hjælp det kunne jo være at i har gjort jer nogen

++++++++++++++++++++++++++++++++++
Der er store problemer med Bluetooth.
Alle Bluetooth-stakke er kommercielle og nægter at installere sig.
Mange af dem er ikke driver-signerede og konflikter med for eksempel en
printerserver, der så ikke kan køre hvis bluetooth er installeret.

Der er kun én løsning, som jeg har fundet, der virker 99%.
Det er nødvendigt at afinstallere al bluetooth-driver software.
Derefter skal du opgradere til XP servicepakke 2.(sic) Det er det eneste
sted hvor der er bluetoothsoftware der kan få din bluetooth til at virke.
Alle de stakke der bliver installeret ved denne procedure stammer fra de
originale fabrikanter og er-driversigneret således at de ikke skulle
konflikte med systemet.

Det virker fortrinligt. Dog er det sådan at hvis jeg bruger bluetooth
frem-og tilbage, så ophører min printer med at fungere.
Det er en farvelaser som er forbundet til en printerserver således at 2
maskiner kan printe fra den over netværk.
Maskinen skal efter bluetoothbrug lukkes og genstartes. derefter fungerer
printeren igen.
(En almindelig printer vil ikke blive påvirket. Det er fordi bluetooth
bliver registereret som en "netværksforbindelse" (radiobaseret) at den
konflikter med printerserveren i netværk.

Servicepakke 2-så virker det.-Og efter min erfaring er der ingen anden
løsning.

Hilsen
Jens

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 11-07-06 13:33

Hej Jens
Tak for dit svar. Du bekræfter det jeg selv havde i tankerne, nemlig at der
må være en løsning sammen med SP2 som også er installeret på min maskine.
Det er dog ikke lykkedes mig at få XP til at finde den og installere
driverne. Nu vil jeg prøve at afinstallere driverne og så se om jeg kan få
det til at virke. Jeg har bare indtryk af at XP gemmer de medleverede
drivere et sted så næste gang man forsøger at installere donglen ja så
dukker disse driver op igen og gerne som eneste valgmulighed. Så hvordan for
man XP til at hente sine egne drivere?
mvh
Kurt

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 11-07-06 20:28

On Tue, 11 Jul 2006 14:32:48 +0200, "Kurt Pedersen"
<kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> wrote:

> [...]
>dukker disse driver op igen og gerne som eneste valgmulighed. Så hvordan for

Der er den mulighed/"risiko" at den dongle ikke officielt er
understøttet af XP's drivere. Man kan så nogle gange være heldig at
pille lidt rundt i de rigtige systemfiler, og snyde XP til at bruge
sin generiske Bluetooth driver alligevel.

Det lykkedes mig for nylig med en ældgammel 3COM bluetooth dongle, der
ellers kun virkede med sin egen gamle sure driver, der ikke kunne ret
meget, og da slet ikke arbejde sammen med Nokia PC Suite.

Det er lidt teknisk at lave dette trick, og man bør have tungen lige i
munden, men det kan lade sig gøre. Jeg fulgte vejledningen herfra:
http://www.blackberryforums.com/showthread.php?t=28166

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Lyrik

Dato : 11-07-06 23:18

> [...]
> donglen ja så dukker disse driver op igen og gerne som eneste
> valgmulighed. Så hvordan for man XP til at hente sine egne drivere?
Elementært min kære "Watson". XP laver et systemrestorepunkt før den
installerer ukurante drivere.
Lav et system restore -til før driverne. Det er det bedste.
Når servicepack 2 er nyinstalleret så kører Bluetooth. På min i hvert fald.
Den indeholder en lang liste af certificerede bluetooth-drivere.

Hilsen
Jens