/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
adsl hastighed?
Fra : Anders Houmark


Dato : 18-06-01 22:32

Hejsa... Nu har jeg diskuteret i mindst alt-for-lang-tid, med nogle gutter
på en IRC kanal om hvor meget hastigheden på en ADSL linie kan være..

Jeg har klippet et stykke af samtalen ind, og håber at der er nogle der kan
besvare om det ikke er rigtig det jeg siger:
Adsl er max 8mbit DL og 8xxKBIT UL?
Det er mig som (underligt nok) hedder Alfaman^streger..

log start
[23:10] <iVER_uRT> 6.1 megabits per second of data can be sent downstream
and up to 640 Kbps upstream
[23:10] <iVER_uRT> DET er ADSL
[23:11] <Alfaman^streger> det er 800kbps upstream... jeg er
99,999999999999999999999999999999999999% sikker
[23:11] <Alfaman^streger> (det betyder jeg er meget sikker )
[23:12] <iVER_uRT> Alfa
[23:12] <iVER_uRT> Check facts
[23:12] <iVER_uRT> www.whatis.com
[23:18] <Alfaman^streger> Det er bare ikke de tal jeg har set skrevet igen
og igen i de nyhedsgrupper det har været omtalt i
[23:18] <Dev> men passer meget godt overens med alle de adsl produkter man
kan købe
[23:19] <Alfaman^streger> nej da, der er ikke 6megebit ( 8mbit vil jeg
mene! ) til rådighed i DK?
[23:19] <Dev> det skal dog lige nævnes at adsl ikke er en fastlagt protokol,
så derfor er det ikke umuligt at der vil blive lavet 10/5Mbit
[23:20] <Alfaman^streger> Jov det er faktisk temlig umuligt at lave 10/5
MBit!
[23:20] <Alfaman^streger> :)
[23:20] <Dev> adsl betyder jo blot asynkron (dvs ikke lige stor upload oms
download) digital signal line
[23:20] <Dev> Alfaman^streger det er ikke en skid umuligt..
[23:20] <Alfaman^streger> Asymetric Digital Sybscriber Line..
[23:20] <Dev> ye
[23:21] <Dev> men
[23:21] <Alfaman^streger> ikke signal :)
[23:21] <Alfaman^streger> Men 10mbit DL kan du ikke få, og UL er ikke engang
1mbit du kan gå
[23:21] <Dev> du fatter ik hvad ordet betyder
[23:21] <Alfaman^streger> hvad for et ord?
[23:21] <Dev> de nuværende routere kan korrekt ikke komme op på den
båndbredde
[23:21] <Dev> men man kan sagtens lave nogen der kan..
[23:22] <Alfaman^streger> hmmmm
[23:22] <Alfaman^streger> hmmmmmmmmmmmmmm
[23:22] <Dev> adsl er ikke begrænset til 640kbit upload
[23:22] <Alfaman^streger> nej men max 8xxkbit upload. linierne kan ikke
mere.....
[23:23] <Alfaman^streger> Hmm jeg tror jeg bliver nødt til at spørge i den
nyhedsgruppe, der sidder kloge folk fra WOL / CC / TDC og de burde vide det
helt 100%.

log slut

--
Anders Houmark



 
 
RaYmAn (18-06-2001)
Kommentar
Fra : RaYmAn


Dato : 18-06-01 22:54

> Adsl er max 8mbit DL og 8xxKBIT UL?
tjooo...teoretisk set...
Dvs. det i praksis er næsten umuligt at komme op på.
Dog har jeg hørt om diverse udbydere i england der kan tilbyde hastigheder
op til 8mbit download. Om man så reelt får hvad man betaler for er
spørgsmålet.
Det kan jo evt. også være deres telefonlinjer er af bedre kvalitet eller
noget? :)
Nå, men det var så dagens ord fra mig(jaja, der er ikke mange minutter
tilbage i dag så jeg skriver nok mere snart :P)
-Jens



Andreas Plesner Jaco~ (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 18-06-01 22:50

In article <9glst9$5ck$1@sunsite.dk>, RaYmAn wrote:
>> Adsl er max 8mbit DL og 8xxKBIT UL?
> tjooo...teoretisk set...
> Dvs. det i praksis er næsten umuligt at komme op på.
> Dog har jeg hørt om diverse udbydere i england der kan tilbyde hastigheder
> op til 8mbit download. Om man så reelt får hvad man betaler for er
> spørgsmålet.
> Det kan jo evt. også være deres telefonlinjer er af bedre kvalitet eller
> noget? :)

Nix, faktisk af betydeligt ringere kvalitet end de fleste linier i
Danmark.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The man who runs may fight again.
|    -- Menander

Charbax (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Charbax


Dato : 18-06-01 23:42

> > Det kan jo evt. også være deres telefonlinjer er af bedre kvalitet eller
> > noget? :)
>
> Nix, faktisk af betydeligt ringere kvalitet end de fleste linier i
> Danmark.
>

siger du, at du mener at det sted i england, hvor her er nogen som siger at
der bliver tilbudt 8mbit/s ADSL, har ringere kvalitets linjer end vi har i
Danmark men at danmark afligevel ikke vil skrue højere op end 2mbit/s? Og at
8mbit/s bare virker i england? Hvis det var sådan, kunne TDC og
Telestyrelsen ikke så lære noget af det og måske meget snart åbne op for
huyrtigere end 2mbit/s ADSL?



Andreas Plesner Jaco~ (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 18-06-01 23:44

In article <9glvvt$g67$1@news.cybercity.dk>, Charbax wrote:
>> > Det kan jo evt. også være deres telefonlinjer er af bedre kvalitet eller
>> > noget? :)
>>
>> Nix, faktisk af betydeligt ringere kvalitet end de fleste linier i
>> Danmark.
>
> siger du, at du mener at det sted i england, hvor her er nogen som siger at
> der bliver tilbudt 8mbit/s ADSL, har ringere kvalitets linjer end vi har i
> Danmark men at danmark afligevel ikke vil skrue højere op end 2mbit/s?

Nej. Jeg har ikke sagt noget om, hvad der bliver leveret i England

(Kildekritik. Kildekritik! KILDEKRITIK!)

--
Andreas Plesner Jacobsen | I must have slipped a disk -- my pack hurts!

Andreas Plesner Jaco~ (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 18-06-01 22:47

In article <AtuX6.4357$VQ4.674647@news010.worldonline.dk>, Anders Houmark wrote:
> Hejsa... Nu har jeg diskuteret i mindst alt-for-lang-tid, med nogle gutter
> på en IRC kanal om hvor meget hastigheden på en ADSL linie kan være..

Orv en masse vrøvl på en gang.

> [23:10] <iVER_uRT> 6.1 megabits per second of data can be sent downstream
> and up to 640 Kbps upstream

Nej. 8032 kbps downstream, 864 upstream, er hvad der er standardiseret.

> [23:19] <Alfaman^streger> nej da, der er ikke 6megebit ( 8mbit vil jeg
> mene! ) til rådighed i DK?

Nej, der er kun åbent for 2048/512 i rå kobber aftalen med TDC.

> [23:19] <Dev> det skal dog lige nævnes at adsl ikke er en fastlagt protokol,
> så derfor er det ikke umuligt at der vil blive lavet 10/5Mbit

Vrøvl. ADSL er færdigspecificeret.

> [23:20] <Dev> adsl betyder jo blot asynkron (dvs ikke lige stor upload oms

Assymetrisk.

> [23:21] <Dev> men man kan sagtens lave nogen der kan..

Bare ikke nogen der overholder ADSL standarden.

> [23:22] <Alfaman^streger> nej men max 8xxkbit upload. linierne kan ikke
> mere.....

Tjoeh, standarden kan ikke mere.

> [23:23] <Alfaman^streger> Hmm jeg tror jeg bliver nødt til at spørge i den
> nyhedsgruppe, der sidder kloge folk fra WOL / CC / TDC og de burde vide det
> helt 100%.

Ih tak :)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Toto, I don't think we're in Kansas anymore.
|    -- Judy Garland, "Wizard of Oz"

Anders Houmark (18-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 18-06-01 22:56


Andreas Plesner Jacobsen skrev i meddelelsen ...
>> [23:23] <Alfaman^streger> Hmm jeg tror jeg bliver nødt til at spørge i
den
>> nyhedsgruppe, der sidder kloge folk fra WOL / CC / TDC og de burde vide
det
>> helt 100%.
>
>Ih tak :)

velbekomme eller selv tak eller hvad det nu må hedde :).. Og mange tak for
dit svar!

--
Anders Houmark



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste