Krav til hardware?
Fra : Poul Exner

Dato : 18-06-01 22:21

Jeg har en ældre PC (233 Mhz Pentium, ikke ATX) og kunne godt tænke mig at
vide, om en ADSL-forbindelse stiller krav, som maskinen ikke kan honorere -
eller måske rettere: hvilke krav til hardware stiller de forskellige
ADSL-løsninger fra Orange, TDC, World Online. Jeg /har/ kigget på de
forskellige udbydere sites og kunne ikke finde nogle gode svar, men måske
har jeg ikke kigget ordentligt efter.

(Jeg kunne godt tænke mig at købe en ny maskine, men det er økonomien altså
ikke til pt - til gengæld har jeg en sponsor til en ADSL-forbindelse..)

Poul Exner

Fra : Simon Pedersen

Dato : 18-06-01 22:33

"Poul Exner" <exner@stones.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ADSL-løsninger fra Orange, TDC, World Online. Jeg /har/ kigget på de
> forskellige udbydere sites og kunne ikke finde nogle gode svar, men måske

Jeg ved Cybercity, Tiscali (WOL) og TDC leverer en router. Eneste
hardware-krav for at køre med den er et ethernetkort i maskinen. Din maskine
er hurtig nok til at kunne trække HTML-baserede hjemmesider. Flash får den
nok lidt problemer med, men hvad - dem gider ingen alligevel se.

Summa summarum - har du et netkort i din maskine burde den nok kunne klare
en ADSL-forbindelse.

> Poul Exner

Mvh. Simon Pedersen

Fra : SP D&I

Dato : 18-06-01 22:48

TDC anbefaler minimum 200 mhz til bredbånd/ADSL, så der skulle du være
dækket ind.
Selv har jeg TDC bredbånd og det fungere fint på en Mac med 180 mhz. Godt
nok kan man ikke helt sammenligne PC og Mac i forhold til mhz.

M.v.h
S. Peters

Fra : RaYmAn

Dato : 18-06-01 22:57

tjaa, kravet afhænger 100% af hvad du skal bruge det til.
Man kan da godt få det til at køre på en gammel 486 33mhz hvis det absolut
skal være..(med win95 på f.eks. eller win3.11 ;)
Hvor brugbart det så er...tjaa, det er så spørgsmålet.
For at kunne køre få fuldt udbytte skal du nok op i de 300mhz vil jeg
sige...evt. prop lidt mere ram i din nuværende maskiner...det hjælper altid.
-Jens

Fra : Henrik Larsen

Dato : 19-06-01 08:06

> [...]
>måske rettere: hvilke krav til hardware stiller de forskellige
>ADSL-løsninger fra Orange, TDC, World Online.

Jeg har en 1MB ADSL forbindelse hos Orange og er koblet op på en
ældgammel P200MMX m/64MB RAM. Det kører helt fint.

Vh Henrik

Fra : JN

Dato : 20-06-01 09:07

Noget mere ram hjælper ofte.

Og lige nu er det utroligt billigt: Fx 256 mb SDRam til ca. 450 kr.

mvh Jakob