| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Skat fremmer svinende motorcykler Fra : Ukendt | 
  Dato :  08-07-06 22:45 |  
  |   
            Følgende er klippet fra Fyens Stiftstidende
 Sidste år blev der importeret lige så mange brugte store motorcykler, som 
 der blev solgt nye.
 
 Det er skidt for miljøet, da de nye forurener væsentligt mindre end de ofte 
 meget gamle brugte motorcykler.
 
 Ved årsskiftet forstærkes den ugunstige udvikling yderligere. Fra 1. januar 
 2007 skal nye motorcykler nemlig leve op til EU's euro 3 norm, der stiller 
 så store krav til udstødningen, at det vil blive meget vanskeligt at få 
 godkendt motorcykler med luftkølede motorer.
 
 Andre skal have dobbelt tændrør for at få forureningen ned.
 
 Det oplyser Jesper Reinhardt, der er formand for Motorcykel Importør 
 Foreningen.
 15.000 kr. dyrere
 - Der er tale om en voldsom skærpelse, som vil gøre nye motorcykler 3000 til 
 4000 kroner dyrere før moms og afgifter. Det betyder, at kunderne skal 
 betale omkring 15.000 kroner mere, siger Jesper Reinhardt.
 
 Han forudser, at væksten i importen af brugte, men også gamle og forurenende 
 motorcykler vil fortsætte.
 
 I 2001 blev der importeret 2600 brugte motorcykler. I 2005 var tallet vokset 
 til flere end 4600 motorcykler.
 
 Til sammenligning blev der sidste år solgt 5900 nye motorcykler, men heraf 
 var cirka 1200 små og meget billige kinesiske motorcykler.
 Opfordring til minister
 Jesper Reinhardt opfordrer miljøminister Connie Hedegaard (K) til at lægge 
 pres på skatteminister Kristian Jensen (V) for at få ændret 
 registreringsafgiften.
 
 Der betales ikke registreringsafgift af de første 8000 kroner, og det 
 favoriserer kinesiske motorcykler, som, hævder han, ikke lever op til danske 
 miljøkrav.
 
 - Vi har set eksempler på importører, der får en container fuld af billige 
 kinesiske motorcykler til måske 5000 kroner pr. styk i indkøb. Han 
 indregistrerer dem alle til sig selv uden afgift og sælger dem derefter som 
 brugte for det dobbelte, siger Jesper Reinhardt.
 
 Motorcykel Importør Foreningen har kontaktet myndighederne for at få en 
 lempelse i den afgiftsstigning, der sker som følge af de skærpede miljøkrav.
 
 /Bent
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hekto (08-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  08-07-06 23:10 |  
  |  
 
            > Følgende er klippet fra Fyens Stiftstidende
 > Sidste år blev der importeret lige så mange brugte store motorcykler, 
 > som der blev solgt nye.
 >
 > Det er skidt for miljøet, da de nye forurener væsentligt mindre end 
 > de ofte meget gamle brugte motorcykler.
 >
 > Ved årsskiftet forstærkes den ugunstige udvikling yderligere. Fra 1. 
 > januar 2007 skal nye motorcykler nemlig leve op til EU's euro 3 norm, 
 > der stiller så store krav til udstødningen, at det vil blive meget 
 > vanskeligt at få godkendt motorcykler med luftkølede motorer.
 >
 > Andre skal have dobbelt tændrør for at få forureningen ned.
 >
 > Det oplyser Jesper Reinhardt, der er formand for Motorcykel Importør 
 > Foreningen.
 > 15.000 kr. dyrere
 > - Der er tale om en voldsom skærpelse, som vil gøre nye motorcykler 
 > 3000 til 4000 kroner dyrere før moms og afgifter. Det betyder, at 
 > kunderne skal betale omkring 15.000 kroner mere, siger Jesper 
 > Reinhardt.
 >
 > Han forudser, at væksten i importen af brugte, men også gamle og 
 > forurenende motorcykler vil fortsætte.
 >
 > I 2001 blev der importeret 2600 brugte motorcykler. I 2005 var tallet 
 > vokset til flere end 4600 motorcykler.
 >
 > Til sammenligning blev der sidste år solgt 5900 nye motorcykler, men 
 > heraf var cirka 1200 små og meget billige kinesiske motorcykler.
 > Opfordring til minister
 > Jesper Reinhardt opfordrer miljøminister Connie Hedegaard (K) til at 
 > lægge pres på skatteminister Kristian Jensen (V) for at få ændret 
 > registreringsafgiften.
 >
 > Der betales ikke registreringsafgift af de første 8000 kroner, og det 
 > favoriserer kinesiske motorcykler, som, hævder han, ikke lever op til 
 > danske miljøkrav.
 >
 > - Vi har set eksempler på importører, der får en container fuld af 
 > billige kinesiske motorcykler til måske 5000 kroner pr. styk i 
 > indkøb. Han indregistrerer dem alle til sig selv uden afgift og 
 > sælger dem derefter som brugte for det dobbelte, siger Jesper 
 > Reinhardt.
 >
 > Motorcykel Importør Foreningen har kontaktet myndighederne for at få 
 > en lempelse i den afgiftsstigning, der sker som følge af de skærpede 
 > miljøkrav.
 >
 > /Bent
 Ja, ja ... ikke meget nyt under solen!
 Der sker intet i den sag, for sker der en lempelse dér, skal den også 
 ske på biler og så ruller lavinen! Det vil blive mødt med en mur af 
 tavshed!
 Skatteprovenue går som altid før miljø!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  09-07-06 09:22 |  
  |   
            
Hekto skrev i meddelelsen ...
 >Der sker intet i den sag, for sker der en lempelse dér, skal den også
 >ske på biler og så ruller lavinen! Det vil blive mødt med en mur af
 >tavshed!
 >
 >Skatteprovenue går som altid før miljø!
 Egentlig godt det samme, hvor tit er det lige vi herinde hører om
 katalysatorer der flåes af helt nye cykler. Blot for at øge støjforureningen
 :-| PAIR-systemer, der sættes ud af drift, overfodring med PC'ere.
 Der er vist ingen grund til at tro, at nye mc'er i praksis kommer til at
 forurene mindre... :-/
 --
 mvh
 Orla
 http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kent Nielsen (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Nielsen | 
  Dato :  09-07-06 11:22 |  
  |   
            
 "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en 
 meddelelse news:44b0c19b$0$20325$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 
 > Egentlig godt det samme, hvor tit er det lige vi herinde hører om
 > katalysatorer der flåes af helt nye cykler. Blot for at øge 
 > støjforureningen
 > :-| PAIR-systemer, der sættes ud af drift, overfodring med PC'ere.
 >
 > Der er vist ingen grund til at tro, at nye mc'er i praksis kommer til at
 > forurene mindre... :-/
 
 Mon ikke det hjælper når man indfører periodisk syn, inkl. miljøtest ?
 (Det kan kun være et spørgsmål om tid)
 
 Det har de haft i Tyskland i mange år.
 
 -- 
 Mvh
 Kent Nielsen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             CL (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : CL | 
  Dato :  09-07-06 12:25 |  
  |   
            
 "Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> >
 > Mon ikke det hjælper når man indfører periodisk syn, inkl. miljøtest ?
 > (Det kan kun være et spørgsmål om tid)
 >
 > Det har de haft i Tyskland i mange år.
 >
 
 
 Det hjælper da kun den dag at der skal synes, på med det
 originale"synes" på med det uoriginale igen og den ski er slået,
 uden at det har gavnet noget som helst.
 
 -- 
 H
 Carsten Larsen
 CBR 1K DUAL 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (10-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  10-07-06 07:43 |  
  |   
            
CL skrev i meddelelsen <44b0e7eb$1$12673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
 >Det hjælper da kun den dag at der skal synes, på med det
 >originale"synes" på med det uoriginale igen og den ski er slået,
 >uden at det har gavnet noget som helst.
 Jup, det er en holdningsændring at der skal til. Motorcyklister er til tider
 vel egoistiske... :-|
 mvh
 Orla
 http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Hekto (10-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  10-07-06 10:21 |  
  |  
 
            Orla Pedersen has brought this to us :
 > Egentlig godt det samme, hvor tit er det lige vi herinde hører om
 > katalysatorer der flåes af helt nye cykler. Blot for at øge støjforureningen
 >  :-| PAIR-systemer, der sættes ud af drift, overfodring med PC'ere.
 >
 > Der er vist ingen grund til at tro, at nye mc'er i praksis kommer til at
 > forurene mindre... :-/
 Tjaaaa ... det kan du have ret i. Betragtningen
 var dog mere generel end lige møntet på MC'er.
 Tyskerne har jo taget skridt i retning af at
 kontrollere den slags, og skulle det en dag havne
 på en avisforside, vil vore populistiske
 politikkere sikkert straks indføre et eller andet
 + en skat mere!   
-- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
 Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
 Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Steen Gruby (08-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  08-07-06 23:39 |  
  |  
 
            On Sat, 8 Jul 2006 23:44:59 +0200, "Bent Eriksen"
 <bbe[AT]tdcadsl[DOT]dk> wrote:
 Hej Bent.
 >
 >Motorcykel Importør Foreningen har kontaktet myndighederne for at få en 
 >lempelse i den afgiftsstigning, der sker som følge af de skærpede miljøkrav.
 >
 Det er rent klynk far importørsiden.
 Andre lande har i årevis måttet leve med de skærpede miljøkrab som
 blev gennemført sidste år og som nu skærpes.
 Bilindustrien har haft kravene i årevis.
 Det er ikke miljøkravene der er problemet men importafgiften i
 Danmark.
 Der er to metoder at rydde op på.
 1. Forbyd MC'er der er ældre end 1005.
 2. Sænk importafgiften.
 Du kan selv vælge hvilken du tror mest på   
-- 
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU Super FOX 1958
 www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Frank E. N. Stein (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frank E. N. Stein | 
  Dato :  09-07-06 00:07 |  
  |   
            On Sun, 09 Jul 2006 00:39:28 +0200, Steen Gruby wrote:
 
 > 1. Forbyd MC'er der er ældre end 1005.
 
 Det tror jeg ikke bliver et problem.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Steen Gruby (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  09-07-06 00:10 |  
  |  
 
            On Sun, 09 Jul 2006 01:06:58 +0200, "Frank E. N. Stein"
 <flatus@mail.is> wrote:
 Hej.
 >
 >Det tror jeg ikke bliver et problem.
 Undskyld - Jeg mente 2005 - Tastefejl   
-- 
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU Super FOX 1958
 www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jon&Ann-Rikka (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jon&Ann-Rikka | 
  Dato :  09-07-06 05:10 |  
  |   
            
"> Det er ikke miljøkravene der er problemet men importafgiften i
 > Danmark.
 > Der er to metoder at rydde op på.
 > 1. Forbyd MC'er der er ældre end 1005.
 > 2. Sænk importafgiften.
 > Du kan selv vælge hvilken du tror mest på   
>
 > -- 
 >
 > Steen Gruby
 > Suzuki XN85 Turbo
 > Ducati Paso 750
 > NSU Super FOX 1958
 >  www.gruby.dk
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 Suk.. det vil sige at jeg skal begynde at spare sammen nu til en stor ny en 
  
Jeg gik ellers også og troede at en del af den afgift vi betaler skulle 
 bruges på vejnettet, men hvor ?? Synes efterhånden en stor del at det danske 
 vejnet er ret godt slidt, bevares, de lapper dem da en gang i mellem, men 
 helt godt er det ikke. Gad vide om der er gået BaneDanmark i 
 vejdirektoratet.
 -- 
 Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
 Suzuki GSX-R 250
 Fiat Punto 1,2 ELX
 MZ 6,0
 www.home1.stofanet.dk/tikasminde/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Torben Scheel (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Scheel | 
  Dato :  09-07-06 11:05 |  
  |  
 
            Jon&Ann-Rikka wrote:
 > Suk.. det vil sige at jeg skal begynde at spare sammen nu til en stor ny en 
 >   
> Jeg gik ellers også og troede at en del af den afgift vi betaler skulle 
 > bruges på vejnettet, men hvor ?? Synes efterhånden en stor del at det danske 
 > vejnet er ret godt slidt, bevares, de lapper dem da en gang i mellem, men 
 > helt godt er det ikke. Gad vide om der er gået BaneDanmark i 
 > vejdirektoratet.
 > 
 > 
 Sludder - de har brugt masser af millioner på at sinke motorvejstrafikke 
 de seneste år omkring KBH. Der er ikke en eneste af de 
 motorvejssrtrækninger jeg benytter jævnligt der går fri.
 -- 
 vh
 Torben
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Richard (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  09-07-06 12:38 |  
  |   
            Torben Scheel wrote:
 
 > Sludder - de har brugt masser af millioner på at sinke motorvejstrafikke 
 > de seneste år omkring KBH. Der er ikke en eneste af de 
 > motorvejssrtrækninger jeg benytter jævnligt der går fri.
 
 Og det er bl.a. fordi, de nøler med at lave den, du og mange andre har 
 brug for, nemlig Ring 5 som motor- eller motortrafikvej fra 
 Bjæverskov/Køge-udfletningen over Høje Tåstrup, vest/nord om Ballerup og 
 Birkerød til Hørsholm/Karlebo. Se den ville aflaste noget, det andet er 
 blot kortsigtet lapperi...
 
 -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Steen Gruby (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  09-07-06 13:00 |  
  |  
 
            On Sun, 9 Jul 2006 11:38:11 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
 (Richard) wrote:
 Hej Richard
 >
 >Og det er bl.a. fordi, de nøler med at lave den, du og mange andre har 
 >brug for, nemlig Ring 5 som motor- eller motortrafikvej fra 
 >Bjæverskov/Køge-udfletningen over Høje Tåstrup, vest/nord om Ballerup og 
 >Birkerød til Hørsholm/Karlebo. Se den ville aflaste noget, det andet er 
 >blot kortsigtet lapperi...
 Jeg giver dig 100% ret i den betragtning.
 Og efter min ringe formening burde udgifterne til det projekt blive
 mere end rigeligt opvejet af de besparelser samfundet måtte have i
 form af færre forsinkelser på vejene.
 Desværre er økonomisk politik uigennemskuelig efter kildeskattens
 indførelse hvor de specielle "kasser" blev samlet i en stor fælles
 kasse med hul i bunden   
Det der undrer mig mest er, at der tilsyneladende aldrig er penge nok
 til politikernes projekter uanset hvad vi betaler i skat.
 Gad vide hvor pengene bliver af?
 -- 
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU Super FOX 1958
 www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Richard (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  09-07-06 19:11 |  
  |  
 
            Steen Gruby wrote:
 Hej Steen,
 >>Og det er bl.a. fordi, de nøler med at lave den, du og mange andre har 
 >>brug for, nemlig Ring 5 som motor- eller motortrafikvej fra 
 >>Bjæverskov/Køge-udfletningen over Høje Tåstrup, vest/nord om Ballerup og 
 >>Birkerød til Hørsholm/Karlebo. Se den ville aflaste noget, det andet er 
 >>blot kortsigtet lapperi...
 > Jeg giver dig 100% ret i den betragtning.
 Ja, i betragtning af din bopæl kan det ikke undre, at du også kan se 
 behovet for sådan en omfartsvej. En ræv har jo flere udgange, ikke ?-)
 > Det der undrer mig mest er, at der tilsyneladende aldrig er penge nok
 > til politikernes projekter uanset hvad vi betaler i skat.
 > Gad vide hvor pengene bliver af?
 Netop, for mange af dem går formentlig til at lappe huller akut snarere 
 end fremsynet planlægning. På eller ganske nær den nævnte rute ligger to 
 store, netop nedlagte militærterræner; men at reservere plads til en 
 trafikkoridor uden om Kø'strup har IMHO slet ikke været nævnt i 
 forbindelse med nogen af dem. Og når først husene ligger der, skal vejen 
 jo graves ned for ikke at forstyrre, hvilket gør den en del dyrere   
-- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Steen Gruby (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  09-07-06 19:26 |  
  |  
 
            On Sun, 9 Jul 2006 18:10:54 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
 (Richard) wrote:
 Hej Richard.
 >
 >Ja, i betragtning af din bopæl kan det ikke undre, at du også kan se 
 >behovet for sådan en omfartsvej. En ræv har jo flere udgange, ikke ?-)
 >
 Njaeh - Du kan ikke rigtigt hænge mig op på at tænke lokalt.
 Om de så gik i gang med motorringvej 5 i morgen ville den ikke komme i
 brug så den ville lette min dagligdag.
 Når den en gang er en realitet er jeg for længst gået på pension og så
 kan al verdens myldretid og motorveje rende mig   
>
 >Netop, for mange af dem går formentlig til at lappe huller akut snarere 
 >end fremsynet planlægning. På eller ganske nær den nævnte rute ligger to 
 >store, netop nedlagte militærterræner; men at reservere plads til en 
 >trafikkoridor uden om Kø'strup har IMHO slet ikke været nævnt i 
 >forbindelse med nogen af dem. Og når først husene ligger der, skal vejen 
 >jo graves ned for ikke at forstyrre, hvilket gør den en del dyrere   
Alle andre steder i verden bygger man infrastruktur og derefter huse.
 I Danmark bygger man huse og kommer så i tanker om infrastruktur,
 ekspropriterer, river ned og bygger veje og jernbaner hvor man så kan
 komme til det.
 Oftest forstår jeg ikke politikkere, og de gange jeg virkelig forsøger
 kommer jeg til et billede jeg ikke bryder mig om.
 For mig er "Kongekabale" mere en beskrivelse af virkeligheden end
 fiktion.
 -- 
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU Super FOX 1958
 www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Richard (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  09-07-06 23:02 |  
  |  
 
            Steen Gruby wrote:
 Hej igen Steen,
 >>Ja, i betragtning af din bopæl kan det ikke undre, at du også kan se 
 >>behovet for sådan en omfartsvej. En ræv har jo flere udgange, ikke ?-)
 >>
 > Njaeh - Du kan ikke rigtigt hænge mig op på at tænke lokalt.
 > Om de så gik i gang med motorringvej 5 i morgen ville den ikke komme i
 > brug så den ville lette min dagligdag.
 > Når den en gang er en realitet er jeg for længst gået på pension og så
 > kan al verdens myldretid og motorveje rende mig   
Naeh, du skal vel også til banko og juletræ i pensionistklubben indimellem 
  
> Alle andre steder i verden bygger man infrastruktur og derefter huse.
 > I Danmark bygger man huse og kommer så i tanker om infrastruktur,
 > ekspropriterer, river ned og bygger veje og jernbaner hvor man så kan
 > komme til det.
 Mon ikke det skyldes, at politikerne ikke kan bestemme sig til, om vi skal 
 have god kollektiv transport eller privat ditto? Som det er nu har vi 
 ingen af delene   
> Oftest forstår jeg ikke politikkere, og de gange jeg virkelig forsøger
 > kommer jeg til et billede jeg ikke bryder mig om.
 > For mig er "Kongekabale" mere en beskrivelse af virkeligheden end
 > fiktion.
 Har ikke set den, men flere års arbejde med den IT- og telefaglige del af 
 kommunikation og PR afslørede en pudsig tendens i den branche: Inkarnerede 
 kommunikationsfolk - som dem politikerne hælder stadig mere til - har et 
 ganske særligt syn på virkeligheden. Nemlig som den tager sig ud, efter de 
 har arbejdet så længe med den, at andre har let ved at forstå den. Men tit 
 og mange gange passer den slet ikke med den virkelige virkelighed - hvis 
 du forstår, hvad jeg mener   
-- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Hekto (10-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  10-07-06 10:29 |  
  |  
 
            Steen Gruby wrote :
 > Det der undrer mig mest er, at der tilsyneladende aldrig er penge nok
 > til politikernes projekter uanset hvad vi betaler i skat.
 > Gad vide hvor pengene bliver af?
 Oprindeligt havde flere partier jo den kongstanke
 at man bare stak hånden i borgernes lommer og
 fiskede lidt mere op! De såkaldte 'miljøafgifter'
 var jo et glimrende eksempel herpå. Så havde man
 en masse små hndtag at skrue på, når der skulle
 bruges lidt flere penge, nå nu alle brikkede sig
 over at indkomstskatten var for høj. Så fik vi
 afgifter på 'forbrug' som skulle få os til at
 bruge mindre af noget vi alle havde behov for i
 hverdagen, og da der ikke var nogen direkte
 anvendelse for pengene røg de ned i den store
 kasse og ud igennem hullet i bunden!
 Sjovt nok har kommunerne heller aldrig penge nok,
 fordi de altid er _nødt_ til at øge servicen over
 for borgerne! Hvorfor er de lige det? Jo de vil
 tiltrække borgere!
 Ballerup kommune fører nøje statistik med hvilke
 indkomstgrupper der flytter til kommunen og
 hvilke der fraflytter kommunen. For et par år
 siden skete der en større fraflytning end
 beregnet, af højere indkomster, og det afsted kom
 sandelig at der skete noget i de pågældende
 kvarterer - ny vejbelægning o.s.v.
 Det eneste der sikrer taburetten er at love
 vælgerne noget! De glemmer hver gang at de selv
 har betalt gildet!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
 Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
 Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Hekto (10-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  10-07-06 10:22 |  
  |  
 
            Jon&Ann-Rikka wrote on 09-07-2006 :
 > Suk.. det vil sige at jeg skal begynde at spare sammen nu til en stor ny en
 >   
> Jeg gik ellers også og troede at en del af den afgift vi betaler skulle
 > bruges på vejnettet, men hvor ?? Synes efterhånden en stor del at det danske
 > vejnet er ret godt slidt, bevares, de lapper dem da en gang i mellem, men
 > helt godt er det ikke. Gad vide om der er gået BaneDanmark i vejdirektoratet.
 Ja, en 'hoppgøj' er vejen frem!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
 Verein'
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
 Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (09-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  09-07-06 19:19 |  
  |  
 
            Bent Eriksen wrote:
 > - Vi har set eksempler på importører, der får en container fuld af billige 
 > kinesiske motorcykler til måske 5000 kroner pr. styk i indkøb. Han 
 > indregistrerer dem alle til sig selv uden afgift og sælger dem derefter som 
 > brugte for det dobbelte, siger Jesper Reinhardt.
 Hvad er nu lige finten ved den manøvre? - at få dem indregistreret før en 
 skæringsdag for Euro-normer eller hur?
 > Motorcykel Importør Foreningen har kontaktet myndighederne for at få en 
 > lempelse i den afgiftsstigning, der sker som følge af de skærpede miljøkrav.
 Det ville jo være en start, hvis afgifterne blot blev sat ned til 
 bilniveau; men det er der vist ikke politisk vilje til uanset de åbenlyse 
 fordele for både miljø og trafiksikkerhed    
-- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Anders Majland (11-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Majland | 
  Dato :  11-07-06 22:04 |  
  |  
 
            > Det ville jo være en start, hvis afgifterne blot blev sat ned til 
 > bilniveau; men det er der vist ikke politisk vilje til uanset de åbenlyse 
 > fordele for både miljø og trafiksikkerhed    
Ja som en onkel måbende sagde til mig idag da han så forårets "nyindkøb" og 
 jeg fortalte at den som ny ville koste tæt på 150.000kr.( 1993'er xtz750 
 importeret til DK i 2002 med lavt kmtal.) "Det er jo ligeså meget som min 
 bil" - og det er en gulplade ford ... Så kunn jeg jo kun svare at hvis den 
 kunne nøjes med samme beskatning som en gulpladebil ville prisen også have 
 været pænt under 100kkr ...
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |