telefon for dummies :-)
Fra : taina

Dato : 05-07-06 23:45

Hejsa

Efter mange gode år har min Nokia 8210 endelig givet op og er nu blevet
erstattet med en ny Nokia 6111. Men i de fire år, hvor jeg har stået stille,
sådan mobilmæssigt set, er der godt nok sket meget, og jeg håber, at der er
nogen, der gider at svare på et par dumme-spørgsmål

- Telefonen kommer med en cd-rom, som jeg har installeret. Jeg kan via
infrarød port få kontakt og hente billeder fra telefon til computer. Men er
der andet, jeg skal med den cd-rom?

- Nu har jeg efterhånden hørt ordet "opdateringer" en del gange. Hvad kan
man opdatere, hvad skal man opdatere og hvorfor og hvordan gør man?

- Og hvordan pokker får jeg den telefon til at gi mig ordbogen på dansk? Jeg
har bladret i manualen og i telefonen, men kan ikke finde andre
valgmuligheder end fra/til...

på forhånd tak fra tina

Fra : Dr. Phil

Dato : 06-07-06 16:51

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> - Nu har jeg efterhånden hørt ordet "opdateringer" en del gange. Hvad kan
> man opdatere, hvad skal man opdatere og hvorfor og hvordan gør man?
>

> på forhånd tak fra tina

Telefoner kan tit opdateres hvis man finder fejl og lign. i dem.
Ligesom i Windows :)
Desuden kan man nogen gange få ekstra funtioner osse.
Man opdaterer typisk telefonens Firmware,som svarer til telefonens
styresystem.
Det gøres typisk med noget special software og et kabel mellem pc og
telefon.
Da man roder i telefonens hjerte,gøres dette typisk af professionelle
folk,da man ellers kan stå med en død telefon.
Men man kan mange gange selv hvis man har det rette udstyr.

Håber det gav lidt forståelse...

Fra : taina

Dato : 07-07-06 13:13

"Dr. Phil" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> folk,da man ellers kan stå med en død telefon.
> Men man kan mange gange selv hvis man har det rette udstyr.

Takker - lidt gjorde det da. Jeg har nu fundet ud af, at jeg skal have den
opdateret, da den KUN vil stave på engelsk... suk!

mvh. tina