Den der latinamerikanske melodi...
Fra : preben nielsen

Dato : 05-07-06 16:28

Så lige et en bid af DR2 udsendelse om dans igår og genså et
gammelt klip med Poul Nesgård hvor han danser noget sammenklippet
fjolledans til en meget latinamerikansk agtig sang.

Uden at kende noget til takt (og tone) eller noder vil jeg
beskrive rytmen af "omkvædet" sådan her...

Da da da - dá dá dá
Da da da - dá dá dá
Da da da - dá dá dá - da da - da da - da da da da.

....og muligvis noget der lyder som "tihuana, tihuana" som
slutningen af sidste linie....

Den driver imig til vanvid idag.. Hvad er det for en melodi/sang ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 05-07-06 17:42

preben nielsen wrote:
> [...]
> slutningen af sidste linie....
>
> Den driver imig til vanvid idag.. Hvad er det for en melodi/sang ?

Sandsynligvis "Tihuana Taxi"!

Mvh Jacob E.

Fra : Empitris

Dato : 05-07-06 18:00

> Sandsynligvis "Tihuana Taxi"!

Nej, den hedder vist bare Dansuenza. Komponisten aner jeg ikke, hvem er.
Men jagten kan jo gå ind efter denne cd:
http://130.226.206.5/is/kbh/full-sh.asp?base=&fn=D352287623

Fra : preben nielsen

Dato : 08-07-06 12:45

"Empitris hotmail.com>" <empitris@<fjern_mig> skrev i en
meddelelse news:44abeffd$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Nej, den hedder vist bare Dansuenza. Komponisten aner jeg ikke,
> hvem er.
> Men jagten kan jo gå ind efter denne cd:
> http://130.226.206.5/is/kbh/full-sh.asp?base=&fn=D352287623

Jow tak, det er lige den. Der er dæleme ikke mange spor efter
denne på internettet... hmmmmmmm'

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 08-07-06 12:50

> [...]
>
> Nej, den hedder vist bare Dansuenza. Komponisten aner jeg ikke,
> hvem er.
> Men jagten kan jo gå ind efter denne cd:

Er også fundet her:

http://bibliotek.dk/vis.php?term1=lid=21968129%20og%20lok=870970&format=l&vis_ccl=Se+detaljer+for:+Gotha+%3A+kult%2C+kitsch+og+b-sider&origin=nada

Fra : preben nielsen

Dato : 12-07-06 19:14

Fra : preben nielsen

Dato : 12-07-06 19:16

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Så er den i hus sammen med 23 andre numre fra CD'en. Dejlig kitch
:)

Har heller ikke hørt "Fredes sang" de seneste 20 år :D

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 08-07-06 13:19

> [...]
>
> Nej, den hedder vist bare Dansuenza. Komponisten aner jeg ikke,
> hvem er.
> Men jagten kan jo gå ind efter denne cd:

Jeg har nu fundet et udgave med Rafaella Carrà og nummeret hedder
vist "Bobo Step"

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 08-07-06 14:54

> Jeg har nu fundet et udgave med Rafaella Carrà og nummeret hedder vist
> "Bobo Step"

Mener at den originale udgave i sin tid var med Blue Bahama's og der er det
både en mand og kvinde der synger.

Mvh.
Michael

Fra : Michael Lund

Dato : 05-07-06 17:49

Tror jeg på baggrund af dine noter kan huske den, men desværre ikke titel.

Har jeg ret hvis den i "lydsprog" går nogenlunde sådan.

Omasago tjigo, Omasago tjigo, Omasago tjigo,

Tjiguana Tjiguana

Dette bliver gentaget et par gange, hvorefter en "kælen" kvinde synger noget
med:

"Oohh Monsieur" plus en masse andet, hvorefter hele verset sluttes af med et
"Bobo" og derefter en saxofon.

Mvh.
Michael