Q: K750i memorystick..??
Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 11:25

Hejsa

Min kæreste og jeg har lige anskaffet os sådan et par K750i'er, men hvilken
memorystick anbefales der som den hurtigste, der findes jo mange forskellige
producenter...??

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : John

Dato : 05-07-06 11:34

Carsten & Ann skrev:
> [...]
> memorystick anbefales der som den hurtigste, der findes jo mange forskellige

Det billigste. Hun vil ikke kunne mærke forskel på hastigheden i
telefonen alligevel. SONY får fx deres lavet hos Sandisc.

Hun kan fx få et 2 GB kort til 664 kr. på EDBpriser.dk

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 11:55

Hej John

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

<snip>

> Det billigste. Hun vil ikke kunne mærke forskel på hastigheden i telefonen
> alligevel. SONY får fx deres lavet hos Sandisc.
>
> Hun kan fx få et 2 GB kort til 664 kr. på EDBpriser.dk

Heller ikke når man tager billeder, det kan jeg ikke helt forstå, det ved
jeg da som gammel computernørd at det har væsentlig betydning for
hastigheden der, dog kan du i dag ikke mærke forskellen på sammen måde, som
i de gode gamle spæde dage

Men, der må jo være en forskel, også når der står high-speed, og når man kan
købe prof kort, og da Sony selv laver dem, så er der vel også noget om det,
ikke fordi det betinger det, men hvis de ikke var hurtigere, ville de jo
ikke kunne sælge dem...

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : John

Dato : 05-07-06 13:35

Carsten & Ann skrev:

> [...]
> ikke fordi det betinger det, men hvis de ikke var hurtigere, ville de jo

Ja, og den forskel mærker du hvis du bruger et almindeligt fotoapparat,
som også er hurtigt, men det sløve kamera der er i en K750, hvor
billederne fylder 300-400 kb, er det altså ikke noget du mærker.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 16:59

Hej igen John

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

<snip>

> Ja, og den forskel mærker du hvis du bruger et almindeligt fotoapparat,
> som også er hurtigt, men det sløve kamera der er i en K750, hvor
> billederne fylder 300-400 kb, er det altså ikke noget du mærker.

Ja, det var lidt det jeg var bange for, at det var mobilen der var
flaskehalsen i det her spil... :(

Men ok, tanken var nu også kun at det skulle være sådan at jeg havde et
camera ved hånden, hvis jeg skulle få brug for det og så have et Sony
Cybershot DSC-P200 som det reelle camera, ved ikke om der er nogle der har
noget at sige dertil, inden vi investerer i sådan et...??

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : LarsJ

Dato : 05-07-06 16:21

Carsten & Ann skrev:

> [...]
> ikke fordi det betinger det, men hvis de ikke var hurtigere, ville de jo

Sony sælger jo andet end telefoner, der har behov for hurtige kort -
f.eks. kameraer....

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-07-06 20:08

"Carsten & Ann" <blue22deep]a[yahoo.co.uk> wrote in

> Heller ikke når man tager billeder, det kan jeg ikke helt forstå, det
> ved jeg da som gammel computernørd at det har væsentlig betydning for
> hastigheden der,

Det er andre steder end selve MemorySticken der er flaskehalsen.

At smide en high speed MemoryStick i sin K750i'er er som at hælde Formel1
benzin på sin 2CV'er: Det er da fedt at vide der er kvalivare i tanken, men
det rykker ikke rigtig på motorvejen.

Fra : Valle

Dato : 05-07-06 19:09

"Carsten & Ann" <blue22deep]a[yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min kæreste og jeg har lige anskaffet os sådan et par K750i'er, men
> hvilken memorystick anbefales der som den hurtigste, der findes jo mange

Hej

Du kunne jo prøve at købe et af hver kort (1 hurtig + 1 alm), og derefter
fortælle os herinde om du kan mærke forskel, da i jo har en telefon hver

Mvh Jack

Fra : [8830]Plis

Dato : 06-07-06 14:25

> [...]
> fortælle os herinde om du kan mærke forskel, da i jo har en telefon hver

Det ville være, som nævnt tidligere i tråden, en tosset ide...der er ingen
reel forskel...man vil med andre ord ikke kunne mærke nogen forskel i daglig
brug.
Har netop selv idag adspurgt hos min leverandør om man kunne mærke forskel
på HSkort(HighSpeed) vs alm kort(både SD og CFkort....samt duokort som til
K750i eren...som jeg selv er lykkelig ejer af.
Beskeden/svaret var...at der ville kunne mærkes en minimal eller næsten
ingen forskel hvis ikke udstyret er foreberedt/kompatibelt med HSkortet.
Telefonen er shjv IKKE foreberedt/kompatibelt med et HSkort, hvorfor det
ville være tåbeligt at købe det.

Bedste hilsner

Peder