On 05 Jul 2006 14:19:08 GMT, Laurits Thomsen
<laurits_vibjerg@hotmail.com> wrote:
>Forskellige afdelinger indberetter forskellige oplysninger. En afdeling
>indberetter f.eks. en normering mens økonomiafdelingen indberetter den
>pågældende afdelings budget og takst.
>
>Hvis der ikke er oprettet en afdeling (f.eks afdeling A) i systemet i
>forvejen, kan enten afdeling A selv eller økonomiafdelingen oprette
>afdelingen når de er klar til at indberette oplysninger.
Så faldt ti-øren
Så vidt jeg kan se, er der to muligheder:
a) enten gør du som Michael foreslår og lader ASP-siden checke, om
afdelingen eksisterer i forvejen
b) eller du får afdelingerne lagt ind fra starten, så man ikke
decentralt kan/skal oprette afdelinger.
b) virker som den sikreste løsning for mig, men nu har jeg jo lige
demonstreret, at jeg ikke kender de præcise omstændigheder
>Det er muligt, at man kan koordinere sig ud af problemet, men det ville
>være rart at vide hvordan man evt kan gøre dette.
Hvis der skal oprettes en afdeling, skal den indtastes i en formular.
I stedet for så bare at oprette med INSERT, starter du med at lave en
forespørgsel (SELECT ... WHERE Afdeling = det indtastede).
Hvis den eksisterer, får brugeren en meddelelse, ellers oprettes den
med INSERT.
Det forudsætter selvfølgelig, at afdelingerne har et entydigt navn (et
id eller anden i forvejen anerkendt betegnelse. Det nytter ikke, hvis
der er frit valg mht. hvordan navnet staves.
Jeg tror dog stadig mest på løsning b).
Good luck!
--
Jørn Andersen,
Brønshøj