GPRS i udlandet
Fra : Martin

Dato : 04-07-06 21:13

Hej

Har lige fået en SE K750i og er helt ny inden for bl.a. GPRS.

Kan godt finde ud af at få GPRS til at køre i Danmark efter at have hentet
en GPRS opsætning hos TDC. Men hvordan fungerer det i udlandet? Der kommer
jeg jo over på et andet net, og skal vel derfor hente en GPRS-opsætning til
det specifikke net, hvilket jo ikke lader sig gøre, når man ikke har
mulighed for at komme på nettet? Eller sker det helt af sig selv?

Hilsen
Martin

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 04-07-06 21:44

Martin skrev:
> [...]
> det specifikke net, hvilket jo ikke lader sig gøre, når man ikke har
> mulighed for at komme på nettet? Eller sker det helt af sig selv?

Google... eller
http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=71787
http://www.sonofon.dk/asp/udland/gprs_i_udlandet.shtml?AREA=Privat
http://www.computerworld.dk/art/20449?a=block&i=22
Men som du måske kan læse dig frem til... så skal du nok lige overveje
om du vil give omkring de 100 kr for at hente en stor mail eller en
hjemmeside ned :)

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Martin

Dato : 04-07-06 22:20

"Bjarke Ravn-Jonsen" <news@mandril.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men som du måske kan læse dig frem til... så skal du nok lige overveje om
> du vil give omkring de 100 kr for at hente en stor mail eller en

Tak men ingen af de sider besvarer om det opsættes automatisk. Er godt klar
over, det er dyrt...

Hilsen
Martin

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-07-06 22:52

"Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> wrote in news:44aacbb5$0$15784
$14726298@news.sunsite.dk:

> Men hvordan fungerer det i udlandet?

Når GPRS er korrekt opsat til din danske udbyder, så fungerer det også
sammen med de udenlandske udbydere din danske udbyder har roaming aftaler
med.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-07-06 05:55

"Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> skrev i

> [...]
> hente en GPRS-opsætning til det specifikke net, hvilket jo ikke lader
> sig gøre, når man ikke har mulighed for at komme på nettet? Eller

Man skal altid bruge hjemmenettets GPRS-opsætning, uanset hvor man er i
verden.

-cb

Fra : Jens

Dato : 05-07-06 07:55

> Man skal altid bruge hjemmenettets GPRS-opsætning, uanset hvor man er i
> verden.

Har ihvertfald brugt gprs i Sverige, Tyskland, Italien uden problemer. (Med
Telmore samt UnoTel abb. (TDC opsætning)

Det behøver ikke løbe op i formue, hvis du behersker dig lidt. Jeg bruger
primært at hente e-mail overskrifter og enkelte mails. Priserne er dog
generelt uforskammede!!

Jens