Glemt orgelrock
Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 04-07-06 19:29

PÅ det seneste er det faldet mig ind at genoptage en interesse fra starten af
70´erne, nemlig hård-/blues-/prog rock med orgel (typisk Hammond B-3)
i front; med eller uden guitar. Udover de kendte, udødelige grupper fra dengang,
så har jeg fundet genoptrykt det mytiske Quatermass, og det (for mig) ukendte
Still Life. Er der andre glemte bands som jeg skal høre? Danske?

hvm
--
Kunstneren tidligere kendt som KøbMitNavn.

Fra : Michael Lund

Dato : 04-07-06 20:15

For mig er det ultimative danske rock/orgel nummer "Shadow of a Gypsy" med
Ache fra 1970/71. Tjek det ud - de fik faktisk et mindre hit med det i
Frankrig dengang.

Jeg har lagt den på dk.binaer hvis det har din interesse

Fra samme periode er der også Beefeaters der i perioder havde en markant fed
orgel lyd.

Mvh.
Michael

Fra : Mini

Dato : 04-07-06 22:47

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Frankrig dengang.
>
> Jeg har lagt den på dk.binaer hvis det har din interesse

Jeg ville faktisk gerne ha' hørt den, men yENC er virker så vidt jeg kan se
ikke rigtigt i forbindelse me OE :(

Mini

Fra : Michael Lund

Dato : 04-07-06 23:00

"Mini" <miniauth@removemsn.com> skrev i en meddelelse
> Jeg ville faktisk gerne ha' hørt den, men yENC er virker så vidt jeg kan
> se ikke rigtigt i forbindelse me OE :(

Ok, jeg har lige fjernet fluebenet i mit postprogram ud Yenc og prøver igen.

Mvh.
Mic.

Fra : Mini

Dato : 05-07-06 16:07

> Ok, jeg har lige fjernet fluebenet i mit postprogram ud Yenc og prøver
> igen.
>
> Mvh.
> Mic.

Tak skal du ha', men det hjalp desværre ikke for mit vedkommende - måske ved
jeg bare ikke nok om det.

Mvh
Mini

Fra : Michael Lund

Dato : 05-07-06 17:28

> Tak skal du ha', men det hjalp desværre ikke for mit vedkommende - måske
> ved jeg bare ikke nok om det.

Ok, det er nok dér det halter så. Prøvede selv at hente den hjem igen med OE
og det virkede fint, dog kun på den sidst afsendte fil.

Markér alle filer, vælg > "Meddelelse" > "Kombiner og afkod". Efter lidt tid
med indsamling af filer er nummeret klar til afspilning.

Mic.

Fra : Mini

Dato : 05-07-06 22:54

> [...]
>
> Markér alle filer, vælg > "Meddelelse" > "Kombiner og afkod". Efter lidt
> tid med indsamling af filer er nummeret klar til afspilning.

Tak for både at lære mig dette, samt for nummeret der er ret godt.

Mvh
Mini

Fra : Michael Lund

Dato : 06-07-06 15:58

> Tak for både at lære mig dette, samt for nummeret der er ret godt.

Jamen det var da så lidt, godt det lykkedes.

Mvh.
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 11:16

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> wrote in message

> For mig er det ultimative danske rock/orgel nummer "Shadow of a Gypsy" med
> Ache fra 1970/71.

Damn, det havde jeg helt glemt. Det er et overfedt nummer som jeg lyttede
meget til dengang i 70'erne
Er der ikke ret meget Procul Harum over Ache?

/Alex

Fra : Michael Lund

Dato : 05-07-06 17:20

> Damn, det havde jeg helt glemt. Det er et overfedt nummer som jeg lyttede
> meget til dengang i 70'erne
> Er der ikke ret meget Procul Harum over Ache?

Helt bestemt, men hvis du ikke siger det til nogen, så gør jeg heller ikke

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-06 18:05

On Wed, 5 Jul 2006 18:19:53 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

>Helt bestemt, men hvis du ikke siger det til nogen, så gør jeg heller ikke

hehe
Lad mig så omformulere det til, at jeg havde glemt hvor tæt Ache lå op
ad Procul Harum

Jeg fandt lige denne side: http://www.karma.dk/ som er en guldgrube af
musik m.m. fra den tid.

/Alex

Fra : Michael Lund

Dato : 07-07-06 18:29

> hehe
> Lad mig så omformulere det til, at jeg havde glemt hvor tæt Ache lå op
> [...]

Det er et rigtig fedt og lidt syret sted. Har købt mange af mine guldkorn
dér og så følger der endda røgelsespinde med

De giver en rigtig god og ikke mindst hurtig service.
Kan kun anbefales.

Mvh.
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-06 20:49

Af de gamle SKAL Focus med.
Af nogle lidt nyere kan nævnes Niacin (http://niacinb3.com/)

/Alex

Fra : Max

Dato : 04-07-06 21:50

Hej Henrik

> starten af 70´erne, nemlig hård-/blues-/prog rock med orgel (typisk
> Hammond B-3)

Den Gamle Mand og Havet fra Horsens havde Tommy Hansen på
et gammelt rørbestykket Hammondorgel, som forøvrigt vidst stadigvæk
kan spille, jeg hørte det ihvertfald engang i halvfemserne.

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-07-06 22:11

Henrik Veber Madsen skrev:
> [...] prog rock med orgel (typisk Hammond B-3) i front;
> Er der andre glemte bands som jeg skal høre? Danske?

Bazaar med Anders Koppel og Hammond B3-orglet er vel
ikke helt glemt endnu. Jeg venter stadig på at pladen
"Aftenlandet/Regnbuefuglen" (1977) bliver genudsendt på cd.

--
Herluf

Fra : kautaq

Dato : 05-07-06 13:07

"Henrik Veber Madsen" <hvm@mail.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ukendte
> Still Life. Er der andre glemte bands som jeg skal høre? Danske?

Beggars Opera. Deres første udgivelse "Act One"
Jeg er fuldstændig vild med den plade. Total langt ude hippie-
syretrip med Hammond orgel. De senere udgivelser er kedelige.

/Mike

Fra : Rikke og Per

Dato : 05-07-06 16:23

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg er fuldstændig vild med den plade. Total langt ude hippie-
> syretrip med Hammond orgel. De senere udgivelser er kedelige.

Emerson, Lake og Palmer er også meget orgelpræget musik, men nok ikke
egentlig rockmusik!

m.v.h.