Sony E w810i og internet på den bærbare
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 04-07-06 10:31

Hejsa,

jeg er den lykkelige ejer af sådan en Sony E w810i og den er jeg glad for.
Der fulgte et MobilExtra200 abb. fra tdc med.

Jeg har også fornøjelsen af at eje en fin bærbar og jeg har sørme også et
sommerhus uden brebånd (eller telefon eller strøm for den sags skyld). Og nu
kunne jeg godt tænke mig at jeg kunne pakke bærbar og mobil sammen og suse i
sommerhus og stadig tjekke mail.

Hvordan gør man det nemmeste og billigst?

ras

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-07-06 11:09

rasmus.carlsen skrev:

> [...]
> kunne jeg godt tænke mig at jeg kunne pakke bærbar og mobil sammen og suse i

Hvis du kun vil tjekke mail, kan du nøjes med mobilen. Faktisk
kan du også surfe med mobilen alene. Opera mini er en gratis og
ret fed browser til mobiler:

   http://www.opera.com/products/mobile/operamini/campaign/

Opsætningen af email er forholdsvis lige ud ad landevejen (på
K700i er det: Meddelelser - E-mail - Indstillinger - Ny konto).

> Hvordan gør man det nemmeste og billigst?

Under alle omstændigheder skal du tilmelde dig GPRS.

--
Bertel

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 04-07-06 12:45

> Hvis du kun vil tjekke mail, kan du nøjes med mobilen. Faktisk
> kan du også surfe med mobilen alene. Opera mini er en gratis og
> ret fed browser til mobiler:

- ja det er primært mail, men ofte vil jeg have behov for at sende
dokumenter mv. Opera Mini siger alle er fin så den napper jeg også lige

> http://www.opera.com/products/mobile/operamini/campaign/
>
> Opsætningen af email er forholdsvis lige ud ad landevejen (på
> K700i er det: Meddelelser - E-mail - Indstillinger - Ny konto).

- ok, jeg skal så lige have fat i firmaets edb-mand, for jeg gætter på der
skal noget information om mailservere til?? Hvad med synkro af
outlook-kalenderen?

> Under alle omstændigheder skal du tilmelde dig GPRS.

- ja nu er jeg jo først lige sprunget på mobilbølgen. Hvad er det? Jeg har
vist hørt om GPS ...?!?

takker, ras

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-07-06 13:35

rasmus.carlsen skrev:

> - ok, jeg skal så lige have fat i firmaets edb-mand, for jeg gætter på der
> skal noget information om mailservere til?

Ja, det skal der, men når du er TDC-kunde, kan du vel bare bruge
mail.tdc.dk? Du kan også sætte flere konti op hvis du skal tjekke
mails fra flere servere.

> Hvad med synkro af outlook-kalenderen?

Aner det ikke.

> - ja nu er jeg jo først lige sprunget på mobilbølgen. Hvad er
> det? Jeg har vist hørt om GPS ...?!?

Det betyder vist "General Packet Radio Service", men i praksis er
det bare internettrafik. Når man bruger det, afregnes kun trafik
- ikke tid, så man behøver ikke at stresse.

Hos min udbyder (unotel) skal jeg bare meldes til; det er gratis.
Til gengæld er prisen høj: 7,50 kr./MB - og de andre udbydere er
endnu dyrere (op til 15 kr.). men e-mail fylder så lidt at det er
ligemeget. Derimod skal man ikke surfe alt for meget, men det er
lækkert at man kan have hele internettet i lommen.

--
Bertel

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 04-07-06 13:42

> Ja, det skal der, men når du er TDC-kunde, kan du vel bare bruge
> mail.tdc.dk? Du kan også sætte flere konti op hvis du skal tjekke
> mails fra flere servere.

- jo jo, men jeg skal lige kende servernavnet og min adgangskode ...

> Aner det ikke.

- hva! troede du vidsta alt!

> Det betyder vist "General Packet Radio Service", men i praksis er
> det bare internettrafik. Når man bruger det, afregnes kun trafik
> - ikke tid, så man behøver ikke at stresse.

- det gør det vist

> [...]
> ligemeget. Derimod skal man ikke surfe alt for meget, men det er
> lækkert at man kan have hele internettet i lommen.

- hehe yes

ras

Fra : Sønderbronx 6400

Dato : 04-07-06 11:26

Det ville måske være en god ide, at få lagt strøm ind først, ellers så
bliver dit sufteri temmeligt begrænset.

Opsætningen kan du få TDC til at sætte op for dig, ellers så kan den findes
på TDC Mobil's hjemmeside....

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 04-07-06 12:47

"Sønderbronx 6400" <ingenpost@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Det ville måske være en god ide, at få lagt strøm ind først, ellers så
> bliver dit sufteri temmeligt begrænset.

- heh ja, men vi har fået en solcelle påtaget, der lader et 12v bilbatteri
op. Og så har jeg sådan en lille dims der kan sættes på og så kan jeg smide
den bærbare på det batteri. Den bærbares batteri holder nu faktisk nogle
timer (HP Compaq nc6220)

> Opsætningen kan du få TDC til at sætte op for dig, ellers så kan den
> findes på TDC Mobil's hjemmeside....

- ok , tak

ras

Fra : John

Dato : 04-07-06 11:45

rasmus.carlsen skrev:
> [...]
> sommerhus og stadig tjekke mail.
>
> Hvordan gør man det nemmeste og billigst?

Start med at hente en GPRS-opsætning her:

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/brug_mobil/opsaetninger_til_mobilen/gprs_opsaetning/

Herefter installerer du Opera Mini på din mobil, så behøver du ikke
bruge din bærbare - og det er billigere end via computeren.

Opera Mini:

http://www.opera.com/products/mobile/operamini/campaign/

Mvh

John

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 04-07-06 13:01

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Start med at hente en GPRS-opsætning her:
>
> http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/brug_mobil/opsaetninger_til_mobilen/gprs_opsaetning/

- er gjort

> Herefter installerer du Opera Mini på din mobil, så behøver du ikke bruge
> din bærbare - og det er billigere end via computeren.

> [...]

- er også gjort. Men jeg kan sgu ikke finde det sted på tdc.dk, hvor der
står, hvad det koster. Det skal nok stå der er sted ... men hvor?! Og når
jeg så vil bruge den bærbare alligevel - hvad så? hvordan gør jeg det?
Smider mobilen på nettet og søger efter en trådløs forbindelse? Og hvad
koster mon det så? Kan heller ikke finde det på tdc.dk ... men jeg er jo
også lidt blind.

ras

Fra : Sønderbronx 6400

Dato : 04-07-06 13:08

Standard prisen plejer at ligge på omkring 10,- pr. mb.
Nogen udbydere er dyrere, andre er lidt billigere...

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 04-07-06 13:43

> Standard prisen plejer at ligge på omkring 10,- pr. mb.
> Nogen udbydere er dyrere, andre er lidt billigere...

- ok, men man kan trods alt også surfe en del for en mb ... men ok, der
minder lidt om dengang man havde et 33.6 modem og så telefonregningen høvle
derudaf ;-(

ras

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-07-06 23:51

rasmus.carlsen skrev:

> - ok, men man kan trods alt også surfe en del for en mb ... men ok,
> der minder lidt om dengang man havde et 33.6 modem og så
> telefonregningen høvle derudaf ;-(

Med de programmer der fulgte med min W800 kan jeg bare sætte den op som
modem på 'puteren - virker udmærket
Hans

Fra : John

Dato : 04-07-06 19:08

rasmus.carlsen skrev:

> - er også gjort. Men jeg kan sgu ikke finde det sted på tdc.dk, hvor der
> står, hvad det koster.

TeleDyremoseCommunications tager 12 kr. pr. MB, så så snart min
bindingsperiode er udløbet, er jeg den der er tilbage hos UnoTel, der
"kun" tager 7,5 kr. pr. MB.

Mvh

John

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 04-07-06 22:44

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse news:44aaae6c$0$60782$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> TeleDyremoseCommunications tager 12 kr. pr. MB, så så snart min bindingsperiode er udløbet,

Hvordan skal han ellers få dækket hans fede gage, pension, fratrædelsesordning mm.
og nu snart bestyrelseshonorar.

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 04-07-06 12:50

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Start med at hente en GPRS-opsætning her:
>
> http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/brug_mobil/opsaetninger_til_mobilen/gprs_opsaetning/

- tak, det gik jo helt af sig selv.

> Herefter installerer du Opera Mini på din mobil, så behøver du ikke bruge
> din bærbare - og det er billigere end via computeren.

> [...]

- ok, det prøver jeg så

ras