| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | On/Off-effekt ved lave omdrejninger!! Fra : S@nd | 
  Dato :  04-07-06 08:56 |  
  |   
            Hey,
 
 Jeg har et lille problem med "tomgangskørsel" på fejebladet. Det
 virker lidt som on/off!!
 Altså den er svær at "rulle" igang på gassen, fra tomgang af.
 Det er mest udpræget ved langsomt gearskifte, hvor motoren når at
 falde meget i omdrejninger, inden koblingen slippes, så virker det som
 om den lige skal "samle" gassen op, inden den trækker igen.
 Det er utrolig svært at køre jævn svingkørsel ved lave
 omdrejninger, pga. on/off-effekten.
 
 Ellers kører cyklen perfekt over hele spektret.
 
 Eneste modifikationer er: Factory Jetkit, Slip-On, UNI-filter.
 
 Kædekit'et er næsten nyt og justeret og chok-koblingen er ny, så der
 er ikke det der driller.
 
 Iflg. en mc-mekaniker, skal jeg prøve at hæve nålene et hak, men jeg
 er lidt skeptisk for, omdet har nogen effekt så langt nede i
 omdrejninger.
 Jeg tror selv mere på, at en synkronisering kan hjælpe på problemet,
 men måske ikke fjerne det helt. Måske spiller jetkit-nålenes
 udformning også ind på dette??
 
 Hvad mener i - Nålene, synkronisering, eller noget helt andet????????
 
 Mvh. S@nd
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian  Larsen (04-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian  Larsen | 
  Dato :  04-07-06 09:59 |  
  |   
            
 S@nd skrev:
 
 > Hey,
 >
 > Jeg har et lille problem med "tomgangskørsel" på fejebladet. Det
 > virker lidt som on/off!!
 > Altså den er svær at "rulle" igang på gassen, fra tomgang af.
 > Det er mest udpræget ved langsomt gearskifte, hvor motoren når at
 > falde meget i omdrejninger, inden koblingen slippes, så virker det som
 > om den lige skal "samle" gassen op, inden den trækker igen.
 > Det er utrolig svært at køre jævn svingkørsel ved lave
 > omdrejninger, pga. on/off-effekten.
 >
 
 >
 > Hvad mener i - Nålene, synkronisering, eller noget helt andet????????
 >
 > Mvh. S@nd
 
 Jeg ville starte med en synkronisering inden du begynder at rode med
 nåle, burde ikke tage lang tid og du vil med det samme kunne føle om
 det har hjulpet.
 
 Mvh,
 
 Brian
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           S@nd (04-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : S@nd | 
  Dato :  04-07-06 22:38 |  
  |  
 
            Jeg har nu prøvet at skifte de faste jetkit-nåle ud med originale
 nåle, og det har hjulpet meget på problemet, nu er jeg rimelig sikker
 på, at det sidste kan fjernes med en synkronisering.   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rasmus og Ditte (05-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rasmus og Ditte | 
  Dato :  05-07-06 11:22 |  
  |   
            
Jeg har nu prøvet at skifte de faste jetkit-nåle ud med originale
 nåle, og det har hjulpet meget på problemet, nu er jeg rimelig sikker
 på, at det sidste kan fjernes med en synkronisering.   
Hvor langt har den kørt med Factory nålene?
 Det er et kendt problem at Factorys titanium nåle slider ret hårdt på 
 strålerøret og gør det ovalt med deraf følgende problemer præcis som dem du 
 beskriver.
 Har selv været ude for det på min gamle mc(zx9r-c)
 Det kan som regel ses med det blotte øje hvis du kigger ned i hullet hvor 
 nålene går i.
 Men en synkronisering hjælper sikkert også på det.
 Hvor i landet hører du til?
 Jeg har synkroniseringsværktøj og har lige været igennem hele balladen på 
 min gamle,så hvis det er i nærheden af Amager så...(-:
 Mvh
 Rasmus H Husky 610 Supermotard
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (04-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  04-07-06 22:49 |  
  |   
            S@nd skrev:
 > Hey,
 > 
 > Jeg har et lille problem med "tomgangskørsel" på fejebladet. Det
 > virker lidt som on/off!!
 > Altså den er svær at "rulle" igang på gassen, fra tomgang af.
 > Det er mest udpræget ved langsomt gearskifte, hvor motoren når at
 > falde meget i omdrejninger, inden koblingen slippes, så virker det som
 > om den lige skal "samle" gassen op, inden den trækker igen.
 > Det er utrolig svært at køre jævn svingkørsel ved lave
 > omdrejninger, pga. on/off-effekten.
 > 
 > Hvad mener i ............eller noget helt andet????????
 
 Kontroller svømmerhøjden i alle karbunader v.h.a. en klar slange til 
 bundskruen og ført op på siden af karburatoren!
 Uanset den faktiske højde (den rette kan findes i en manual), så er det 
 oftest positivt at alle karbunader er lige høje!
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           S@nd (05-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : S@nd | 
  Dato :  05-07-06 11:36 |  
  |   
            
Rasmus og Ditte wrote:
 ....
 > Det er et kendt problem at Factorys titanium nåle slider ret hårdt på
 > strålerøret og gør det ovalt med deraf følgende problemer præcis som dem du
 > beskriver.
 > Har selv været ude for det på min gamle mc(zx9r-c)
 > Det kan som regel ses med det blotte øje hvis du kigger ned i hullet hvor
 > nålene går i.
 ....
 Det lyder interessant!!  - Factory kit'et er monteret før jeg fik
 cyklen, så jeg ved kke hvor længe de har været monteret.
 Det viste sig også, at de nåle jeg har monteret ikke er originale,
 men fra et Dyno kit, og jeg ville alligevel have prøvet at løfte dem
 en tak mere i aften, og så vil jeg da nærstudere strålerørene!!   
I værste fald har jeg et ekstra sæt karburatorer liggende, som kunne
 donere strålerør.
 Jeg har selv synk-værktøj og er placeret i Kolding - Men ellers mange
 tak for budet!   
Mvh. S@nd
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |