Killingerne slikker og bider sig
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-07-06 23:34

Karla og Kingo er efterhånden blevet 10 uger gamle og det går super godt
her i lejligheden. De sidste par dage har især Kingo bidt sig meget i
pelsen og slikket mere på pelsen, end han plejer. Så vidt jeg kan se, er
der ikke utøj på spil. Karla gør det også lidt. Det er ikke på samme
steder, men skifter gennem dagen.

En ven mente, det var fordi killingerne sveder. Er der noget om snakken?

Og vi skal nok snart få lagt billeder op

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Hanne Engermann

Dato : 04-07-06 11:56

> [...]
>
> En ven mente, det var fordi killingerne sveder. Er der noget om snakken?
>
> Og vi skal nok snart få lagt billeder op

Det kan din ven godt have ret i. Katte har ikke ret mange svedkirtler på
kroppen, men til gengæld under trædepoterne (Det er derfor, de kan
efterlade våde potespor, når det er meget varmt). Fordampning kræver
varme, og ved at slikke pelsen våd, kan de på den måde komme af med
noget overskudsvarme.

En anden ting er, at sol-lys på pelsen danner D-vitamin, og det er bl.a.
også derfor, katte slikker sig.

Endelig har mislingerne nået den alder, hvor pelssoigneringen for det
meste er overladt til dem selv, men du skal selvfølgelig være obs på, om
deres hud og pels virker tør og skællet.

Glæder mig til at se billeder :>)

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar