Dropdown menu og select felter...
Fra : Magnus

Dato : 03-07-06 20:20

http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks10.html

Jeg har tilpasset den css dropdownmenu på ovennævnte adresse og den virker
fint undtagen når jeg har en formular med et select felt.
Når dropdown menuen falder ned så ligger select boksen ovenover menuen og
det skal den jo ikke.

Hvordan kan jeg sikre at select boksen ligger nederst dvs. under menuen?

/Magnus

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 03-07-06 21:17

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan jeg sikre at select boksen ligger
> nederst dvs. under menuen?

Det kan du ikke - da de bokse er en del af operativsystemet . den eneste
måde at undgå det på er helt at skjule dem, når noget andet skal bruge
pladsen.
Der var en der var så venlig at give mig en javastump, der kunne gøre det på
min side - om den direkte kan genbruges er jeg langt fra sikker på.

<script type="text/javascript">
<!--
function hideFormSelects(sMode){
for(var i=0; s = document.getElementsByTagName("SELECT")[i]; i++)
s.style.visibility = (sMode == "hide" ? "hidden" : "visible");
}
// -->
</script>

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-07-06 22:59

Poul Erik Jensen wrote:

> Der var en der var så venlig at give mig en javastump, der kunne gøre
> det på min side

Jeg skal ikke gøre mig klog på den kode, du kom med. Men bare lige for en
ordens skyld, det er javascript, ikke java.

Bortset fra de første fire bogstaver er der himmelvid forskel på de to ting.

Javascript er et scriptsprog, der fortolkes i browserne.
Java er et programmeringssprog, der skal kompileres for at kunne bruges.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 04-07-06 01:49

> Men bare lige for en ordens skyld,
> det er javascript, ikke java.

Nåe, ja, selvfølgelig )
- men der er nok ikke mange det ville være i tvivl - hvis de eller er i
stand til at bruge ideen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-07-06 23:16

Poul Erik Jensen wrote:

> - men der er nok ikke mange det ville være i tvivl - hvis de eller er
> i stand til at bruge ideen.

Risikoen ligger ikke hos de mange, der ved besked om, at det er javascript
og/eller kender forskellen på de to. Risikoen ligger hos de endnu flere, der
ikke er klar over forskellen og som derfor bliver vildledt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/