html, body {
Fra : Morten P. Andersen

Dato : 02-07-06 12:23

På nogle CSS ser jeg at der står et html, før body - hvorfor det?
Når jeg selv prøver bliver størrelserne (tekst, etc.) mindre - havd er
forklaringen?

:)
Morten
www.lille-web.dk

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 02-07-06 13:57

On 02-07-2006 13:23 Morten P. Andersen wrote:
> På nogle CSS ser jeg at der står et html, før body - hvorfor det?
> Når jeg selv prøver bliver størrelserne (tekst, etc.) mindre - havd er
> forklaringen?

Når du adskiller elementerne med et komma (som i "html, body"), betyder
det, at de egenskaber du angiver gælder for begge elementer.

Det kan give uventede problemer, hvis du f.eks. skriver

html, body {
font-size: smaller;
}

Her kan det ske, at tekststørrelsen formindskes to gange i forhold til
normalen, fordi browseren først formindsker tekst-størrelsen for al
tekst inde i html-elementet, og derefter formindsker den nu allerede
formindskede tekst en gang til for body-elementet.

Jeg har ikke testet, hvilke browsere der har denne opførsel, men jeg er
i hver fald stødt på det engang i IE.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas