Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
19" TFT med lav opløsning
Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-07-06 13:29

Hejsa ...

Nogen der ved om der findes 19" skærme der native kan køre opløsning på 800
x 600 eller 1024 x 768

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet mindre
vægt

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-06 22:03

Frank Leegaard wrote:
> Hejsa ...
>
> Nogen der ved om der findes 19" skærme der native kan køre opløsning
> på 800 x 600 eller 1024 x 768

Det gør der ikke (i hvert fald ikke til almindelige konsumer-priser).
19"-skærme er (som du sikkert ved) på 1280x1024 og 19" widescreen på
1440x900.

En løsning kunne være at købe en 20", de kører 1600x1200 som standard og her
vil en opløsning som 800x600 passe helt perfekt, da skærmen så bare bruger 4
pixels til at vise hver pixel i 800x600 opløsningen. 20"-skærme er faldet
meget i pris og kan i dag fås fra 3500,- hvis du ikke er så krævende.

Zulu

Fra : JK

Dato : 03-07-06 09:18

On Sun, 2 Jul 2006 23:03:00 +0200, "Zulu" <zulu-a-toughguy.net> wrote:

> [...]
>pixels til at vise hver pixel i 800x600 opløsningen. 20"-skærme er faldet
>meget i pris og kan i dag fås fra 3500,- hvis du ikke er så krævende.

Ideen er skam god nok teoretisk. Helt enig !

Men jeg har faktisk set, at en 20" Orion skærm med 1600x1200 tegnede
elendigt med 800x600. Så jeg vil anbefale at det testes inden køb. Det
er antagelig noget intern elektronik i skærmen, der er mere eller
mindre velegnet til "tricket".

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-06 10:11

JK wrote:

> [...]
> elendigt med 800x600. Så jeg vil anbefale at det testes inden køb. Det
> er antagelig noget intern elektronik i skærmen, der er mere eller

Min egen LG L2010P, klarer det helt fint og den skalerer også rigtigt
fornuftigt til 1024x768.
Men jeg vil da ikke udelukke at der er (billige ) skærme, der skalerer
dårligt selv ved 1600x1200 -> 800x600.

Zulu

Fra : MAT

Dato : 03-07-06 18:18

Det nemmeste må være at købe et 19-20" TFT/LCD-TV med VGA (el. evt. DVI)
hvis skærmen skal bruges både som TV og til PC.
Eksempler:
Philips:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=185279
Samsung:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=172704

Venligst

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-07-06 21:56

JK wrote:

> [...]
> elendigt med 800x600. Så jeg vil anbefale at det testes inden køb. Det
> er antagelig noget intern elektronik i skærmen, der er mere eller

Det skal bruges til brugere der ikke ret godt kan se skrift og lignende i
den native opløsning. De sætter skærmen om til opløsninger den ikke kan
magte - med uskarphed til følge.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-06 22:37

Frank Leegaard wrote:

> Det skal bruges til brugere der ikke ret godt kan se skrift og
> lignende i den native opløsning. De sætter skærmen om til opløsninger
> den ikke kan magte - med uskarphed til følge.

Har du testet nogle specifikke modeller?
Der er stor forskel på hvor godt forskellige skærme skalerer til lavere
opløsninger.

Zulu

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 04-07-06 10:02

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev:

> Det skal bruges til brugere der ikke ret godt kan se skrift og
> lignende i den native opløsning.

Det problem burde kunne løses i skærmkontrolpanelet i Windows.
Avanceret/Generel har mulighed for indstilling af "DPI" der ændrer på
tekststørrelsen.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-07-06 03:34

Morten Bjergstrøm wrote:

> Det problem burde kunne løses i skærmkontrolpanelet i Windows.
> Avanceret/Generel har mulighed for indstilling af "DPI" der ændrer på
> tekststørrelsen.

Ikke en rigtig god løsning .. Prøv selv for sjov derhjemme