Display Samsung E700
Fra : Telemand

Dato : 30-06-06 22:44

Hej.
Jeg har fået en Samsung E700, men de fleste gange den bliver åbnet er der
helt hvid skærm.
Det kunne tyde på at båndet til display'et er dårligt.
Kan det passe at man skal skifte begge display for at reparere denne fejl,
eller er det muligt kun at skifte båndet?(Uden at skulle til at lodde)
Hvis man kun skifter det indvendige display følger dette bånd vel ikke med?
Hvor køber man billigst et nyt display med nyt bånd på?
Kan sådan en kun "låses op" med kabel? Den er låst til et eller andet der
bryger TDC-nettet.
Telemand

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-06 11:01

"Telemand" <skipper@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor køber man billigst et nyt display med nyt bånd på?
> Kan sådan en kun "låses op" med kabel? Den er låst til et eller andet der

Displayet til en E700 er én enhed, indeholdende begge display's samt
flexkabel. Det er ikke muligt at skifte nogen af delene seperat. Hos os
koster et display ca 1.000,- ... Samsung er vanvittige med deres
reservedelspriser ... "hvid skærm" er i øvrigt den mest almindelige fejl
på en E700. Jeg laver ca. 10 E700 med den fejl om dagen.

mvh.
Kim Frederiksen, Samsung Servicecenter

Fra : Sønderbronx 6400

Dato : 01-07-06 11:07

CellShoppen.dk tager 589,- + porto for begge displays...
- Så der er penge at spare !

De kan sikkert fåes billigere andre steder..

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-06 13:21

Sønderbronx 6400 wrote:
> CellShoppen.dk tager 589,- + porto for begge displays...
> - Så der er penge at spare !
>
> De kan sikkert fåes billigere andre steder..

Det er ellers billigt nok .... men det er heller ikke på lager, kan jeg se.

Fra : Telemand

Dato : 01-07-06 14:43

Det er da noget af en pris.
Godt nok holder de priserne ret godt, men der er vel også lidt grænser for
hvad det kan bære at koste på sådan en.
Men hvis man finder en brugt til billige penge, kan man nok også regne med
at det snart bliver aktuel med sådan en udskiftning.
Det er bare sådan en god telefon.
Telemand

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-06 16:08

> [...]
> Men hvis man finder en brugt til billige penge, kan man nok også regne med
> at det snart bliver aktuel med sådan en udskiftning.

Ja jeg tror heller ikke det er en god idé at finde en brugt og snuppe
displayet. Det er et virkeligt svagt punkt på en E700, og jeg tror roligt du
kan regne med det står af på et tidspunkt. Måske det var værd at undersøge
om der stadig er garanti på telefonen. Samsung giver to år.

Fra : Telemand

Dato : 01-07-06 16:45

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>Alderen er nok ikke nem at finde ud af. Den er købt på QXL, billigt og som
>defekt, da der manglede batteri, men der havde jeg et nyt liggende.
Men måske kan man selv skifte display'et, værre er det vel heller ikke.
Kan se 'mytrendyphone' er nogle få kr. billigere end 'cellshoppen'.
Prøvede engang at skifte cover på en X480'er, men det kom aldrig til at
virke. Tror forresten også det var båndet der tog skade ved den operation.
Kan bare ikke huske hvordan man skiller de 2 dele ad på E700'eren, båndet
forbinder jo inde i leddet.
Er der nogen steder på nettet, man kan se lidt om det?
Telemand