Mariner 30 HK
Fra : Preben

Dato : 30-06-06 12:10

Hej

min mariner der ellers kører fint..

når jeg kører med fuld gas går der bare 2-3 min. hakker den og dør ud hvis
jeg ikke lukker ned for gassen.

hvad kan problemet være ??

hvis jeg bare lukker ned og derefter lukker op igen, kører den vider msamme
antal mion og dør ud igen...

lige som den mangler benzin

Preben

www.nbkr.dk

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 30-06-06 13:07

> når jeg kører med fuld gas går der bare 2-3 min. hakker den og dør ud hvis
> jeg ikke lukker ned for gassen.
>
> hvad kan problemet være ??

Det kan være flere ting.

Tændrør
Tændspole
Og som du siger Benzin mangel.

Benzinmangel, kan så være en fejl i pumpen, filter/slanger, falsk luft eller
at du har glemt at åbne for ventilen på tanken.
Blander du selv benzin/olie så kan det være olierester i filteret, det
sætter sig som hvidt snask (hanen hvis den er med indbygget tank, men er den
jo ikke)

Tændrør skal manuelt inspekseres og der kan måles på spolen (en eller
flere).
Man kan også kontroller spolen med en tændingspistol, man kan i visse
tilfælde se at den mister et blink.

Mvh
Leon

Fra : Preben

Dato : 30-06-06 14:31

Hej

skal ned og kikke på tanken nu..har set der mangler et spøndebåd på slangen

har lige købt båden i går

Preben

www.nbkr.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 30-06-06 20:45

Det tyder ikke på den kan suge benzinen hurtigt nok. Rens filteret som det
aller første. Er luftskruen på tanken ordentlig åben ?

Bjarke

Fra : Preben

Dato : 01-07-06 06:21

Filterglaset er af hårdt plastic med en plastic boltehoved i bunden..kan man
bar skrue det af ligesom en alm. bolt ??

> Det tyder ikke på den kan suge benzinen hurtigt nok. Rens filteret som det
> aller første. Er luftskruen på tanken ordentlig åben ?

hilsen
preben

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 01-07-06 06:52

Ja, hvis det er det gennemsigtige glas du mener, så ja. Huske det kun skal
spændes med håndkraft og pakningen skal ligge 100% OK.

Sidder der ikke et a'la:
http://www.wassersport-kellermann.de/pics/tanks/benzinfilter2.jpg i slangen
?

Jeg har iøvrigt et karburator-service afsnit liggende til mariner 8-15 HK.
Det kan jeg sende dig. Jeg tror sagtnes det kan bruges til inspiration.

Fra : Preben

Dato : 01-07-06 07:38

> Sidder der ikke et a'la:
> http://www.wassersport-kellermann.de/pics/tanks/benzinfilter2.jpg i
> slangen

Nej der er ikke noget filter på slangen.. har set det er en biltema
plastictank.. ved ikke noget om dem.
> ?
>
> Jeg har iøvrigt et karburator-service afsnit liggende til mariner 8-15 HK.
> Det kan jeg sende dig. Jeg tror sagtnes det kan bruges til inspiration.

det må du meget gerne sende til mig..husk at fjerne (fjern) i min mail

Preben

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 01-07-06 08:18

OK, jeg sender dig det generelle "maintenace" afsnit og afsnittet og "fuel
system".

Fra : Preben

Dato : 02-07-06 06:31

jeg takker Bjarke

Preben

www.nbkr.dk

Fra : Preben

Dato : 02-07-06 19:48

Att: Bjarke

jeg takker igen

og fejlen var vand i tanken så jeg har renset filter mm.