Flere INLINE Style Sheets i et style-eleme~
Fra : Stefan Køberl

Dato : 30-06-06 08:25

HEj.

Jeg har ofte spekuleret over, om man egentlig kan have flere
INLINE Style Sheets i et style-element.

Jeg er fx lige gået 'kold' i det her stykke kode.

<!--[if IE]><SPAN STYLE="cursor:hand; color:white; font-weight:
bold;"
onClick="this.style.behavior='url(#default#homepage)';
this.setHomePage(''>http://www.infoscape.dk/');">
Gør Infoscape til din startside</SPAN><![endif]-->

I Style-sektionen, kan jeg da indsætte hvordan 'a:hover' skal se
ud?
Og i så fald hvor, skal det indsættes?

Håber mit problem var forstående nok ;)

På forhånd tak :D

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : David Trasbo

Dato : 30-06-06 09:31

Stefan Køberl skrev:

> [...]
> Gør Infoscape til din startside</SPAN><![endif]-->
>
> I Style-sektionen, kan jeg da indsætte hvordan 'a:hover' skal se

Du kan ikke sætte hover-effekt med inline style. Du bliver nødt til at
definere det i dit stylesheet.

a{
/* ... */
}

a:hover{
/* ... */
}

I øvrigt er det heller ikke hensigtsmæssigt at lade <span> fungere som en
slags link. Lav hellere et almindeligt link:

<!--[if IE]><a href="noscript.htm"
onclick="this.style.behavior='url(#default#homepage)';
this.setHomePage(''>http://www.infoscape.dk/');">
Gør Infoscape til din startside</a><![endif]-->

noscript.htm er den side brugeren bliver sendt til, hvis JavaScript er
slået fra eller lign.

--
David Trasbo.
Læs om Usenet: http://usenet.dk

Fra : Stefan Køberl

Dato : 30-06-06 11:03

> noscript.htm er den side brugeren bliver sendt til, hvis JavaScript er
> slået fra eller lign.

Jep, det hele lykkedes næsten. Det eneste problem nu, er at selve scriptet
ikke virker :)

Uanset om man trykker ja/nej, går den jo hen til noscript.htm.
Og det er jo en fejlside, så det bliver fejl404, og scriptet virker ikke.

Mvh. Stefan

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-07-06 23:16

Stefan Køberl skrev:

> Jep, det hele lykkedes næsten. Det eneste problem
> nu, er at selve scriptet ikke virker :)

Det er svært at se når http://infoscape.dk/ ikke indeholder
noget som helst

Har du et link til problemet?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Stefan Køberl

Dato : 03-07-06 11:33

> Det er svært at se når http://infoscape.dk/ ikke indeholder
> noget som helst

Nårh ja, undskyld :)

Jeg har bare indskrevet min 'portal' i stedet for noscript.htm.

noscript.htm behøver man vel ikke nødvendigvis at skrive?
For hvad sker der, hvis der er nogen der ikke har slået 'scripts'
til i deres opsætning, og de så alligevel forsøger at gøre
Infoscape til startside, via mit script? Får de så en 404-fejl?

Mvh., Stefan ;)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-07-06 23:01

Stefan Køberl wrote:

> hvad sker der, hvis der er nogen der ikke har slået 'scripts'
> til i deres opsætning, og de så alligevel forsøger at gøre
> Infoscape til startside, via mit script? Får de så en 404-fejl?

Nej, der sker ingenting andet end at deres browser kommer med en alert om en
fejl. En 404 sendes fra en server, når der bedes om en ikke-eksisterende
fil.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-07-06 02:25

Stefan Køberl skrev:

> Infoscape til startside, via mit script? Får de så en 404-fejl?

Det betyder bare at vi ikke får noget at se, og dermed ikke
er i stand til at hjælpe dig videre.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk