Autorun: Forstå ikke WinOpen og hvordan de~
Fra : Mona & Michael

Dato : 30-06-06 05:41

Hov, kom til at sende før jeg var færdig ...!

Hejsa.

Jeg forsøger at lave autorun på en hjemmeside, jeg vil lægge på en CD, men
jeg kan ikke få det til at virke. Startsiden = index.htm.

Jeg har downloaded WinOpen, men forstår ikke, hvordan jeg bruger det.

Når jeg dobbeltklikker på ikonen, får jeg besked om, at programmet ikke skal
installeres, men åbenbart gemme på min harddisk. (Hvad det så end vil sige.
Lige nu har jeg trukket den ned på C-drevet. Før lå den på skrivebordet.)

Men jeg skal åbenbart gøre noget ved hjælp af dette:
(/d)(/min)(/max)(/op:CMD) filename (fileoptions)
Disse bemærkninger med mere kommer frem, når jeg dobbeltklikker på ikonen.
Bemærk paranteserne skal være kantede, men jeg kunne ikke finde dem på mit
tastatur...

Hvad er det lige der sker her, og hvad skal jeg gøre ved WinOpen?

Jeg har prøvet at kopiere programmet over på CDen sammen med autorun.inf,
men det virker ikke for mig.
Filen autorun.inf = (autorun) open=winopen \index.htm
Parantes er kantet.

Kan nogen hjælpe mig videre?

Venlig hilsen

Mona

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-06-06 06:50

Mona & Michael skrev:

> Jeg har prøvet at kopiere programmet over på CDen sammen med autorun.inf, men
> det virker ikke for mig.

Måske er din html-fil navngivet index.html i stedet for index.htm

nåe jeg laver sådan en autorun ser den sud som nedenstående, læg mærke
til linjeskiftet.

[autorun]
open=winopen \index.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Mona & Michael

Dato : 30-06-06 10:28

> Mona & Michael skrev:
>

> nåe jeg laver sådan en autorun ser den sud som nedenstående, læg mærke til
> [...]

Hvordan ser din winopen ud, hvis du dobbelt-klikker på den?

Venlig hilsen

Mona Rasmussen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-06-06 15:12

Mona & Michael skrev:

> Hvordan ser din winopen ud, hvis du dobbelt-klikker på den?

Jeg dobbeltklikker ikke på den, da jeg ikke har nogen grund til at gøre
det.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-06-06 16:49

Mona & Michael skrev:

>Filen autorun.inf = (autorun) open=winopen \index.htm

Lade være med at bruge backslash i stien?

Dvs. bruge /index.htm
--
Kerim
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 01-07-06 09:00

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Lade være med at bruge backslash i stien?
>
> Dvs. bruge /index.htm

Ifølge deres side, så skal man bruge
[autorun]
open=winopen \index.html

deres side har man mulighed for at komme ind på hvis man
dobbelklikker på winopen.exe

Jeg tror ganske simpelt at problemet er at filen skal hedde html
til efternavn, for at det virker.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mona & Michael

Dato : 01-07-06 10:38

Mine filer hedder noget-dobbelt-dobbelt, f.eks. autorun.inf.inf og
index.htm.htm og index.html.html, så jeg gør vist noget forkert, når jeg
gemmer dem.

Jeg har dog prøvet at gemme dem uden .inf og .htm/l og det virker STADIG
ikke. Nu kan jeg ikke lige se hvad autorun hedder, men den har ikke længere
tandhjulet som ikon, - ligner bare almindeligt txt-fil.

ØV altså, jeg skal levere CDerne i eftermiddag, og når vist ikke at løse
problemet, så de bliver uden automatisk opstart. ÆRGERLIGT!

Men tak for jeres forsøg, jeg må grave lidt mere i det, når jeg har bedre
tid ...

Venlig hilsen

Mona

Fra : Mona & Michael

Dato : 01-07-06 10:48

YEH-YEH-YEH!
Dét-Da-Dét ...

Nu virker dét!

Ja, hvad skulle jeg også med en \ (backslash) lige dér.

Jeg kunne BARE ikke se det.

Tak, tak, tak for hjælpen.

Mange hilsner fra

Mona