| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | læremester søges! Fra : Kim \(Bandit600\) | 
  Dato :  30-06-06 01:36 |  
  |  
 
            Hej!
 Jeg tænkte på om der eventuelt var een, der har lyst til at
 vise mig hvordan man stiller ventiler på min bandit, sådan
 i praksis! Bor ved ringkøbing, så hvis der er en i området
 der har lyst til at vidergive noget viden ville jeg blive glad!
 Jeg har en haynes, og jeg har prøvet at læse mig frem til
 tingene, men det dur bare ik for mig! Jeg har ret svært ved
 at koncentrere mig udfra teori, er bedre til learning by doing!
 Det er måske lidt et langt skud! Men hvad, det skader jo ikke
 at spørge   
Mvh
 Kim, Skjern. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Molnit (30-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Molnit | 
  Dato :  30-06-06 08:42 |  
  |  
 
            Kim (Bandit600) skrev:
 > Hej!
 > 
 > Jeg tænkte på om der eventuelt var een, der har lyst til at
 > vise mig hvordan man stiller ventiler på min bandit, sådan
 > i praksis! Bor ved ringkøbing, så hvis der er en i området
 > der har lyst til at vidergive noget viden ville jeg blive glad!
 > 
 > Jeg har en haynes, og jeg har prøvet at læse mig frem til
 > tingene, men det dur bare ik for mig! Jeg har ret svært ved
 > at koncentrere mig udfra teori, er bedre til learning by doing!
 > 
 > Det er måske lidt et langt skud! Men hvad, det skader jo ikke
 > at spørge   
   Ringkøbing ? er det ik inden på fastland det ligger ?
    Håber du finder en, da Vordingborg nok er lidt for langt væk for dig... 
 det er pisse nemt ;) især på en Bandit, men gir dig ret i at det skal 
 demostreres første gang, så man ik laver en masse unødigt, eller taber 
 en skrue ned i knastkædebrønden :)
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
 Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
 " www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           m0rt3n (30-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : m0rt3n | 
  Dato :  30-06-06 09:24 |  
  |  
 
            "Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse 
 news:44a4d5c6$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
 > Håber du finder en, da Vordingborg nok er lidt for langt væk for dig... 
 > det er pisse nemt ;) især på en Bandit, men gir dig ret i at det skal 
 > demostreres første gang, så man ik laver en masse unødigt, eller taber en 
 > skrue ned i knastkædebrønden :)
 > Lars Molnit
 Hvor tit skal det gøres på en Bandit? Jeg synes at min 1200 B fra 01 med 35k 
 er begyndt at klapre lidt...
 -m0rt3n zrx1100
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=522 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Johan Vikkelsøe-Pede~ (30-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ | 
  Dato :  30-06-06 09:45 |  
  |   
            mener man skal justere for hver 12000km...
 jeg kørte(kom til) 35000km, før jeg justerede 2. gang på min, og da, skulle
 der kun justeres 2 ud af 16 ventiler, og det var ikk mange 10. dele vi
 snakkede om her...
 og efter 88000km, var der ikk spor af slid og se på knaster, så det er en
 stærk motor.. ;)
 
 Trin for trin, du skal jo skille svinet af, sæde, sidebeklædning, samt
 tank,, så kan du få ventildækslet af(husk det lille låg ovenpå dækslet skal
 af først!!)
 
 spark cyklen i gear4 gear...brugte jeg..
 så når knasten peget væk fra ventilerne, justerer du...godt være det er lidt
 besværligere end haynes, som foreskriver et eller andet smart, så man kan
 justere 3   4  ventiler af gangen ved et givent punkt, men hvis du bare
 tager en af gangen, så går du ikke helt hen i skoven..
 Held og lykke
 MVH
 Johan
 Tidligere B600 ejer.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (30-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  30-06-06 11:09 |  
  |   
            
Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev i meddelelsen
 <44a4e447$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
 >så når knasten peget væk fra ventilerne, justerer du...
 Nemlig ja, én ventil ad gangen   
Haynes løsningen, (automekaniker løsningen), giver mulighed for
 fejljustering på mc'er med "quitening ramps" på knasterne.
 --
 mvh
 Orla
 http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (23-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  23-09-06 11:38 |  
  |  
 
            Orla Pedersen skrev:
 > Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev i meddelelsen
 > <44a4e447$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
 > 
 >> så når knasten peget væk fra ventilerne, justerer du...
 > 
 > Nemlig ja, én ventil ad gangen   
> 
 > Haynes løsningen, (automekaniker løsningen), giver mulighed for
 > fejljustering på mc'er med "quitening ramps" på knasterne.
 > 
 How come??
 Åbningstid er da åbningstid uanset knastens tværsnit (á quitening-ramps):-|
 På en firecylindret (med tændingsrækken 1 2 4 3) vil udstødningsventilen
   ved siden af hhv. cyl.# 1 & 4, når dé er i kompression, have været
 lukket over mere end 200° (derved at den befinder sig i i enden af
 arbejds-takten) og indsugningen i næste nabocylinder vil have været
 lukket endnu længere (derved at den befinder sig i slutningen af
 udstødnings-takten)
 --
 Armand.
 (der lige fandt noget gammelt brok i "kladde-mappen")
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Ukendt (23-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  23-09-06 17:46 |  
  |   
            
Armand skrev i meddelelsen
 <45150e3d$0$12677$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
 >Orla Pedersen skrev:
 >> Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev i meddelelsen
 >> <44a4e447$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
 >>
 >>> så når knasten peget væk fra ventilerne, justerer du...
 >>
 >> Nemlig ja, én ventil ad gangen   
>>
 >> Haynes løsningen, (automekaniker løsningen), giver mulighed for
 >> fejljustering på mc'er med "quitening ramps" på knasterne.
 >>
 >How come??
 >Åbningstid er da åbningstid uanset knastens tværsnit (á quitening-ramps):-|
 Simpelt, hele forløbet fra "lukket" og til 180° fra knastens top er en blød
 stigning, så der ér kun et punkt at måle det spillerum fabrikanten
 foreskriver, og det er 180°/modsat fra knastens top.
 Ideen er at "fange" spillerummet "blødt".
 mvh
 Orla
 http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jacob Bunk Nielsen (30-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen | 
  Dato :  30-06-06 13:42 |  
  |   
            
> Hvor tit skal det gøres på en Bandit? Jeg synes at min 1200 B fra 01 med 35k 
 > er begyndt at klapre lidt...
 På en Bandit 600 skal det gøres for hver 6000 km. Med lidt øvelse kan
 hele operationen klares på under 2 timer inkl. det hele.
 -- 
 Jacob            |   ........@
 Yamaha FZS 1000  |   ......_[]-=*
 www.bunk.cc      |   .....(o)Z_/(o)
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |