SE W810 - nogle spørgsmål
Fra : Martin

Dato : 29-06-06 19:29

Hej

Har lige et par spørgsmål om denne telefon:

1. Hvordan er kvaliteten når den bruges til lydoptagelse - og kan man optage
ligeså lang tid som der er plads til på memorykortet? Skal nemlig bruge den
som diktafon og evt. til at optage lidt livemusik.

2. Er det et stort problem, at objektivet ikke er beskyttet, som på K750?

3. Fungerer synkronisering med Outlook problemfrit?

4. K750 har fået lidt kritik for lydkvaliteten ved samtaler og at der ikke
kan skrues højt nok op for lyden. Er disse fejl udbedret på W810'eren?

5. Er der ellers nogen fejl/mangler, man bør være opmærksom på? Har
overvejet at købe K750, da den har været på markedet længere, og derfor
(ifølge min teori) sikkert ikke har så mange fejl fordi der er kommet flere
firmwareopdateringer. Har det noget på sig?

På forhånd tak for hjælpen

Martin

Fra : Peter D.

Dato : 29-06-06 20:44

Hej.

Jeg har ingen erfaringer med W810i, men en del med K750i, hvorfor jeg lige
vil kommentere på de ting/påstande der bliver fremsat om denne.....

> 1. Hvordan er kvaliteten når den bruges til lydoptagelse - og kan man
> optage ligeså lang tid som der er plads til på memorykortet? Skal nemlig
> bruge den som diktafon og evt. til at optage lidt livemusik.

Hvis den er som K750i, så ja, du kan optage hele memory-kortet ud i et
hug....
Som diktafon er den udemærket, men en god musikoptager det bliver det vist
aldrig, den optager vel også kun mono ??

> 2. Er det et stort problem, at objektivet ikke er beskyttet, som på K750?

Det vil jeg tro, den må alt andet lige blive meget nemmere ridset og beskidt
på linsen end K750i og W800i som begge har dæksel.....

> 4. K750 har fået lidt kritik for lydkvaliteten ved samtaler og at der ikke
> kan skrues højt nok op for lyden. Er disse fejl udbedret på W810'eren?

Min K750i, har ingen problemer med lyden, hværken lydkvalitet eller
lydstyrken, og hværken ved telefonsamtaler eller ved MP3....
- jeg har dog læst om en enkelt eller to, der havde en dårlig højtaler i
telefonen.....
I øvrigt er snakken om at W800i har højere lyd end K750i, fremsat af folk,
der ikke har lavet en direkte sammenligning, det har jeg, og de spiller 100%
lige højt....
- de forskelle man evt. måtte konstatere ved sammenligning, kan evt. ligge i
at de to ikke har samme headset, men bruger man det samme i begge telefoner,
så spiller de lige højt.....
Jeg har nærmere et problem med ikke at kunne skrue langt nok ned ved MP3,
jeg syntes atden laveste, er ret høj, når man sidder i meget stille
omgivelser, er det ihvertfald mere end rigeligt....

> [...]
> (ifølge min teori) sikkert ikke har så mange fejl fordi der er kommet
> flere firmwareopdateringer. Har det noget på sig?

Jeg ville selv vælge en K750i igen, hvis jeg fik smidt den jeg har væk, og
hvis man absolut vil have walkman funktionen så W800i, selv om K750i spiller
lige så godt, den mangler kun nogle få walkman-funktioner i forhold til
W800i.....
Men ene og alene pga. at den har linse-dæksel, vil jeg personligt tage K750i
(eller W800i) frem for en W810i, dette pga. at jeg bruger mit kamera flere
gange hver dag, så det skal bare fungere....

Om du så får bedre firmware kan jeg ikke sige, jeg kan dog sagtens følge din
teori med ikke at købe en med alle "børne-sygdommene", da de efterhånden må
være høvlet væk på K750i og W800i.....
- i øvrigt køre K750i og W800i både med samme hardware og firmware version
(dog untagen firmwaren på walkman-delen), hvilket vel også må betyde at S/E
har nogle flere udviklingskroner eller et større grundlag til at forbedre
disse to telefon-modeller samtidig....?!?

Mvh.
Peter

Fra : John

Dato : 29-06-06 22:27

Peter D. skrev:

> Men ene og alene pga. at den har linse-dæksel, vil jeg personligt tage K750i
> (eller W800i) frem for en W810i, dette pga. at jeg bruger mit kamera flere
> gange hver dag, så det skal bare fungere....

Det er nu ikke noget problem. Jeg har haft min siden den kom på markedet
og linsen fejler ikke noget, selv om den ligger i lommen.

Mvh

John

Fra : Peter D.

Dato : 30-06-06 18:15

Hej.

> Det er nu ikke noget problem. Jeg har haft min siden den kom på markedet
> og linsen fejler ikke noget, selv om den ligger i lommen.

Du har altså ikke nøgler i lommen ??
- men du har måske ret i at den ikke bliver ridset så nemt som de gamle
Nokia´er, jeg tænker bare at den er mere beskyttet af et dæksel.....

--
Mvh.
Peter

Fra : John

Dato : 30-06-06 21:01

Peter D. skrev:
> Hej.

> Du har altså ikke nøgler i lommen ??

Jo, men ikke i samme lomme som telefonen.
Jeg gider ikke have displayet ridset - og det problemer undgår du vist
heller ikke på K750i/W800i :)

> - men du har måske ret i at den ikke bliver ridset så nemt som de gamle
> Nokia´er, jeg tænker bare at den er mere beskyttet af et dæksel.....

Ja, det er rigtigt. Dækslet var bare ikke særlig effektiv over for støv
på linsen, og det er egentlig det jeg synes der er det største problem.

Mvh

John

Fra : Peter D.

Dato : 30-06-06 21:49

Hej.

> Jo, men ikke i samme lomme som telefonen.
> Jeg gider ikke have displayet ridset - og det problemer undgår du vist
> heller ikke på K750i/W800i :)

Jo, indtil nu har jeg ikke haft problemer, når jeg tilfældigvis får smidt
nøgler eller skruer el.lign i lommen....

Jeg har købt sådan en her:
http://www.mytrendyphone.dk/shop/productinfo.asp?id=E16%2D8022
og for ikke at man nu skal sige at jeg reklamere for et eller andet bestemt
firma, kommer der lige en link mere:
http://cellshoppen.dk/shop/productinfo.asp?id=K750IFILM
- og jeg kan faktisk ikke huske om det var det ene eller det andet firma jeg
handlede med hvis jeg skal være 100% ærlig....

Mvh.
Peter

Fra : Peter D.

Dato : 30-06-06 21:53

Hej.

Nå, mine links gik galt, men det er display-beskyttelses-film jeg har
købt....

Mvh.
Peter

Fra : John

Dato : 01-07-06 11:07

Peter D. skrev:
> Hej.
>
> Nå, mine links gik galt, men det er display-beskyttelses-film jeg har
> købt....

Nej, man skal bare trykke på dem to gange :)

Men jeg kender godt de små stykker displaybeskyttelse fra PDA'er.

Mvh

John

Fra : Peter D.

Dato : 01-07-06 20:59

Hej.

> Nej, man skal bare trykke på dem to gange :)

Nå ok, det havde jeg ikke lige prøvet.
Jeg kan varmt anbefale dem.
Det ser dog ikke ud til at de er kommet til W810 endnu.

Man skal bare være sikker på at man sidder i meget støvfri omgivelser, da
det ellers meget nemt ses hvis et enkelt støvkorn kommer på den gale side af
filmen.....
Mit første forsøg mislykkedes, hvorefter filmen ikke kunne genbruges.....
- men heldigvis havde jeg købt to film...

Mvh.
Peter

Fra : John

Dato : 29-06-06 22:24

Martin skrev:
> [...]
> ligeså lang tid som der er plads til på memorykortet? Skal nemlig bruge den
> som diktafon og evt. til at optage lidt livemusik.

Udemærket. Vær dog opmærksom på, at optagelsen bliver afbrudt når du fx
modtager et opkald.

> 2. Er det et stort problem, at objektivet ikke er beskyttet, som på K750?

Jeg har ikke oplevet problemer og går med den i lommen.

> 4. K750 har fået lidt kritik for lydkvaliteten ved samtaler og at der ikke
> kan skrues højt nok op for lyden. Er disse fejl udbedret på W810'eren?

Jeg har ikke oplevet ikke at kunne høre andre og har ikke oplevet andre
har klaget over at de ikke kan høre mig.

> [...]
> (ifølge min teori) sikkert ikke har så mange fejl fordi der er kommet flere
> firmwareopdateringer. Har det noget på sig?

Jeg har ikke oplevet nogen fejl på W810i endnu.

Det eneste jeg kan se der taler for K750i er prisen. Tasterne og
musikdelen er klart bedre på W810i imo.

Mvh

John

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-06 22:56

"Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> writes:

> [...]
> lige så godt, den mangler kun nogle få walkman-funktioner i forhold til

W800i og K750i er ens bortset fra software og cover. Sidstnævnte er
grunden til at vælge W800i, da der alt for let kommer skidt i K750's
joystick så telefonen bliver ubrugelig. Vildt irriterende. Nu er min
endelig helt død fordi den åbenbart er ret følsom over for fugt, så nu
slipper jeg for at det defekte joystick ødelægger mit humør
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-07-06 20:26

John <jk7410@gmail.com> writes:

> Der er da vist ikke de helt store forskelle rent hardware mæssigt,
> da de to covere passer til hinanden. Skal han have en med et
> anderledes "joystick" skal han have en W810.

I praksis er der lukket bedre af med W800-joystick og W800-front end
på K750's og forskellen er tydelig. Jeg kender en del der har omtalte
telefoner og det er kun på K750 der er problemer med joysticket
(samtlige der er mere end nogle måneder gamle).
--
mvh Jes Vestervang