| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | start problemer og tøven når der gives gas Fra : Simon Viftrup | 
  Dato :  29-06-06 16:50 |  
  |   
            Hejsa
 
 Jeg har for nylig anskaffet mig en bandit 600 (årgang 2001).
 Jeg fik at vide at den skulle kunne starte ved at sætte chock'eren på max og 
 uden at give yderligere gas. Det kan jeg desværre ikke, hvis jeg ikke giver 
 lidt gas starter motoren ganske kort tid ved omkring 900 rpm (som er 
 tomgangs hastigheden) og går så ud.
 Som jeg har fået at vide burde den stige i omdrejninger til 2-3000 rpm med 
 det samme.
 Den starter fint uden chocker når den er blevet lidt varm.
 I varm tilstand, når jeg starter den med chocker kan jeg se at den starter 
 ved 900 rpm og først efter et par sekunder går op i omdrejninger - nok det 
 samme som i kold tilstand, men der kan den bare ikke holde sig igang ved 900 
 rpm i et par sekunder.
 Hvad skal jeg gøre?
 
 Jeg har tillige enkelte gange prøvet at den motoren har "tøvet" lidt når jeg 
 gav gas - og i to af disse tilfælde et motoren gået ud, og har været meget 
 svær at starte igen.
 
 Håber at der er nogen der kan komme med en forklaring/løsning på problemet.
 
 mvh
 Simon 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Persson (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Persson | 
  Dato :  29-06-06 17:06 |  
  |   
            > Jeg har tillige enkelte gange prøvet at den motoren har "tøvet" lidt når 
 > jeg gav gas - og i to af disse tilfælde et motoren gået ud, og har været 
 > meget svær at starte igen.
 >
 > Håber at der er nogen der kan komme med en forklaring/løsning på 
 > problemet.
 
 Min skal have halv choker når jeg starter den kold, hvorefter den efter et 
 stykke tid stiger, fordi den er varm. Der lukker jeg så lidt for chokeren 
 eller slukker helt.
 
 Når motoren er varm, starter jeg den aldrig med choker og det frarådes 
 generelt.
 
 Ved kørsel få den sjældent en bitte smulle choker når jeg kører- men aldrig 
 længere end 100meter.
 
 Din motor hoster måske fordi der er vand i kabunaden- svøm tømmerhusene 
 eller giv den lidt kabunadesprit i tanken.
 Din motor kan også tøve hvis du kører med choker tændt under kørsel.
 
 Men lad os få lidt tilbagemeldinger ;)
 
 Jeg tror mange mennesker starter deres mc'ere forskelligt.
 Du gør hvad du finder nemmest- men giv den ikke fuld gas ved start!
 
 
 //Kim 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Simon Viftrup (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Simon Viftrup | 
  Dato :  29-06-06 17:37 |  
  |   
            Jeg bruger heller ikke choker når motoren er varm, jeg har bare prøvet det 
 for at se om den tøvede med at komme op i omdrejninger. Jeg slår normalt 
 chokeren fra efter ganske kort kørsel.
 Har flere gange været ude for at motoren efter under 1 km kørsel (og choker 
 slået fra) er gået ud når jeg har holdt for rødt i et lyskryds - så når den 
 ikke er varm kan den ikke altid holde sig igang i tomgang længere tid af 
 gangen.
 /Simon
 
 
 "Kim Persson" <kimcph@gmail.comcom> wrote in message 
 news:44a3fa7c$0$12688$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >> Jeg har tillige enkelte gange prøvet at den motoren har "tøvet" lidt når 
 >> jeg gav gas - og i to af disse tilfælde et motoren gået ud, og har været 
 >> meget svær at starte igen.
 >>
 >> Håber at der er nogen der kan komme med en forklaring/løsning på 
 >> problemet.
 >
 > Min skal have halv choker når jeg starter den kold, hvorefter den efter et 
 > stykke tid stiger, fordi den er varm. Der lukker jeg så lidt for chokeren 
 > eller slukker helt.
 >
 > Når motoren er varm, starter jeg den aldrig med choker og det frarådes 
 > generelt.
 >
 > Ved kørsel få den sjældent en bitte smulle choker når jeg kører- men 
 > aldrig længere end 100meter.
 >
 > Din motor hoster måske fordi der er vand i kabunaden- svøm tømmerhusene 
 > eller giv den lidt kabunadesprit i tanken.
 > Din motor kan også tøve hvis du kører med choker tændt under kørsel.
 >
 > Men lad os få lidt tilbagemeldinger ;)
 >
 > Jeg tror mange mennesker starter deres mc'ere forskelligt.
 > Du gør hvad du finder nemmest- men giv den ikke fuld gas ved start!
 >
 >
 > //Kim
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Molnit (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Molnit | 
  Dato :  29-06-06 18:45 |  
  |  
 
            Simon Viftrup skrev:
 > Håber at der er nogen der kan komme med en forklaring/løsning på problemet.
    Nu min godt nok en 1200'ere... men den har haft samme problem, og det 
 vare co skruerne der stod for magert. Har du sat anden udstødning eller 
 KN filter på f.eks. så kan det godt være et problem. Nå ja, når den ikke 
 er syncroniseret som den skal, så kan den opføre sig lidt ala det, men 
 ik så slemt.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
 Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
 " www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  29-06-06 19:32 |  
  |   
            Simon Viftrup skrev:
 > Hejsa
 > 
 > Jeg har for nylig anskaffet mig en bandit 600 (årgang 2001).
 > Jeg fik at vide at den skulle kunne starte ved at sætte chock'eren på max og 
 > uden at give yderligere gas. Det kan jeg desværre ikke, hvis jeg ikke giver 
 > lidt gas starter motoren ganske kort tid ved omkring 900 rpm (som er 
 > tomgangs hastigheden) og går så ud...............
 > Hvad skal jeg gøre?
 > 
 Få den startet op fra kold tilstand og find det punkt på chokeren hvor 
 den går bedst i tomgang lige efter - Dét punkt burde være dér hvor den 
 skal startes op her i sommervarmen :-|
 
 Hvis det er helt ustyrligt, á din svært forståelige beskrivelse, kunne 
 det hænde at du tillige drilles af vand i karbunaderne (chokeren suger 
 allerdybest i svømmerhuset af alle dyser!), så prøv lige at tømme 
 svømmerhusene engang :-|
 
 Halvtrætte gammeldruknede NGK-tændrør kan også have sit at sige - Hæld 
 et friskt sæt ikke-NGK'ere i og se løjer!?
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Finn og Angela (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Finn og Angela | 
  Dato :  29-06-06 22:30 |  
  |   
            > Halvtrætte gammeldruknede NGK-tændrør kan også have sit at sige - Hæld et 
 > friskt sæt ikke-NGK'ere i og se løjer!?
 >
 > -- 
 > Armand.
 
 Er NGK ikke gode?
 
 -finn 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jon&Ann-Rikka (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jon&Ann-Rikka | 
  Dato :  29-06-06 22:39 |  
  |   
            
"Finn og Angela" <afc.chris_fjerndette_@get2net.dk> skrev i en meddelelse 
 news:qDXog.555$m%1.539@news.get2net.dk...
 >> Halvtrætte gammeldruknede NGK-tændrør kan også have sit at sige - Hæld et 
 >> friskt sæt ikke-NGK'ere i og se løjer!?
 >>
 >> -- 
 >> Armand.
 >
 > Er NGK ikke gode?
 >
 > -finn xxxxxxxxxxxxxxxxxx
 Nej, er de druknet bare det mindste er det ud til højre.
 -- 
 Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
 Suzuki GSX-R 250
 Fiat Punto 1,2 ELX
 MZ 6,0
 www.home1.stofanet.dk/tikasminde/ 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Palle (30-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Palle | 
  Dato :  30-06-06 09:22 |  
  |   
            
Jon&Ann-Rikka skrev:
 > "Finn og Angela" <afc.chris_fjerndette_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 > news:qDXog.555$m%1.539@news.get2net.dk...
 > >> Halvtrætte gammeldruknede NGK-tændrør kan også have sit at sige - Hæld et
 > >> friskt sæt ikke-NGK'ere i og se løjer!?
 > >>
 > >> --
 > >> Armand.
 > >
 > > Er NGK ikke gode?
 > >
 > > -finn xxxxxxxxxxxxxxxxxx
 >
 > Nej, er de druknet bare det mindste er det ud til højre.
 >
 >
 > --
 > Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
 > Suzuki GSX-R 250
 > Fiat Punto 1,2 ELX
 > MZ 6,0
 >  www.home1.stofanet.dk/tikasminde/
Tjahh, det er vist en "religionskrig" der har været oppe før...   
Min 30 år gamle en-stamper har altid kørt med NGK og har altid
 startet første eller andet gang på kickstarteren, også efter at have
 været druknet.
 Jeg bruger også mineralsk motorolie..   
Palle
 SR500
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Finn og Angela (30-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Finn og Angela | 
  Dato :  30-06-06 11:11 |  
  |  
 
            Tjahh, det er vist en "religionskrig" der har været oppe før...   
Min 30 år gamle en-stamper har altid kørt med NGK og har altid
 startet første eller andet gang på kickstarteren, også efter at have
 været druknet.
 Jeg bruger også mineralsk motorolie..   
Palle
 SR500
 ok (kunne jo være rart at vide, om der var noget der var bedre - men 
 religionskrige skal man jo være lidt varsom med...)
 -Finn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Molnit (30-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Molnit | 
  Dato :  30-06-06 13:24 |  
  |  
 
            Finn og Angela skrev:
 > ok (kunne jo være rart at vide, om der var noget der var bedre - men 
 > religionskrige skal man jo være lidt varsom med...)
    I det her tilfælde er det nu Bandittens skyld, er tændrørende 
 500-1000km over service(12.000km) så dør de bare, uanset mærke osv. 
 spørg ikke hvorfor, det sker bare hver gang.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
 Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
 " www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |