| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Et spørgsmål om stil - hjelmstil Fra : SrS | 
  Dato :  29-06-06 11:34 |  
  |  
 
            Hej
 Jeg har lige en lille hjelm-diskussion med min kone.
 Jeg har skiftet MC til en chopper og synes ikke liiige min Bieffe 
 integral-hjelm passer til stilen, men kunne godt tænke mig en lidt lettere 
 og sejere 'open-face' udgave.
 Konen siger, at der skal være integral-typen, men hvad siger I andre? Stil 
 eller sikkerhed?
 Eller findes der kompromis-løsninger?
   SrS 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Rene Joergensen (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene Joergensen | 
  Dato :  29-06-06 11:37 |  
  |   
            SrS <SrS@fjernes_os.dk> wrote:
 
 > Konen siger, at der skal være integral-typen, men hvad siger I andre? Stil 
 > eller sikkerhed?
 
 Tænk på at hvis du ikke har kæbestykket, er der ikke noget til at tage
 af for hage/tænder hvis du skal ned at bide i asfalten. Bestemmer du dig
 for den mere åbne type, så skal det ikke være en "braincap", da den ikke
 yder nogen beskyttelse for dit baghovede.
 
 > Eller findes der kompromis-løsninger?
 
 Nej.
 
 -- 
 -René
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Molnit (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Molnit | 
  Dato :  29-06-06 12:57 |  
  |  
 
            Rene Joergensen skrev:
 > for den mere åbne type, så skal det ikke være en "braincap", da den ikke
 > yder nogen beskyttelse for dit baghovede.
    Brain-Cap hjelme er så vidt jeg husker ikke godkendt til brug :) de 
 sælges kun til sjov fremvisning.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
 Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
 " www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            icjinu (02-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : icjinu | 
  Dato :  02-07-06 00:33 |  
  |   
            Molnit wrote:
 > Rene Joergensen skrev:
 > 
 >> for den mere åbne type, så skal det ikke være en "braincap", da den ikke
 >> yder nogen beskyttelse for dit baghovede.
 > 
 >     Brain-Cap hjelme er så vidt jeg husker ikke godkendt til brug :) de 
 > sælges kun til sjov fremvisning.
 > 
 > 
 Vel også til rockere der har eksem i nakken og har "lægeerklæring" ;)?
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Molnit (02-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Molnit | 
  Dato :  02-07-06 08:09 |  
  |  
 
            icjinu skrev:
 > Molnit wrote:
 >> Rene Joergensen skrev:
 >>
 >>> for den mere åbne type, så skal det ikke være en "braincap", da den ikke
 >>> yder nogen beskyttelse for dit baghovede.
 >>
 >>     Brain-Cap hjelme er så vidt jeg husker ikke godkendt til brug :) 
 >> de sælges kun til sjov fremvisning.
 >>
 >>
 > Vel også til rockere der har eksem i nakken og har "lægeerklæring" ;)?
    Det er under katagorien "Sjov fremvisning", for det er fandme sjovt at 
 se sådan en fætter ude på motorvejen med kunderne flabrende omme bag 
 ørende ;)
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
 Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
 " www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Anders Majland (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Majland | 
  Dato :  29-06-06 11:49 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Brian  Larsen (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian  Larsen | 
  Dato :  29-06-06 12:44 |  
  |   
            
SrS skrev:
 > Hej
 >
 > Jeg har lige en lille hjelm-diskussion med min kone.
 >
 > Jeg har skiftet MC til en chopper og synes ikke liiige min Bieffe
 > integral-hjelm passer til stilen, men kunne godt tænke mig en lidt lettere
 > og sejere 'open-face' udgave.
 >
 > Konen siger, at der skal være integral-typen, men hvad siger I andre? Stil
 > eller sikkerhed?
 > Eller findes der kompromis-løsninger?
 >
 >    SrS
 Efter at have set hvor mange udsmattede insekter jeg har på mit visir
 efter 100km en sommer aften, så kan jeg kun forestille mig hvor
 gul/grøn man må blive i hovedet med en openface hjelm. Opslyngede
 sten og møg fra bliver undværer jeg også gerne at få i ansigtet.
 Fullface til mig :)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Bjarne  (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarne  | 
  Dato :  29-06-06 12:50 |  
  |   
            In article <44a3ac70$0$90467$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
    "SrS" <SrS@fjernes_os.dk> writes:
 > Hej
 > 
 > Jeg har lige en lille hjelm-diskussion med min kone.
 > 
 > Jeg har skiftet MC til en chopper og synes ikke liiige min Bieffe 
 > integral-hjelm passer til stilen, men kunne godt tænke mig en lidt lettere 
 > og sejere 'open-face' udgave.
 > 
 > Konen siger, at der skal være integral-typen, men hvad siger I andre? Stil 
 > eller sikkerhed?
 
 Jeg ville mene det fuldstændig ødelægger stilen at få smadret ansigtet.
 
 > Eller findes der kompromis-løsninger?
 Ikke i mine øjne.
 
 mvh,
 Bjarne
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Molnit (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Molnit | 
  Dato :  29-06-06 12:59 |  
  |  
 
            Bjarne skrev:
 >> Konen siger, at der skal være integral-typen, men hvad siger I andre? Stil 
 >> eller sikkerhed?
 > 
 > Jeg ville mene det fuldstændig ødelægger stilen at få smadret ansigtet.
    Et smadret ansigt gir vel også nemmere adgang til en lægeattest på at 
 man ikke behøver at køre med hjelm ;)
 >> Eller findes der kompromis-løsninger?
 > Ikke i mine øjne.
    Ikke i manges øjne, tør man roligt sige :)
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
 Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
 " www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Nielsen (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Nielsen | 
  Dato :  29-06-06 14:08 |  
  |   
            "Eller findes der kompromis-løsninger?"
 
 Jeg har i Tyskland set en åben hjelm med en "styrtbøjle" rundt ved hagen ala 
 et tyndt rør. Husker desværre ikke fabrikatet.
 
 Personligt ville jeg altid vælge fullface...
 
 -- 
 Mvh.
 Henrik
 
 Fjern de 2 x'er ved svar på mail 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Hansen (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Hansen | 
  Dato :  29-06-06 22:49 |  
  |   
            Henrik Nielsen wrote:
 > "Eller findes der kompromis-løsninger?"
 > 
 > Jeg har i Tyskland set en åben hjelm med en "styrtbøjle" rundt ved hagen ala 
 > et tyndt rør. Husker desværre ikke fabrikatet.
 
 Schuberth J1
 
 -- 
 Ole Hansen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jim Andersen (30-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jim Andersen | 
  Dato :  30-06-06 08:33 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
            icjinu (02-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : icjinu | 
  Dato :  02-07-06 00:35 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Bo Christensen (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Christensen | 
  Dato :  29-06-06 14:19 |  
  |  
 
            > Eller findes der kompromis-løsninger?
 >
 >    SrS
 >
 schuberth har lavet en J1 tror jeg, med en bøjle ved hagen, men stadigt åben
 mvh bo (fullface, både ansigt og hjelm...) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Bo Christensen (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Christensen | 
  Dato :  29-06-06 14:22 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Harald Blaatand (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harald Blaatand | 
  Dato :  29-06-06 15:04 |  
  |   
            
"SrS" <SrS@fjernes_os.dk> wrote in message 
 news:44a3ac70$0$90467$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg har lige en lille hjelm-diskussion med min kone.
 >
 > Jeg har skiftet MC til en chopper og synes ikke liiige min Bieffe 
 > integral-hjelm passer til stilen, men kunne godt tænke mig en lidt lettere 
 > og sejere 'open-face' udgave.
 >
 > Konen siger, at der skal være integral-typen, men hvad siger I andre? Stil 
 > eller sikkerhed?
 > Eller findes der kompromis-løsninger?
 >
 >    SrS
 >Hvis du kører "Chopper" med åben hjælm , vil hastigheden normalt blive 
 >tilpasset til forholdene,prøv at forestille dig at du afmonterer foruden i 
 >en bil.
 Jeg bruger forude i bin bil,men ikke på min "Chopper"   )
 Steen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           CL (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : CL | 
  Dato :  29-06-06 17:06 |  
  |   
            
"SrS" <SrS@fjernes_os.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44a3ac70$0$90467$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg har lige en lille hjelm-diskussion med min kone.
 >
 > Jeg har skiftet MC til en chopper og synes ikke liiige min Bieffe 
 > integral-hjelm passer til stilen, men kunne godt tænke mig en lidt lettere 
 > og sejere 'open-face' udgave.
 >
 > Konen siger, at der skal være integral-typen, men hvad siger I andre? Stil 
 > eller sikkerhed?
 > Eller findes der kompromis-løsninger?
 >
 >    SrS
 >
 Jeg har prøvet at køre ind i siden på en bil (Fordøren) der kom ud fra en 
 sidevej
 og der passede det lige med at jeg knaldede hovedet i tagrenden på bilen
 Det gav så et smadret visir + et ordentlig hak i kæbe beskytteren på hjælmen
 så med åben hjelm havde jeg haft et alvorligt problem.
 så nu kunne jeg så nøjes med en arm i gips i 16 uger.
 Så tænk dig om det er ikke altid naboen det rammer.
 -- 
 H
 Carsten Larsen
 CBR 1K DUAL
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Carl Dragert (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carl Dragert | 
  Dato :  29-06-06 17:18 |  
  |  
 
            "SrS" <SrS@fjernes_os.dk> wrote in message 
 news:44a3ac70$0$90467$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg har lige en lille hjelm-diskussion med min kone.
 >
 > Jeg har skiftet MC til en chopper og synes ikke liiige min Bieffe 
 > integral-hjelm passer til stilen, men kunne godt tænke mig en lidt lettere 
 > og sejere 'open-face' udgave.
 >
 > Konen siger, at der skal være integral-typen, men hvad siger I andre? Stil 
 > eller sikkerhed?
 > Eller findes der kompromis-løsninger?
 Her i weekenden blev jeg ramt på overarmen af en opslynget sten fra en 
 modkørende lastbil, det gjorde nas og gav et pænt blåt mærke - kan du 
 forestille dig sådan en på kyssetøjet?
 Når jeg kører i syden, har jeg ofte visiret åbent når farten er <100. Men 
 insekterne slår altså hårdt når de rammer kinden, så ryger viseret ned i et 
 stykke tid indtil kollision er glemt igen   
-- 
 Carl Dragert
 http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=531 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jes Vestervang (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jes Vestervang | 
  Dato :  29-06-06 18:50 |  
  |  
 
            "SrS" <SrS@fjernes_os.dk> writes:
 > Jeg har skiftet MC til en chopper og synes ikke liiige min Bieffe
 > integral-hjelm passer til stilen, men kunne godt tænke mig en lidt
 > lettere og sejere 'open-face' udgave.
 Læg dig på maven på en parkeringsplads og gnub hagen hårdt mod
 asfalten. Forestil dig så det samme med 40-140 km/t, så er
 beslutningen nok ikke så svær længere   
-- 
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           icjinu (02-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : icjinu | 
  Dato :  02-07-06 00:39 |  
  |  
 
            Jes Vestervang wrote:
 > "SrS" <SrS@fjernes_os.dk> writes:
 > 
 >> Jeg har skiftet MC til en chopper og synes ikke liiige min Bieffe
 >> integral-hjelm passer til stilen, men kunne godt tænke mig en lidt
 >> lettere og sejere 'open-face' udgave.
 > 
 > Læg dig på maven på en parkeringsplads og gnub hagen hårdt mod
 > asfalten. Forestil dig så det samme med 40-140 km/t, så er
 > beslutningen nok ikke så svær længere   
Haha. Godt forklaret :D!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  29-06-06 18:59 |  
  |   
            SrS skrev:
 > Hej
 > 
 > Jeg har lige en lille hjelm-diskussion med min kone........
 > Konen siger, at der skal være integral-typen, men hvad siger I andre? Stil 
 > eller sikkerhed?
 > Eller findes der kompromis-løsninger?
 
 Jup!
 Hvad med en lægeattest?
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Jakobsen (29-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Jakobsen | 
  Dato :  29-06-06 21:58 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Kim \(Bandit600\) (30-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim \(Bandit600\) | 
  Dato :  30-06-06 01:48 |  
  |   
            Hej!
 
 Jeg kan godt følge dig, at køre chopper, handler jo en del om stil!
 
 Jeg er heller ikke helt vildt med de åbne policehjelme, jeg har
 hørt grimme historier om folk der har smadret hage, og kæber!
 
 Men Jeg kender flere der kører med bandit hjelme, streetfighter
 style, eksempel sådan en helt sort airoh warriore, der synes jeg
 faktisk det ser ret cool ud!
 
 kim.. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            icjinu (02-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : icjinu | 
  Dato :  02-07-06 00:51 |  
  |   
            Kim (Bandit600) wrote:
 > Hej!
 > 
 > Jeg kan godt følge dig, at køre chopper, handler jo en del om stil!
 > 
 > Jeg er heller ikke helt vildt med de åbne policehjelme, jeg har
 > hørt grimme historier om folk der har smadret hage, og kæber!
 > 
 > Men Jeg kender flere der kører med bandit hjelme, streetfighter
 > style, eksempel sådan en helt sort airoh warriore, der synes jeg
 > faktisk det ser ret cool ud!
 > 
 > kim.. 
 > 
 > 
 
 Berlingske Tidende "Motor" skrev at alle hjelme der ikke har fast 
 integreret kæbebeskytter, er falsk sikkerhed, pga en hjelm hvor 
 kæbedelen kan vibes op eller tages af, ikke er en fast og stærk 
 integreret del af hele hjelmen, og derfor kan en sådan hjelm aldrig 
 blive lige så sikker som en fullface hjelm med statisk integreret kæbedel.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (02-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-07-06 09:19 |  
  |   
            
icjinu skrev i meddelelsen
 <44a70a70$0$12669$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
 >Berlingske Tidende "Motor" skrev....
 De skriver ufatteligt meget vås, men selvfølgelig er en klaphjelm et
 kompromis. Lukkesystemet er på mange blot nogle plasthager, (som min
 tidligere Caberg), og det er en svaghed i dyb kontrast til Schuberths
 metallåse :-/
 --
 mvh
 Orla
 http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Anders Majland (02-07-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Majland | 
  Dato :  02-07-06 21:51 |  
  |   
            > Berlingske Tidende "Motor" skrev at alle hjelme der ikke har fast 
 > integreret kæbebeskytter, er falsk sikkerhed, pga en hjelm hvor kæbedelen 
 > kan vibes op eller tages af, ikke er en fast og stærk integreret del af 
 > hele hjelmen, og derfor kan en sådan hjelm aldrig blive lige så sikker som 
 > en fullface hjelm med statisk integreret kæbedel.
 
 De kan blive "sikre nok" - dvs de kan bestå de samme tests som alle andre 
 hjelme skal leve op til.
 
 Men ulemper er så at de oftest er tungere end sammenlignelige full face 
 hjelme - og dermed i praksis er knap så sikker ...
 
 Jeg har haft stor glæde af et par klaphjelme - f.eks da jeg kørte meget på 
 en lille mc med kun 9,5liter tank - der tankede jeg jo "hele tiden" og så er 
 det nemmere at klappe fronten op end at tage hjelmen af når man vader ind på 
 grillbaren for at betale sin benzin (optimering af rækkevidden med den lille 
 tank gjorde at jeg ikke altid kunne bruge automatstationerne)
 
 Men det er da også nemmere at kunne tage hjelmen på uden at skulle have 
 brillerne af først ..
 
 Nå ja så kan jeg også finde på at køre med klappen oppe - men så er den 
 "farligere" end en pilothjelm da klappen kan hænge i noget ved et styrt . 
 Men f.eks idag hvor sønnike og jeg var rundt med indbydelser til vejfest så 
 kørte jeg med klappen oppe og han kunne så hoppe af og på og smutte ind med 
 sedlerne.
 
 Btw så er hjelmen ikke godkendt med klappen oppe - og det kan i mødet med en 
 betjent nemt give en bøde ... Men det ikke nemt at spise med en klappen nede 
 ..... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           BMWK100 (30-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BMWK100 | 
  Dato :  30-06-06 11:03 |  
  |  
 
            Hej
 Her grunden til Fullface hjelm
 http://ekstrabladet.dk/112/article207873.ece
mvh
 witten
 "SrS" <SrS@fjernes_os.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44a3ac70$0$90467$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg har lige en lille hjelm-diskussion med min kone.
 >
 > Jeg har skiftet MC til en chopper og synes ikke liiige min Bieffe 
 > integral-hjelm passer til stilen, men kunne godt tænke mig en lidt lettere 
 > og sejere 'open-face' udgave.
 >
 > Konen siger, at der skal være integral-typen, men hvad siger I andre? Stil 
 > eller sikkerhed?
 > Eller findes der kompromis-løsninger?
 >
 >    SrS
 > 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |