Køb af enkeltnummer: George Michael - Miss~
Fra : Anders M

Dato : 28-06-06 21:45

Er der nogen, der ved hvor jeg kan købe George Michaels udgave af Miss
Sarajevo som mp3/wma-fil?
Jeg er ikke interesseret i hele albummet.

-
Anders

Fra : Eivind

Dato : 28-06-06 22:17

f.eks http://www.allofmp3.com/

Fra : Bruno

Dato : 28-06-06 23:23

Eivind wrote:
> f.eks http://www.allofmp3.com/

Hvis man alligevel handler i en hæler forretning, så kan man da lige så
godt hente en gratis piratkopi. Jeg forstår simpelthen ikke du vil
henvise til sådan et foretagende!

Mvh

Bruno

Fra : Martin

Dato : 29-06-06 11:17

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
> Hvis man alligevel handler i en hæler forretning, så kan man da lige så
> godt hente en gratis piratkopi.

Med den væsentlige forskel at det ene er lovligt - det er det andet ikke...

Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-06-06 12:38

Den 29-06-06 12.16 skrev Martin følgende:

> Med den væsentlige forskel at det ene er lovligt - det er det andet ikke...

Begge dele er ulovligt, men man vil sandsynligvis ikke blive
retsforfulgt for at købe hos allofmp3.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : Martin

Dato : 29-06-06 15:39

> Begge dele er ulovligt, men man vil sandsynligvis ikke blive retsforfulgt
> for at købe hos allofmp3.

Jeg citerer fra Forbrugerstyrelsen:
http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Ren_besked/Ren_besked_om_computer.pdf:

"Så længe du benytter hjemmesider som www.mymusic.dk, www.allofmp3.com,
www.magnatune.com og www.emusic.com, er der ingen grund til at være nervøs
for, at du gør noget ulovligt."

Om det er moralsk rigtigt er en anden snak og op til den enkelte at
vurdere...

Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-06-06 17:10

Den 29-06-06 16.38 skrev Martin følgende:

> Jeg citerer fra Forbrugerstyrelsen:
> [...]

Et andet citat, lidt tidligere i samme afsnit:
"Det er helt legalt at gå ind på en hjemmeside,
hvor der udbydes musik og hente det, man
vil".

Så skal man bare lære netparty-deltagerne, at de skal lave en
hjemmeside, hvor de tilbyder deres numre fra. Så har APG ikke noget at
komme efter.

Eller fra afsnittet før:
"Det er ulovligt, hvis du ikke har fået tilladelse fra
dem, der har ophavsretten til musikken".

Og det er jo så til gengæld ganske korrekt, og man har netop ikke fået
tilladelse af ophavshaver, når man henter fra allofmp3.

Jeg vil være meget forsigtig med at bruge teksten som rettesnor for
noget som helst. Som du kan se af ovenstående citater, modsiger den sig
selv, hvilket egentlig er ganske godt klaret med tanke på den
forholdsvis korte tekst, der er tale om.

Jeg er helt ked af, at jeg ikke længere er aktiv nyhedsjournalist; der
ligger en god historie i den pdf. Der er fx også en alvorlig mangel ang.
kopiering af en musik-cd - der nævnes intet om kopibeskyttelse. Og der
er endnu en selvmodsigelse, idet det på samme side som citaterne ovenfor
fremgår, at der er en stor risiko for, at musik downloaded via P2P er
ulovligt (hvilket er korrekt). Et par sider senere står der, at man ikke
må downloade musik via P2P (hvilket jo så ikke er korrekt - noget af det
er jo lovligt).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på dine downloads med det gratis og spywarefri program Free

Fra : Bruno

Dato : 29-06-06 16:27

Martin wrote:
> Med den væsentlige forskel at det ene er lovligt - det er det andet ikke...

Der er ikke lov for alt, med nogle ting må man selv finde ud af hvad der
er rigtig og forkert. Enhver kan vist sige sig, at med de priser som
russerne holder sig må der være noget galt.

Mvh

Bruno

Fra : Anders M

Dato : 28-06-06 23:32

"Eivind" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> wrote in message

> f.eks http://www.allofmp3.com/

Så kan man altid diskutere med sig selv:
1. Hvorvidt man gider indbetale $10 til at starte med
2. Hvorvidt det er lovligt (og det er det vist måske, har jeg googlet mig
frem til)
3. Hvorvidt det er moralsk rigtigt

Tak for buddet

Anders