AAAARRRRGGGHHHH... Jeg bliver snart sindsy~
Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 18-06-01 20:13

Hej,

Jeg har et problem med Telmore som jeg gerne vil ha' fjernet..

Min X-kæreste (ja.. Jeg har stadig kontakt med hende og er på god fod med
hende) er fornylig skiftet fra Mobilix til Telmore...

Men nå jeg modtager en SMS fra hende, kan jeg se under "Detaljer" på den SMS
(Jeg har en N3210) at det er en ANDEN beskedcentral (+4540390999) der er
angivet, samt teksten "Centralen er indstillet til svar".

Det er KUN beskeder der kommer fra hende (kender ikke andre med Telmore) Det
står ved, og effekten er den at når jeg svarer på eller videresender de
beskeder hun sender til mig, så får jeg en kvitering tilbage fra TELMORE
(Jeg gider sgu da ikke sende SMS'er gennem Telmore, når jeg har Telia som
operatør!), uanset om det er min X jeg sender til eller en helt 3. person,
som har en anden operatør...

Det sker IKKE når jeg modtager SMS'er fra TDC-mobiler, og der eneste min X
har gjort i forbindelse med at skifte selskab var at tage Mobilix-kortet ud,
og sætte Telmore-kortet i telefonen..

Hvis det evt. skulle være hendes telefon der er indstillet forkert (hun har
så vidt jeg ved ikke pillet ved noget i den retning, og siger at jeg er den
eneste som brokker sig over problemt), hvor skal det så ændres? Hun har også
en N3210....

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-06-01 20:23

*DrømmeFyren* skrev:

>Jeg har et problem med Telmore som jeg gerne vil ha' fjernet.

Problemet har højst sandsynligt intet med Telmore at gøre.

>(Jeg gider sgu da ikke sende SMS'er gennem Telmore, når jeg har Telia som
>operatør!), uanset om det er min X jeg sender til eller en helt 3. person,
>som har en anden operatør...

Hvorfor har du det så skidt med det?!

> [...]
>eneste som brokker sig over problemt), hvor skal det så ændres? Hun har også

Prøv at trykke Menu-2-5-2-2 og vælg "Nej" til "Svar via samme
central".

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 19-06-01 04:14

> Problemet har højst sandsynligt intet med Telmore at gøre.

hvorfor sker det så KUN når det er en besked fra Telmore?

person,
> Hvorfor har du det så skidt med det?!

Fordi det var en af de ting jeg var glad for at slippe for da, jeg skiftede
fra TDC til Telia... At jeg ikke skulle ha' en rapport, hver gang jeg sendte
en SMS

Det står den allerede til....

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-06-01 07:43

*DrømmeFyren* skrev:

>hvorfor sker det så KUN når det er en besked fra Telmore?

Det sker _kun_ fra hendes telefon vil jeg tro, fordi den er indstillet
til det.

>Det står den allerede til....

På hendes?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 18-06-01 21:00

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> wrote:

> [...]
> eneste som brokker sig over problemt), hvor skal det så ændres? Hun har også

Menu 2-5-4-2 er "Svar via samme central", den er måske sat til "ja", men
skulle have været "nej".

Centralnummeret hos Telmore er +4540390999, så det er ikke så underligt,
at det nummer dukker op.

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 19-06-01 04:15

"Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> wrote in message

> Menu 2-5-4-2 er "Svar via samme central", den er måske sat til "ja", men
> skulle have været "nej".

Regner med at du mener 2-5-2-2 (Der er i hver tilfælde kun 2 punkter under
2-5), men nej... Den har altid stået til "Nej".. Har lige checket for mindre
end 2 minutter siden.

> Centralnummeret hos Telmore er +4540390999, så det er ikke så underligt,
> at det nummer dukker op.

Nej, vel?? Men hvorfor bliver det sat ind?? Det er kun ved beskeder fra
Telmore, så det må være Telmore som sætter det ind...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-06-01 07:35

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er kun ved beskeder fra
> Telmore, så det må være Telmore som sætter det ind...

Lidt fejlsøgningserfaring fortæller dig at du ikke kan bruge den logik

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-06-01 07:44

*DrømmeFyren* skrev:

>Det er kun ved beskeder fra
>Telmore, så det må være Telmore som sætter det ind...

Nope! Telmore bruger TDCs net, det er TDC der bestemmer hvordan og
hvorledes. Men det er nu ret sandsynligt den telefoner der _sender_
beskeden til dig der er opsat til det...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 19-06-01 15:54

> Regner med at du mener 2-5-2-2 (Der er i hver tilfælde kun 2 punkter under
> 2-5)

Jeg har "Sæt 1", "Sæt 2", "Sæt 3" og "Fælles" under 2-5, og det er under
fælles.

Men måske er der forskel på de forskellige versioner af 3210, *#0000#
siger v 05.10 på min.

> Nej, vel?? Men hvorfor bliver det sat ind?? Det er kun ved beskeder fra
> Telmore, så det må være Telmore som sætter det ind...

Telefonen sættes op til centralnummeret i under beskedindstillinger for
de forskellige sæt (på min).

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 20-06-01 01:18

> Jeg har "Sæt 1", "Sæt 2", "Sæt 3" og "Fælles" under 2-5, og det er under
> fælles.
>
> Men måske er der forskel på de forskellige versioner af 3210, *#0000#
> siger v 05.10 på min.

Jeg har V5.36 og har kun 1 = Telia og 2 = Fælles.. *S*

Men nu er det fixet med min X's telefon, så nu kommer der ikke flere
rapporter.. *S*

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-06-01 11:03

*DrømmeFyren* skrev:

>Jeg har V5.36 og har kun 1 = Telia og 2 = Fælles.. *S*

Det er forskelligt efter hvilket SIM-kort der sidder i telefonen.

venligst,
Lasse Hedegaard