mailto: link i body?
Fra : Martin Ploug

Dato : 28-06-06 13:57

Hej

Jeg har nedenstående fra hjemmesideskolen.dk.

side&body=www.domain.dk">Anbefal

Er det muligt at indsætte et link i body-teksten?
Jeg kunne nemlig godt tænke mig at gøre domænet
til et link.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Martin

Dato : 28-06-06 14:11

Martin Ploug wrote:
> side&body=www.domain.dk">Anbefal

Prøv med:
side&body=http://www.domain.dk">Anbefal
og se om det ikke skulle hjælpe?

Fra : Martin Ploug

Dato : 28-06-06 15:26

"Martin" <maa@scandesigns.dk> wrote in message

> Prøv med:
> side&body=http://www.domain.dk">Anbefal
> og se om det ikke skulle hjælpe?

Hej Martin

Tak for hjælpen. Det virker med http:// foran
- det havde jeg ikke lige tænkt på.

Men som Jens skriver, er det måske en dårlig idé
at indsætte links i body-teksten på den måde.

Tak skal I have.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-06-06 15:35

Martin Ploug skrev:

> Tak for hjælpen. Det virker med http:// foran
> - det havde jeg ikke lige tænkt på.
>
> Men som Jens skriver, er det måske en dårlig idé
> at indsætte links i body-teksten på den måde.

Der er ikke noget problem i at sætte http:// foran en webadresse
(selv om det ikke plejer at gøre en forskel hvis webadressen
starter med www).

Det der giver problemer er hvis man prøver at sende html-koden for
et link ind i body-feltet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-06-06 14:17

Martin Ploug skrev:

> side&body=www.domain.dk">Anbefal

> Er det muligt at indsætte et link i body-teksten?

Det bliver automatisk til et link i mit mailprogram - men det sker
nok ikke hvis man har html som standard mail-format.

Du kan prøve at sætte http:// foran, men jeg tror ikke det hjælper.

Det er ikke nogen god ide at skrive html-koden for linket direkte i
body-parameteren - dels fordi html-koden vil være til gene for folk
der skriver mails i tekst-format, og dels fordi mail-klienter der
anvender html ikke nødvendigvis accepeterer html sat ind via
querystring (enten blokeres det eller også kodes det så det står
som tekst).

Hvis du vil eksperimentere, kan du prøve med koden her:

href=&quot;http://www.domain.dk/">link</a>">Anbefal
a>

- men forvent ikke at det virker.
--