Link åbner nyt vindue
Fra : Kristian

Dato : 27-06-06 22:47

Jeg har en iframe menu, med nogle links. meningen er når man
trykker på et link skifter hele siden over til det link i samme
vindue.
MEN hvis man får ind på www.specters.regulatorz.dk og trykker et
link åbner det et nyt vindue, hvis man så bruger det nye vindue
til at trykke på linkene virker det som det skal linket åbnes i
selve vinduet.

Nogle der kan forklare mig dette?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-06-06 23:06

Kristian wrote:
> [...]
> MEN hvis man får ind på www.specters.regulatorz.dk og trykker et
> link åbner det et nyt vindue, hvis man så bruger det nye vindue

Det link er til en rigtig skod side, der ikke
virker. Det er ikke noget at efterligne.

Hvorfor vil du overhovedet have dine links i
en iframe?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Kristian

Dato : 28-06-06 09:05

> Det link er til en rigtig skod side, der ikke
> virker. Det er ikke noget at efterligne.

Hjemmesiden virker fint men jeg har ikke lavet noget indhold

> Hvorfor vil du overhovedet have dine links i
> en iframe?

Fordi det er den eneste mulighed jeg kender og kan finde ud af, så
man kun skal lave om på 1 menu så er menuen der også på alle de
andre

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-06-06 14:54

Kristian wrote:

> [...]
>

> Fordi det er den eneste mulighed jeg kender og kan finde ud af, så
> man kun skal lave om på 1 menu så er menuen der også på alle de

Pointen er vel nærmest, at du ikke kan finde ud
af det...

Alvorligt talt, du er langt bedre hjulpet med en
af følgende 3 muligheder:
1.
Kopier din menu html-kode fra side til side. Mere
besværligt er det altså heller ikke.
2.
Indkapsl din menu html-kode i document.write-
sætninger og læg scriptet ud som ekstern fil,
der indlæses på hver side, se for eksempel
http://www.webdesign101.dk/navigation/navigation-2.php
3.
Eller den bedste og mest benyttede mulighed,
læg din menu html-kode ud i en ekstern fil ved
navn menu.inc og inkluder den på alle dine sider
med SSI, som er forklaret på
http://www.html-faq.dk/2014.asp

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Kristian

Dato : 28-06-06 16:17

> 1.
> Kopier din menu html-kode fra side til side. Mere
> besværligt er det altså heller ikke.
Så skal jeg rette i alle menuerne hvis jeg skal lave noget om...
> [...]
> Indkapsl din menu html-kode i document.write-
> sætninger og læg scriptet ud som ekstern fil,
> der indlæses på hver side, se for eksempel
Ja unskyld mig men fatter ikke en skid af det...
> [...]
> Eller den bedste og mest benyttede mulighed,
> læg din menu html-kode ud i en ekstern fil ved
> navn menu.inc og inkluder den på alle dine sider
Jeg har valgt php på mit webhotel, og den løsning er til asp.
men hvis jeg bruger php istedet for asp er der kun include scripted der
er anderledes?
ASP: <!--#include file="link_ssi.inc"-->
PHP: <? include("menu.inc"); ?>

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-06-06 18:02

Kristian wrote:

> [...]
> er anderledes?
> ASP: <!--#include file="link_ssi.inc"-->

Netop. Tror jeg da nok, jeg bruger selv

<?php require_once("[sti]csslayoutmenu.inc");?>

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : ThomasB

Dato : 28-06-06 22:34

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Netop. Tror jeg da nok, jeg bruger selv
>
> <?php require_once("[sti]csslayoutmenu.inc");?>

<? include("menu.inc"); ?> fungerer fint

Fra : Kristian

Dato : 28-06-06 23:15

så er der jo andet for jeg må prøve mig frem, tak for hjælpen