Dårlige sendeforhold - masteproblem?
Fra : please-answer-here

Dato : 27-06-06 10:03

Hej NG

Vi er fornylig flyttet til Bellahøjhusene og har kun ét problem.
Mobiltelefoni.

Det vi oplever er to problemer som måske/måske ikke er relaterede.

1) Er at der de fleste steder i lejligheden er rimelig dårlig modtagelse,
selvom "signalværdien" ikke altid er lav.
2) Hvis vi slår celle information til kan vi se at telefonen ofte står og
skifter mellem modtagemaster også indenfor eksempelvis samme rum i
lejligheden. Sjv er det vel ikke muligt at "låse" telefonen mod en mast og
som sagt er jeg heller ikke klar over om det er problemet.

Jeg har haft lidt løs snak både med Telmore's support og en tekniker hos
Sony Ericsson uden dog at blive forfærdelig meget klogere.

Ville det evt. afhjælpe problemet hvis man satte en "ekstern" antenne op i
vinduet eller lignende, og er det overhovedet muligt at koble en ekstern
antenne til mobiltelefonen uden "biladapter"

Fra : jj

Dato : 30-06-06 21:00

Jeg ville klart henvende mig til operatøren, og prøve at høre om der er
mulighed få bedre dækning.
Det lyder så en tung opgave, men det lykkes nogle gange.

Du kan ikke umiddelbart "låse" dig fast til et given sendemast, med mindre
du kan få fat i noget test sw til din terminal. (det findes på nettet)
Derinde kan du se hvilke frekvenser der er bedst, og så låse til den.
Men det bliver noget rod. Du skal jo så fralåse dig igen når du skal væk fra
lejligheden. Det kan være besværligt.

Alternativt, kan du undersøges om andre operatører har bedre dækning.

Kim