Hvem købte tlfnr hos CBB for 1 år siden?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-06-06 09:25

Jeg har lidt problemer med CBB. I maj måned 2005 købte jeg et telefonnummer
hos dem hvor jeg vidste at jeg ikke ville få brug for det lige med det
samme. Nu fortæller de mig så at jeg har sat et kryds i en rubrik der
fortalte at jeg skulle tanke minimum hver 8. måned for at holde
telefonnummeret i live. Det mener jeg bestemt ikke.

Er der nogen der tilfældigvis har glemt de betingelser der var gældende hos
dem i maj måned sidste år - og som vil være så venlig at sende mig en kopi?

De penge jeg gav for nummeret - der svjh blev konverteret til taletid - er
på forunderlig vis også helt væk. Har jeg krav på tilbagebetaling af
ikke-brugt saldo?

--
Per, Esbjerg

Fra : Erling Simonsen

Dato : 26-06-06 09:41

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
>
> De penge jeg gav for nummeret - der svjh blev konverteret til taletid - er
> på forunderlig vis også helt væk. Har jeg krav på tilbagebetaling af

Hej.
Ifølge deres forretningsbetingelser er dit nummer gyldigt i 8 måneder,
d.v.s. at du skal tanke op mindst hver 8.måned.
Hvis nummeret udløber, kan man genaktivere det inden for 60 dage efter
udløbet bare ved at tanke op.
Beløbet der stod inden nummeret blev lukket KAN genindsætes af CBB mod
et gebyr på 50 kr.
Er der gået mere end 60 dage efter at nummeret er udløbet, kan det
genåbnes mod et gebyr på kr. 99,-

Jeg forslår, at du finder et mere seriøst selskab, hvor du ikke kommer
ud for sådanne ting, f.eks Unotel - www.unotel.dk
Her skal du kun sende en sms hvert 1/2 år for at opretholde dit nummer
og der er ingen "dummebøder" eller andre "sjove" påhit.
mvh
Erling Simonsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-06-06 10:34

Erling Simonsen skrev:

> Jeg forslår, at du finder et mere seriøst selskab, hvor du ikke kommer
> ud for sådanne ting, f.eks Unotel - www.unotel.dk

Jeg synes det er vildt overdrevet at kalde et selskab useriøst
fordi det tager et gebyr for en tjeneste. Men jeg vil meget gerne
være med til at stemme et parti til magten der *ikke* går ind for
brugerbetaling og privatisering.

Bortset derfra vil jeg også anbefale Unoeuro som et godt firma
med nogle gunstige betingelser.

--
Bertel

Fra : Erling Simonsen

Dato : 26-06-06 11:52

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> fordi det tager et gebyr for en tjeneste. Men jeg vil meget gerne
> være med til at stemme et parti til magten der *ikke* går ind for
Det var nu ikke lige p.g.a. dette.
Men jeg har desværre haft så mange problemer med dem, at jeg personligt
betragter dem som useriøse.
Jeg kan f.eks. navne, at jeg i påsken blev dobbelttakseret for et
GPRS-forbrug.
Selvom jeg protesterede, påstod de hårdnakkede, at jeg havde haft det
forbrug.
Efter godt 1 måned blev min saldo pludselig ændret i opadgående retning.
Nu hed det sig, at de havde reguleret mit GPRS-forbrug fra påsken.
Jeg spurgte dem så ad, om der nu kom flere "overraskelser", men fik
at vide, at det kom der ikke.
Det gjorde der så alligevel - mit GPRS-forbrug fra påsken blev igen
reguleret en smule op i forbrug.
Desuden har jeg haft problemer med, at optankning ikke virkede i første
omgang. Efter et nyt forsøg virkede det. Senere viste det sig, at jeg
var blevet trukket for 2 optankninger. Det er derfor jeg kalder sel-
skabet for useriøst.
Undskyld mit indlæg, der sikkert er OT, men jeg synes, det krævede en
forklaring.
mvh
Erling Simonsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-06-06 12:08

Erling Simonsen skrev:

> Det var nu ikke lige p.g.a. dette.

Nej, men sådan fremstod det.

> Men jeg har desværre haft så mange problemer med dem, at jeg
> personligt betragter dem som useriøse.

Det er en anden snak, og nu fik vi så forklaringen.

> Undskyld mit indlæg, der sikkert er OT

Absolut ikke. Det er da højst relevant når du fortæller at et
mobilselskab fjumrer idet.

--
Bertel

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-06-06 10:45

Erling Simonsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skrev:

> Ifølge deres forretningsbetingelser er dit nummer gyldigt i 8 måneder,
> d.v.s. at du skal tanke op mindst hver 8.måned.

Jeg mener så det er en regel der er indført efter at jeg købte mit nummer
hos dem i maj sidste år :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-06-06 11:30

Erling Simonsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skrev:

> Beløbet der stod inden nummeret blev lukket KAN genindsætes af CBB mod
> et gebyr på 50 kr.

Hvor ser du det?

> Er der gået mere end 60 dage efter at nummeret er udløbet, kan det
> genåbnes mod et gebyr på kr. 99,-

Det har jeg så lige fået mail om kan lade sig gøre, så det vil jeg gøre.

> Jeg forslår, at du finder et mere seriøst selskab, hvor du ikke kommer
> ud for sådanne ting, f.eks Unotel - www.unotel.dk

Og det bliver der i hvert fald også arbejdet på. Nummeret er for godt til
bare at smide det væk :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Erling Simonsen

Dato : 26-06-06 11:40

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Hvor ser du det?

Det ser du i CBB's betingelser på deres hjemmeside.
/Erling

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-06-06 09:53

> [...]

> fortalte at jeg skulle tanke minimum hver 8. måned for at holde
> telefonnummeret i live. Det mener jeg bestemt ikke.

Det lyder lidt sært at de skulle have tilbudt sådan en
valgmulighed. Sikken administration det ville give! Det ville
være oplagt at skrive det ubetinget ind i aftalen at der skulle
tankes med jævne mellemrum sådan som det er normalt. Er du sikker
på at det ikke er det der var tilfældet?

Før Unotel (og tildels Telmore) havde jeg slet ikke hørt om numre
hvor der ikke skulle tankes (eller betales abonnement).

> De penge jeg gav for nummeret - der svjh blev konverteret til taletid - er
> på forunderlig vis også helt væk. Har jeg krav på tilbagebetaling af
> ikke-brugt saldo?

Nej, man skal betale for oprettelsen. Det er så en service at man
får lov at bruge et tilsvarende beløb til at ringe for. Hvis du
havde indbetalt penge derudover, ville det beløb skulle
refunderes.

Juridiske spørgsmål bliver generelt bedre belyst i
dk.videnskab.jura.

--
Bertel