| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Utæt benzintank Fra : kolte@stofanet.dk | 
  Dato :  24-06-06 16:10 |  
  |  
 
            Jeg brugte det meste af formiddagen på at rode lidt med MC'en. Det
 indvolverede bla. aftagning af tanken. Til min overraskelse gik det
 forbavsende godt - er ellers absolut amatør på det mekaniske område
  . Nå, men glæden blev nu også kort, for det viste sig efter
 samlingen at den dryppede benzin! jeg regnede med det bare var fordi
 jeg ikke havde sat slangerne ordentligt på igen, men da jeg fik det
 skilt ad igen, viste det sig at det dryppede fra en af
 sammenføjningerne i tanken   .  Det har jeg aldrig lagt mærke til
 før...
 Er der nogen der ved noget om hvad man gør ved sådan noget og hvor
 stor en operation det er - altså ca. hvad det vil koste at få en
 mekaniker til at lave.
 Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en god (og billig!) mekaniker
 omkring Aabenraa?
 På forhånd tak for svarene
 Anders/ 
 GS 500, '98
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Johan Vikkelsøe-Pede~ (24-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ | 
  Dato :  24-06-06 20:39 |  
  |   
            
<kolte@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:1151161796.668038.115180@i40g2000cwc.googlegroups.com...
 Jeg brugte det meste af formiddagen på at rode lidt med MC'en. Det
 indvolverede bla. aftagning af tanken. Til min overraskelse gik det
 forbavsende godt - er ellers absolut amatør på det mekaniske område
  . Nå, men glæden blev nu også kort, for det viste sig efter
 samlingen at den dryppede benzin! jeg regnede med det bare var fordi
 jeg ikke havde sat slangerne ordentligt på igen, men da jeg fik det
 skilt ad igen, viste det sig at det dryppede fra en af
 sammenføjningerne i tanken   .  Det har jeg aldrig lagt mærke til
 før...
 Er der nogen der ved noget om hvad man gør ved sådan noget og hvor
 stor en operation det er - altså ca. hvad det vil koste at få en
 mekaniker til at lave.
 Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en god (og billig!) mekaniker
 omkring Aabenraa?
 På forhånd tak for svarene
 Anders/
 GS 500, '98
 Ikk fedt med hul i tanken, det kan jo ikk svejses mig bekendt, der vil jo
 altid stå dampe i tanken, og så benzin dampe og varme/ild/svejse, ikke en
 god kombination.., kan evt prøve med en form for fuge/kit/spartel, hvad ved
 jeg, men tvivlsom på det holder.. men nu hvor det er en gs500 du har, burde
 chancen for en brugt tank være stor...
 I mine Øjne BTN(BytTilNyt)
 MVH
 Johan
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (25-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  25-06-06 07:57 |  
  |   
            "Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-pFJERN@dsa-net.dk> wrote in
 news:449d94a9$0$20332$edfadb0f@dread16.news.tele.dk: 
 
 
 > 
 > Ikk fedt med hul i tanken, det kan jo ikk svejses mig bekendt, der vil
 > jo altid stå dampe i tanken, og så benzin dampe og varme/ild/svejse,
 > ikke en god kombination.., kan evt prøve med en form for
 > fuge/kit/spartel, hvad ved jeg, men tvivlsom på det holder.. men nu
 > hvor det er en gs500 du har, burde chancen for en brugt tank være
 > stor... I mine Øjne BTN(BytTilNyt)
 > MVH
 > Johan
 > 
 > 
 
 Jeg har nu altså før haft slagloddet en tank. så det kan godt lade sig 
 gøre...
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Bondemand (25-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bondemand | 
  Dato :  25-06-06 12:22 |  
  |   
            > Jeg har nu altså før haft slagloddet en tank. så det kan godt lade sig
 > gøre...
 
 Det har jeg også, og en sølvlodning kan saktens holde.
 
 Skyl tanken godt igennem med sprit, derefter varm vand.
 Lod tanken.
 Skyl godt igennem med vand, herefter sprit.
 
 Kan du ikke selv lodde den, så kontakt en VVS mand.
 
 Mvh.
 Bondemand 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           AW på ZRX (25-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : AW på ZRX | 
  Dato :  25-06-06 09:11 |  
  |   
            > Ikk fedt med hul i tanken, det kan jo ikk svejses mig bekendt, der vil jo
 > altid stå dampe i tanken, og så benzin dampe og varme/ild/svejse, ikke en
 > god kombination..
 
 Selvfølgelig kan det svejses. Man tømmer tanken, og monterer en blæser som 
 blæser luft gennem tanken.
 Alt efter hvor modig man er, kan man så vente nogle timer eller nogle dage 
 med at svejse/slaglodde eller hvad der hu skal gøres.
 Da jeg er en kylling ville jeg nok vente nogle dage. Den må ihvertfald ikke 
 lugte af benzin mere.
 
 Ellers kan man få sådan noget stads som man hælder i tanken, og som gør den 
 tæt. Men her må der heller ikke være benzin i tanken når man gør det.
 
 Allan 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (25-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  25-06-06 19:47 |  
  |   
            "AW på ZRX" <allan@malwisFJERN.dk> wrote in
 news:449e452f$0$9301$d40e179e@nntp02.dk.telia.net: 
 
 >> Ikk fedt med hul i tanken, det kan jo ikk svejses mig bekendt, der
 >> vil jo altid stå dampe i tanken, og så benzin dampe og
 >> varme/ild/svejse, ikke en god kombination..
 > 
 > Selvfølgelig kan det svejses. Man tømmer tanken, og monterer en blæser
 > som blæser luft gennem tanken.
 > Alt efter hvor modig man er, kan man så vente nogle timer eller nogle
 > dage med at svejse/slaglodde eller hvad der hu skal gøres.
 > Da jeg er en kylling ville jeg nok vente nogle dage. Den må ihvertfald
 > ikke lugte af benzin mere.
 > 
 > Ellers kan man få sådan noget stads som man hælder i tanken, og som
 > gør den tæt. Men her må der heller ikke være benzin i tanken når man
 > gør det. 
 > 
 > Allan 
 > 
 > 
 > 
 
 Jeg tror ikke engang at nogle dage er nok ! Benzinen sætter sig i 
 metallet.... Jeg har også prøvet at svejse i en kasserolle, og selv om 
 den er vasket ren, og har stået i uger, så lugter den stadig af brun 
 sovs, når man svejser den !!
 
 Man kan evt. fylde tanken med vand, og så vende hullet øverst.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (25-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  25-06-06 21:02 |  
  |   
            
Rasmus TDR "lightburner" skrev i meddelelsen ...
 >Man kan evt. fylde tanken med vand, og så vende hullet øverst.
 For alt i verden nej     Det er den sikre "dampeksplosion". Alle historier
 om folk, der er kommet til skade med svejsning af benzintanke har brugt
 vand.
 Tricket som lastvognsmekanikeren bruger, er at skylle tanken i dieselolie,
 lade alle åbninger stå åbne, og så lade olien stille og roligt brænde.
 Stadig ikke ufarligt, men absolut brugbart når man eksempelvis fornyer en
 hel bund i en tank.
 Hvor lækker tanken ? Er det ved svejsningen hvor beslagene sidder, for så er
 en tank-sealer nok ikke løsningen, (vibrationer), men er det derimod
 rullesvejsningen, hvor halvdelene er samlet, så vil en sealer være fin.
 --
 mvh
 Orla, som fik nye bunde i Jaguar tankene ved hjælp af dieselolie løsningen.
 http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Myrhøj (26-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Myrhøj | 
  Dato :  26-06-06 11:12 |  
  |  
 
            Orla Pedersen wrote:
 > Rasmus TDR "lightburner" skrev i meddelelsen ...
 >>Man kan evt. fylde tanken med vand, og så vende hullet øverst.
 > For alt i verden nej     Det er den sikre "dampeksplosion". Alle historier
 > om folk, der er kommet til skade med svejsning af benzintanke har brugt
 > vand.
 mmmm
 Hvad med at klistre med glasfiber?...det må da kunne lade sig gøre.
 Myrhøj
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jim Andersen (26-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jim Andersen | 
  Dato :  26-06-06 10:07 |  
  |   
            AW på ZRX wrote:
 > Selvfølgelig kan det svejses. Man tømmer tanken, og monterer en
 > blæser som blæser luft gennem tanken.
 > Alt efter hvor modig man er
 
 Mødte nogen på mc-ferie for en del år siden. En fin rød yamaha med en grøn 
 tank.
 Den var læk i Østrig, og et værksted dernede var lidt for modige, eller 
 utålmodige, men havde heldigvis en anden grøn tank de kunne montere istedet 
 for den der eksploderede.
 
 /jim 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Johan Vikkelsøe-Pede~ (26-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ | 
  Dato :  26-06-06 13:32 |  
  |   
            Hmmm, der kommer jo en del gode forslag om at man kan svjese osv, men folk
 bakker alligevel ud syns jeg,,
 hvad del af det jeg skrev om der er mange gs500 rundt i landet blev ikk helt
 forstået som en opfordring til at købe brugt tank,, ikk bøvle med alt det
 andet, så olie i, brænde, vente et par dage.... vand i, men det kan
 eksplodere osv osv..
 ;)
 Håber i forstår min sarkasme.. ;)
 MVH
 Johan
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (26-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-06-06 13:50 |  
  |   
            "Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-pFJERN@dsa-net.dk> wrote in
 news:449fd39e$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk: 
 
 > Hmmm, der kommer jo en del gode forslag om at man kan svjese osv, men
 > folk bakker alligevel ud syns jeg,,
 > hvad del af det jeg skrev om der er mange gs500 rundt i landet blev
 > ikk helt forstået som en opfordring til at købe brugt tank,, ikk bøvle
 > med alt det andet, så olie i, brænde, vente et par dage.... vand i,
 > men det kan eksplodere osv osv..
 > ;)
 > Håber i forstår min sarkasme.. ;)
 > MVH
 > Johan
 > 
 > 
 > 
 
 Der er åbenbart mange forskellige erfaringer, med svejsning af 
 tank/lodning af tank.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Orla Pedersen (26-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Orla Pedersen | 
  Dato :  26-06-06 14:46 |  
  |   
            Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:
 
 
 > Håber i forstår min sarkasme.. ;)
 
 Jo-da, _jeg_ ville ikke være bange for at svejse/lodde en tank, men der er 
 faen til forskel i at anbefale andre at gøre det samme, velvidende at jeg 
 _ikke_ kan være sikker på hvordan at de udfører arbejdet. :-/
 
 Under alle omstændigheder skal tanken efterfølgende males, og så er dit 
 bud om at finde en anden tank pludselig økonomisk forsvarligt.
 
 mvh
 Orla
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Johan Vikkelsøe-Pede~ (26-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ | 
  Dato :  26-06-06 22:25 |  
  |   
            
 "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:e7oodr$nqc$1@abbeden.bunk.cc...
 > Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:
 >
 >
 > > Håber i forstår min sarkasme.. ;)
 >
 > Jo-da, _jeg_ ville ikke være bange for at svejse/lodde en tank, men der er
 > faen til forskel i at anbefale andre at gøre det samme, velvidende at jeg
 > _ikke_ kan være sikker på hvordan at de udfører arbejdet. :-/
 >
 > Under alle omstændigheder skal tanken efterfølgende males, og så er dit
 > bud om at finde en anden tank pludselig økonomisk forsvarligt.
 >
 > mvh
 > Orla
 
 
 Kan da finde en tank for ommkring en 500/1000 hos en privat vil jeg mene..
 der er jo så mange gs500 derude at man kan fodre svin med dem ;)
 MVH
 Johan
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hekto (25-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  25-06-06 22:53 |  
  |  
 
            > <kolte@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 > news:1151161796.668038.115180@i40g2000cwc.googlegroups.com...
 > Jeg brugte det meste af formiddagen på at rode lidt med MC'en. Det
 > indvolverede bla. aftagning af tanken. Til min overraskelse gik det
 > forbavsende godt - er ellers absolut amatør på det mekaniske område
 >    . Nå, men glæden blev nu også kort, for det viste sig efter
 > samlingen at den dryppede benzin! jeg regnede med det bare var fordi
 > jeg ikke havde sat slangerne ordentligt på igen, men da jeg fik det
 > skilt ad igen, viste det sig at det dryppede fra en af
 > sammenføjningerne i tanken   .  Det har jeg aldrig lagt mærke til
 > før...
 > Er der nogen der ved noget om hvad man gør ved sådan noget og hvor
 > stor en operation det er - altså ca. hvad det vil koste at få en
 > mekaniker til at lave.
 > Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en god (og billig!) mekaniker
 > omkring Aabenraa?
 > På forhånd tak for svarene
 >
 > Anders/
 > GS 500, '98
 >
 > Ikk fedt med hul i tanken, det kan jo ikk svejses mig bekendt, der 
 > vil jo altid stå dampe i tanken, og så benzin dampe og 
 > varme/ild/svejse, ikke en god kombination.., kan evt prøve med en 
 > form for fuge/kit/spartel, hvad ved jeg, men tvivlsom på det holder.. 
 > men nu hvor det er en gs500 du har, burde chancen for en brugt tank 
 > være stor... I mine Øjne BTN(BytTilNyt)
 > MVH
 > Johan
 Prøv at Google tilbage i tidligere indlæg om rusthuller i tanke.
 Scotchclad fra 3M kan bl.a. klare den slags.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (24-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  24-06-06 21:13 |  
  |  
 
            kolte@stofanet.dk wrote:
 > Jeg brugte det meste af formiddagen på at rode lidt med MC'en. Det
 > indvolverede bla. aftagning af tanken. Til min overraskelse gik det
 > forbavsende godt - er ellers absolut amatør på det mekaniske område
 >   . Nå, men glæden blev nu også kort, for det viste sig efter
 > samlingen at den dryppede benzin! jeg regnede med det bare var fordi
 > jeg ikke havde sat slangerne ordentligt på igen, men da jeg fik det
 > skilt ad igen, viste det sig at det dryppede fra en af
 > sammenføjningerne i tanken   .  Det har jeg aldrig lagt mærke til
 > før...
 > Er der nogen der ved noget om hvad man gør ved sådan noget og hvor
 > stor en operation det er - altså ca. hvad det vil koste at få en
 > mekaniker til at lave.
 > Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en god (og billig!) mekaniker
 > omkring Aabenraa?
 > På forhånd tak for svarene
 > 
 > Anders/ 
 > GS 500, '98
 > 
 Prøv at kigge et par uger tilbage i gruppen (subject: Tank cure) evt. 
 med groups.google.com. En af mine kammarater har haft samme problem, fik 
 hans lavet og det er vist fint tæt nu her.
 Mvh Jesper G, GS500
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Rynke (28-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rynke | 
  Dato :  28-06-06 07:45 |  
  |   
            
 Som Hekto skrev har 3M et produkt der hedder "Scotch-Clad 776". Det er
 beregnet til at tætne mod brændstof. Jeg har selv brugt det i min
 tank, som også var utæt,- og det virker.
 3M er meget villige til at vejlede dig i brugen og oplyse hvor du kan
 købe produktet.
 
 Hilsen Rynke
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |