Kattes intelligens ?
Fra : A. Knudsen

Dato : 18-06-01 18:52

Hejsa !

Min kæreste og jeg er uenige om, hvor meget katte egentlig forstår.
Jeg mener, at de forstår en hel del.
MEN, hvad ved I , har I nogle links , hvor man kan læse om deres intelligens
o.s.v.

Det er jo bevist, at de har en enorm hørelse m.m.
Men hvad med det psykiske ?

Hilsen
Anya.

Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 18-06-01 21:42

A. Knudsen <anya@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9glf2d$odr$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
intelligens
> o.s.v.
>
> Det er jo bevist, at de har en enorm hørelse m.m.

Jeg tror at katte er mere inteligente, end de nogle gange ser ud til. (Især
når de gaber )
Min hunkat, som ellers har ligeså lidt personlighed som en regnorm, opførte
sig lidt anderledes forleden. Min datter på tre havde gjort noget, hun ikke
måtte, og jeg skældte hende ud med hævet stemme. Så kom katten og nappede
mig i armen og bagefter smøg hun sig rundt om min datter, Som om hun altså
lige ville fortælle mig, at jeg lige skulle tage det roligt!!
Besynderligt...
Og engang imellem, når vi skælder hunden ud, så kommer hun og tror at hun
lige skal hjælpe til ved at lange ud efter hunden.
Og mine forældres kat fortæller hvornår den er tørstig, for den vil kun have
frisk vand fra en løbende hane. Så sidder den der på køkkenbordet og slubrer
vand i sig. Jeg kan også andre historier, men må hellere stoppe her.
Men jeg er overbevist om at katte er ret kloge.

Hilsen Tina

Fra : Katrine

Dato : 19-06-01 09:34

Hej Anya

Jeg har læst lidt i en lille bog som hedder: "Hvor klog er din kat og
hvor klog er du selv? - IK-test for katte og katteejere." Den er skrevet
af Melissa Miller og udgivet på Forlaget Borgen. Jeg har lånt den på
biblioteket. Det er ikke en videnskabelig afhandling, men en lille
underholdende bog om katte og deres inteligens. Den er meget morsom og
samtidig lærerig. Jeg kan godt anbefale den, det kan Blip i øvrigt også.
:)

Hilsen
Katrine og Blip

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-06-01 12:16

jeg er ret overbevist om at katte er intelligente..
bare tænk på hvor let de kan opdrage mennesker til at gøre som de vil have
os til...

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa