Ukendt musik.. HJÆLP.. :)
Fra : Ukendt

Dato : 23-06-06 14:18

Hejsa..

Ved et tilfælde faldt jeg over en gammel minidisc med det stykke musik på.

Jeg aner ikke hvor det er fra, og hvem der har spillet det.

Er der nogle der kan sætte navn på det?
I kan hente det her: http://www.tinyurl.dk/352

Hvis jeg overskriver nogles rettigheder, og jeg bliver gjort opmærksom på
det, tager jeg selvfølgelig musikken ned igen.

MVH
Thomas H.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-06-06 15:07

"Thomas H." <ingen> skrev i en meddelelse
> Hejsa..
>
> Ved et tilfælde faldt jeg over en gammel minidisc med det stykke musik på.
>
> Jeg aner ikke hvor det er fra, og hvem der har spillet det.
>
> Er der nogle der kan sætte navn på det?

Ja det håber jeg da...det er noget virkelig vellyd for øregangen

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-06 18:37

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det håber jeg da...det er noget virkelig vellyd for øregangen

Yep.. enig.

MVH
Thomas H.

Fra : Holst

Dato : 23-06-06 15:20

Thomas H. wrote:

> Jeg aner ikke hvor det er fra, og hvem der har spillet det.
>
> Er der nogle der kan sætte navn på det?

Det lyder bestemt som noget, jeg har hørt før, men jeg kan ikke sætte
navn på det. Hvornår er det fra? Har du en idé om det?

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-06 18:36

"Holst" <newsjun06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder bestemt som noget, jeg har hørt før, men jeg kan ikke sætte navn
> på det. Hvornår er det fra? Har du en idé om det?

Nej desværre.. Jeg har ingen info om det.

MVH
Thomas H.

Fra : Eivind

Dato : 23-06-06 19:13

> [...]
>
>Hvis jeg overskriver nogles rettigheder, og jeg bliver gjort opmærksom på
>det, tager jeg selvfølgelig musikken ned igen.

det kunne godt lyde som noget baggrundsmusik fra en film, idet der
ikke er nogen tekst bortset fra lidt nynnen.

Fra : Bruno

Dato : 23-06-06 22:57

Eivind wrote:

> det kunne godt lyde som noget baggrundsmusik fra en film, idet der
> ikke er nogen tekst bortset fra lidt nynnen.

Enig. Jeg synes det lyder som noget jeg har hørt i E.R., Skadestuen
hedder serien vist på dansk, blot kan jeg ikke identificere det og det
kan være helt ved siden af.

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 10:35

On Fri, 23 Jun 2006 23:57:24 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Enig. Jeg synes det lyder som noget jeg har hørt i E.R., Skadestuen
>hedder serien vist på dansk, blot kan jeg ikke identificere det og det
>kan være helt ved siden af.

For mig at høre lyder det som én person, der er en dygtig
musiker/programmør, men absolut en amatør.
Det eneste reelle instrument er den akkustiske guitar, mens resten er
samplinger og figurer som ethvert blot nogenlunde keyboard kan lave.

En dygtig programmør/musiker + et keyboard af en vis standard + en PC
+ ½ dag. Så tror jeg vi er tættere på løsningen.

/Alex

Fra : Thomas

Dato : 23-06-06 21:25

> [...]
>
> Ved et tilfælde faldt jeg over en gammel minidisc med det stykke musik på.
>
> Jeg aner ikke hvor det er fra, og hvem der har spillet det.

Ville gerne give det en lytter - Men gider ikke at skulle installere en
eller
anden afspiller for at kunne høre det.
Prøv med en MP3

..Thomas

Fra : Steen Suder

Dato : 23-06-06 21:27

Thomas wrote:

> "Thomas H." <ingen> skrev i en meddelelse

> Ville gerne give det en lytter - Men gider ikke at skulle installere en
> [...]

Hvad bruger du, siden du ikke kan afspille OGG/Vorbis uden videre?

--
Steen Suder

Fra : Thomas

Dato : 23-06-06 21:33

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad bruger du, siden du ikke kan afspille OGG/Vorbis uden videre?

Media Player

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 23-06-06 21:56

Thomas wrote:

> Media Player

Hvis du mener Windows Media Player, så kan jeg fortælle dig, at den
sagtens kan afspille OGG/Vorbis.
Vælg Filer, Åben, naviger til filen. Måske kan den ikke lige genkende
filefternanet, men hvis det er tilfældet kan du eventuelt omdøbe filen
til music.ogg.mp3. Det er lidt grimt, men det burde virke.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Holst

Dato : 23-06-06 22:15

Thomas Damgaard Nielsen wrote:

> [...]
> filefternanet, men hvis det er tilfældet kan du eventuelt omdøbe filen
> til music.ogg.mp3. Det er lidt grimt, men det burde virke.

Jeg kan bestemt heller ikke på nogen måde få Windows Media Player 10 til
at afspille en OGG fil. Jeg fandt et program, der hed Media Play Classic
på min computer, der ville afspille den. Et eller andet program, Dell
har installeret på den, inden jeg modtog den.

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 12:38

Holst wrote:

> [...]
> på min computer, der ville afspille den. Et eller andet program, Dell
> har installeret på den, inden jeg modtog den.

der skal en directshow filter ring til førend WMP kan afspille .ogg

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-06 22:49

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEMail.dk> skrev i en meddelelse

> Ville gerne give det en lytter - Men gider ikke at skulle installere en
> eller
> anden afspiller for at kunne høre det.
> Prøv med en MP3

Det virker fint i Mediaplayer hos mig, men her har du en mp3

http://www.tinyurl.dk/353

MVH
Thomas H.

Fra : Peter Martin

Dato : 24-06-06 10:12

Winamp æder den også rå. No probs der.

Musikken er ikke fra ER.
Lyder godt nok temlig filmisk men det kan jo også bare være regulært
instrumental-musik

/petermartin.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 02:32

Thomas H. wrote:
> Det virker fint i Mediaplayer hos mig, men her har du en mp3
> http://www.tinyurl.dk/353

"Document not found."
Har du allerede fjernet den igen?

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 16:44

"PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse

> "Document not found."
> Har du allerede fjernet den igen?

Ja, det havde jeg.. men de er lagt op igen.

Det bliver dog fjernet igen om et par dage.

MVH
Thomas H.

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 28-06-06 14:12

Det er Moby med nummeret Everloving fra albummet Play.

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 22:08

Jesper B. Nielsen wrote:
> Det er Moby med nummeret Everloving fra albummet Play.

Kanon! Nyhedsgrupper rules! hehe

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 22:12

"Jesper B. Nielsen" <jesper.nielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er Moby med nummeret Everloving fra albummet Play.

Du er dagens man i skysovs.. :)

Mange tak, jeg tror det vil glæde en del andre end lige mig.

Hvad så med den her? Den har været oppe i gruppen før, dog uden held. Der er
mange der siger der lyder ligsom Robert Miles, men man har ikke kunne
specificere det nærmere.

http://www.tinyurl.dk/361

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Holst

Dato : 28-06-06 22:19

Thomas H. wrote:

> [...]
> mange der siger der lyder ligsom Robert Miles, men man har ikke kunne

Åh ja, det er en gammel kending i gruppen. Minder mig om, at jeg må se
at få købt noget Robert Miles - eller musik helt i tråd med dette nummer.

Nogen, der har nogle anbefaler - både med hensyn til Robert Miles
(kender faktisk kun Children) og musik i tråd dermed.

Fra : Bruno

Dato : 28-06-06 22:41

Holst wrote:

> Nogen, der har nogle anbefaler - både med hensyn til Robert Miles
> (kender faktisk kun Children) og musik i tråd dermed.

Jeg anbefaler du får lyttet til lidt mere inden du køber! Jeg har hans
Dreamland album og det er altså lidt kedeligt, i hvertfald hvis man høre
det hele på en gang.

Mvh

Bruno

Fra : Holst

Dato : 28-06-06 22:28

Thomas H. wrote:

> [...]
> mange der siger der lyder ligsom Robert Miles, men man har ikke kunne

Gider du gentage, hvad du ved om musikken, f.eks. tidspunkt, kilde og
lignende.

En tanke strejfer mig, men det er kun et skud i tågen. Tanken har også
tidligere strejfet mig, men dengang afviste jeg det, for jeg vidste jo
med sikkerhed, at det ikke var det. Men nu kom jeg lige til at tænke på,
at han også har lavet nogle projekter under egnet navn, nemlig Michael
Cretu.

Jeg kender dem ikke, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er
nogen, der kender noget til Cretus projekter under eget navn.

Tror dog stadig mere på, at det er Miles end Cretu.

Fra : Jacob E.

Dato : 29-06-06 09:42

Holst wrote:
> [...]
> nogen, der kender noget til Cretus projekter under eget navn.
>
> Tror dog stadig mere på, at det er Miles end Cretu.

Øhm, nu er jeg forvirret - hvor kommer Michael Cretu ind i billedet?
Men, han er jo Sandra's mand og på hendes hjemmeside kan du læse lidt om
ham. Du kan sikkert finde mange andre facts vha. Google.
http://www.sandranet.com/michael/cretu.htm

Mvh Jacob E.

Fra : Holst

Dato : 29-06-06 09:51

Jacob E. wrote:

> Øhm, nu er jeg forvirret - hvor kommer Michael Cretu ind i billedet?

Fordi der - efter min mening - er nogle strejf af Enigma deri.

Fra : Karina

Dato : 24-06-06 14:36

> Er der nogle der kan sætte navn på det?
> I kan hente det her: http://www.tinyurl.dk/352

Ja, jeg må jo give flere andre ret i, at det faktisk lyder rigtig godt...
Men jeg har ingen anelse om, hvor det er fra - desværre

Mvh
Karina