søgemaskine ned i pdf-filer
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 23-06-06 13:24

Hej Alle.

Jeg er igang med at lave en side, med en masse artikler som er i
pdf-format. Så vil jeg lige høre om det er muligt at integrere en
søgemaskine, som kan søge ned i teksten i disse pdf-artikler, på
ens egen hjemmeside?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 23-06-06 13:46

Jesper Rasmussen wrote:
> [...]
> pdf-format. Så vil jeg lige høre om det er muligt at integrere en
> søgemaskine, som kan søge ned i teksten i disse pdf-artikler, på

Det kræver svjv noget serverside. Fx med PHP, så kan
<http://www.phpdig.net/> nok bruges.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-06-06 14:01

Jesper Rasmussen skrev:

> [...]
> pdf-format. Så vil jeg lige høre om det er muligt at integrere en
> søgemaskine, som kan søge ned i teksten i disse pdf-artikler, på

Google kan sagtens søge i pdf-filer - og du kan begrænse en google-
søgning til kun at gælde dit site. Så hvis du kan leve med at
resultatsiden ikke vises på dit eget domæne, samt at søgemaskinen
præsenterer brugerne for reklamer, er det en enkel og hurtig
løsning. Det kræver kun at dine pdf-filer kan findes via den
almindelige navigation på siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen