Alternativer til transportkasse?
Fra : mizzophie@gmail.com

Dato : 22-06-06 16:24

Jeg har lige fået et brev fra dyrlægen - det har jeg gået længe og
frygtet at jeg ville. Problemet er at mislingen skal vaccineres - og
det er en kamp at få hende ind i transportkassen! Sidste gang jeg
havde hende med, var for et år siden, da hun skulle steriliseres. Jeg
var nervøs (fordi jeg viste det ville blive en kamp) og det smittede
af på katten, så det var kun med nød og næppe at jeg fik hende
derind.

Jeg troede først det var fordi kassen er for lille, men jeg har lige
købt en kattetunnel ca. 24 cm i diameter - og der hygger hun sig
vældig!

Findes der nogle alternativer til den plastiktransportkasse jeg har nu?
Jeg havde selv tænkt på en blød stoftaske (jeg mener at have set en
transporttaske a la sportstaske) af en art eller et bur som dem man
bruger til at udstille i. Men jeg er også bange for at et bur måske
bliver for "åbent" - for hun er meget sky overfor andre mennesker.
(Det kan selvfølgelig dækkes over.)

Transportkassen står fremme hele tiden, og jeg lægger en håndfuld
tørfoder derind en gang imellem, for at hun ikke skal forbinde det med
noget ubehageligt, men lige lidt hjælper det. Hun går godt nok
frivilligt derind, men når jeg nærmer mig, skynder hun sig ud igen!

Er der nogen der har gode ideer og/eller erfaringer?

mvh Gitte

Fra : Kari Eiffert

Dato : 22-06-06 16:45

<mizzophie@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Er det her "sportstasker du mener?
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa/wa/ShopDirectAction/frame?group=/shop/katzen/transport/tragetaschen

Der er jo også dette alternativ til de normale transporttasker. Den er lidt
mere huleagtig. Måske det er noget?
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D543%26PID%3D9292

Mvh Kari

Fra : L. Larsen

Dato : 12-08-06 18:16

Jeg har haft den flettede, men den holdte kun til jeg fik en kat der
HADEDE at være i den, han fik hurtigt ødelagt. Han fik simpelthen
ødelagt den flettede "ting" lågen sad fast i. Her skal dog siges at han
er en stpr stærk hankat. Men Plastic kassen er det dog ikke lykkes ham
at ødelægge.*S*
En god ting er at putte katten ind i transportkassen med numaen først,
og helst holde kassen med hullet op mod himlen.

http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D543%26PID%3D9292

Med venlig hilsen
L. Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : mizzophie@gmail.com

Dato : 22-06-06 16:55

> [...]
>
> Der er jo også dette alternativ til de normale transporttasker. Den er lidt

Hej,

og tak for svaret. Ja, det er nok såden en "sportstaske" jeg skal
have fat i. Det skal være noget med en nem adgang. (Hun har det med at
hage sig fast med alle fire poter - som en anden tegneseriefigur - når
jeg prøver at få hende ind i transportkassen). Tak for hjælpen.

Mvh Gitte

Fra : Kari Eiffert

Dato : 22-06-06 17:03

> [...]

hage sig fast med alle fire poter - som en anden tegneseriefigur - når
jeg prøver at få hende ind i transportkassen). Tak for hjælpen.

Det var da så lidt Vi er så heldige at vi har tre stk katte, der synes
transportkasser er vældig hyggelige

Mvh Kari

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-06-06 17:37

Jeg kender godt problemet. Det du skal have fat i, er en transportkasse af
den slags hvor hele låget kan åbnes oppefra som med en kuffert, som på
nedenstående link.

http://dyrenes-magasin.dk/til_hunde/transportkasser_og_tasker/beauty_carrier_transportkasse_sort_da.html

Så er det let at klappe låget op og sætte katten derned. Og hvis katten er
meget sky, kan dyrlægen i mange tilfælde undersøge og vaccinere hende uden
overhovedet at tage hende ud af kassen. De fåes i større dyrehandlere, over
nettet og hos nogle dyrlæger og er ikke specielt dyre...(koster vist fra ca.
200 kr for de billigste...)

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : mizzophie@gmail.com

Dato : 22-06-06 18:22

Gainsbourg wrote:
> [...]
> nettet og hos nogle dyrlæger og er ikke specielt dyre...(koster vist fra ca.

tak for tippet! Det ser ud som om, det er noget af det rigtige. Jeg vil
se om min lokale dyrehandler har én, så vi kan få vaccinationen
overstået hurtigst muligt

Mvh Gitte

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 18:39

[...]

Hej Gitte
Nogle katte skal bakkes ind i transportkassen.
Jeg har en af dem. Det er en kamp hvis han lugter lunten, ja hvis han finder
ud af at han skal ud og kører i bil.

Normalt ligger han og sover i transportkasserne, Men finder han ud af at han
skal flyttes i dem så er han væk.

Det er helt umuligt at få ham forlæns ind. Men hvis han bliver bakket ind,
er det nemt.
Altså ned på hug, og katten mellem benene, og se den i øjene mens du skubber
blødt.

Mine katte er ofte på pension, og der er det det samme problem når han skal
hjem, Så det er kører turen han ikke kan lide.

Min anden kat derimod der skal jeg stille kassen foran ham og åbne
gitteret, Så spæner han ind for at se hvad der mon gemmer sig derinde.

mvh Allan

Fra : mizzophie@gmail.com

Dato : 22-06-06 18:46

> [...]
>
> Min anden kat derimod der skal jeg stille kassen foran ham og åbne
> gitteret, Så spæner han ind for at se hvad der mon gemmer sig derinde.

Hej Allan,

Det kunne jo være det var det jeg skulle prøve først, inden jeg
render ud og investere i andre former for transportkasser.
Jeg tror, det er det med at være spærret inde hun ikke kan lide og
så at hun ikke ved hvad der nu skal ske. Hun er indekat, så de eneste
tidspunkter hun kommer ud på, er når hun skal til dyrlæge!

Tak til alle for gode råd og tips

Mvh Gitte

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 21:42

HeHe jeg fik lige læst hvad jeg skrev

Du behøver skam ikke at kigge katten i øjnene.
Det skrev jeg kun for at få den vendt den rigtige vej

Men katte vil gerne bakke væk fra en situation de ikke kan se sig ud af.
Så hvis du har den fikseret , Og halen er inde i kassen, ja så er det nemt.

Mvh Allan

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 22-06-06 22:14

> Er der nogen der har gode ideer og/eller erfaringer?

Jeg vil sige som Allan: Løft katten baglæns ind i transportkassen. Vælt
stille og roligt missen rundt, så den kommer til at ligge på din
underarm. Så løfter du stille og roligt katten ind ved at skubbe armen
ind i kassen. Det kræver måske en smule øvelse, men det kan godt lade
sige gøre, når man først har fået det lært - helt uden stress og jag.
Katten kan ikke opføre sig som "en tegneseriefigur", når den kommer
baglæns ind

Det er jo synd for katten, at stressen starter allerede, når den skal
ind i kassen. Men der er mange katte, der ikke vil derind, selvom de
gladeligt sover i kassen derhjemme De ved godt, at når de bliver
"tvunget" derind, så skal der også ske noget mere Så jeg tror ikke,
at det kun er fordi, det lige nøjagtigt er en transportkasse af en
bestemt type.

Mvh. Betina Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 22:40

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "tvunget" derind, så skal der også ske noget mere Så jeg tror ikke,
> at det kun er fordi, det lige nøjagtigt er en transportkasse af en

Godt skrevet betina

Det er jo sådan det sker på pensionen, Og kassen er placeret i den rigtige
højde på et klatretræ.
Men det går ikke herhjemme, For jeg må jo først hente ham ind fra haven.
Eller ud fra under sengen.
Så jeg må ned på gulvet , med en kat der er lidt sur over at blive båret ind
i huset.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 24-06-06 12:11

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> "Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en
> meddelelse news:nKDmg.97$En3.45@news.get2net.dk...

Jeg er begyndt at "hælde" Lante ind i transportkassen. Efter jeg har
fået Animal Planet har jeg set en del af det udsendelser fra
Dyrepolitiet i USA. Her sætter de kassen på højkant og tager katten
rundt om brystkassen lige uder forbenene og sætter katten ned i kassen.
Det er utroligt nemt og efter jeg er begyndt på det er Lante tydeligt
mindre stresset over at blive transporteret.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 24-06-06 12:42

> [...]
> Det er utroligt nemt og efter jeg er begyndt på det er Lante tydeligt
> mindre stresset over at blive transporteret.

Det er da dejligt at høre Der er ikke noget, der er værre end at føle
man udsætter sine dyr for noget, som man tydeligt kan se gør dem utilpasse.

Mvh Kari

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 12:56

"Kate" skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er utroligt nemt og efter jeg er begyndt på det er Lante tydeligt
> mindre stresset over at blive transporteret.

Det tror jeg jeg vil prøve næste gang.
Jeg har lige afleveret dem på pension her idag, Og denne gang var det slet
ikke nemt.
De havde fanget en skade 5 minutter før vi skulle afsted , så det var
mere spændende.
Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 25-06-06 08:46

> De havde fanget en skade 5 minutter før vi skulle afsted , så
> det var mere spændende.

Ja, det vil jeg tro