en herlig (sen)sommer
Fra : ronny

Dato : 18-06-01 18:36

Ok som jeg ser det kan man til efteråret forvente:

-VDSL
- FWA fra Sonofon ??
- 2 mbit fra Dixanet inc. fri indlands telefoni til 399 kr.

Kan nogen hjælpe mig med enten at verificere, eller (lad endelig være)
afkræfte dette ?

Venlig hilsen
Ronny

Og hvad er det for noget med 8 mbit der står nævnt her i gruppen ? Kan man
booste til 8 mbit ?

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 18-06-01 18:41

Hej,

> -VDSL

Svjv går det i test.

> - FWA fra Sonofon ??

Ja, det ser efterhånden ganske virkeligt ud.

> - 2 mbit fra Dixanet inc. fri indlands telefoni til 399 kr.

Næppe

> Og hvad er det for noget med 8 mbit der står nævnt her i gruppen ? Kan man
> booste til 8 mbit ?

Nej, ikke pt. og næppe med ADSL.

--
Med venlig hilsen,

Ole M. Madsen
NE2 Konfig & FAQ -> http://www.turbine.dk/2601
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet.

Fra : Nic

Dato : 18-06-01 20:06

> -VDSL
Test

> - FWA fra Sonofon ??
Jeps - ser sådan ud...

> - 2 mbit fra Dixanet inc. fri indlands telefoni til 399 kr.
Ser spændene ud - det er dog IP-telefoni

> Og hvad er det for noget med 8 mbit der står nævnt her i gruppen ? Kan man
> booste til 8 mbit ?
8mbit ADSL kommer til efteråret...

Nic

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-06-01 20:08

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> wrote in message

> 8mbit ADSL kommer til efteråret...

Kilde?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-06-01 20:10

In article <9gljis$jie$1@news.inet.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Kilde?

Nej, kildekritik.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Minnie Mouse is a slow maze learner.

Fra : Nic

Dato : 19-06-01 07:46

> Nej, kildekritik.

Det fik jeg ikke. Mener det er teledanmark der der kilde...

Nic

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-06-01 09:09

On Tue, 19 Jun 2001 08:46:02 +0200, Nic wrote:

>Det fik jeg ikke. Mener det er teledanmark der der kilde...

ComputerWorld, og en marketing direktør i TDC Internet, der i
denne sammenhæng er kunde hos TDC Tele Danmark på lige fod med
f.eks. WOL og CyberCity

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : S.Vels

Dato : 21-06-01 19:11

On Mon, 18 Jun 2001 21:06:16 +0200, "Nic" <newsSPAMMER@fogh.com>
wrote:

>Ser spændene ud - det er dog IP-telefoni

>Nic

På deres hjemmeside skriver de:

"· Ubegrænset fastnettelefoni til en fast pris"

Jeg hæfter mig ved "fastnettelefoni". Det må betyde at man kan tale
med PSTN abbonenter til flatrate.

Men jeg forestiller mig at en del af de 2Mbit afsættes til de to
telefonlinier. En linie koster normalt 64kbit. Altså 2Mbit minus op
til 128kbit. Hvordan de så forbinder en til det øvrige fastnet, kan
abbonenter vel være ligeglad med?.

Med 64kbit bør kvaliteten iøvrigt være den sammme, eller noget nær,
den som opnås mellem ISDN og ISDN/PSTN abbonenter.

SV

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-06-01 20:07

On Thu, 21 Jun 2001 18:10:47 GMT, sv@io.dk (S.Vels) wrote:

>På deres hjemmeside skriver de:
>
>"· Ubegrænset fastnettelefoni til en fast pris"
>
>Jeg hæfter mig ved "fastnettelefoni". Det må betyde at man kan tale
>med PSTN abbonenter til flatrate.

Basse:
http://debat.computerworld.dk/debate.asp?Mode=1&ContributionID=1769&DebateID=388&viewFrom=1717&Forrige=1

"Én eller anden kommenterede, at det jo er Voice-over-IP, vi tilbyder.
Selvfølgelig - hvad ellers? ALLE teleoperatørerne eksperimenterer, og
det væsentligste, der er i vejen er, at de endnu ikke har afskrevet
deres enorme investeringer i analog og ISDN teknologi endnu. Vi har
til gengæld løst nogle af de basale tekniske problemer på en ny måde,
og det er derfor at vi kan, hvad vi kan."

Så det er VoIP. Ikke at det i sig selv er slemt. Ordentligt
implementeret VoIP (og ikke bare "IP-telefoni" som i "Et program, jeg
downloadede fra Tucows...") er ikke at kimse af.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-06-01 22:08

> -VDSL
> - FWA fra Sonofon ??
> - 2 mbit fra Dixanet inc. fri indlands telefoni til 399 kr.

Ja, sommeren byder jo som oftest på masser af varm luft!

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-01 22:44

On Mon, 18 Jun 2001 19:36:02 +0200, "ronny" <m11000@hotmail.com>
wrote:

>Kan nogen hjælpe mig med enten at verificere, eller (lad endelig være)
>afkræfte dette ?

Praktisk talt alle nyskabelser i de sidste 4-5 år på udbydermarkedet
har været udsat for ændringer helt op til de sidste dage indtil
lanceringen, og evt. efter (fx de drastiske nedsættelser på
ADSL-priserne).

Tiden har således lært os, at ting i praksis først kan bekræftes, når
der rent faktisk er kunder på.