k.kyhl wrote:
> kaburatorerne har jeg ikke prøvet at rense.. måske en ide, som du
> siger. vil jeg prøve..
Min svoger har sådan én (og jeg har lige lånt den i går aftes, og taget den 
på arbejde i dag og den er IKKE god til kø-kørsel).
Nå, men han havde også en del karburatorproblemer. Han fik benzinpumpen til 
at virke. Noget med en elektronik-styreboks der ikke sad ordentlig fast. Så 
gik den vist bedre (måske styrede den boks også noget andet). Så fandt han 
da ud af at en gummiprop i den "sidste" karburator var utæt for nu var der 
et benzinspringvand derfra. Så det fint sortmalede motordæksel var nu ikke 
længere sort for malingen kunne ikke tåle benzin. Nå, prop i. Den gik nu 
stadig ikke helt godt, så han skilte karburatorer og rensede hvad kan kunne 
finde. Hjalp lidt. Fik fat i (lånt) en anden stang karburatorer og kunne så 
pille, rode og regere med den, og fandt på den måde nogle flere skruer og 
pinde der kunne afmonteres. Så det gjorde han på sin egen. Det hjalp lidt.
Besluttede sig for at køre på dyno-center og få stillet, og dyset osv 
(tidligere ejer havde monteret en lazer udstødning og det var uvist om den 
var dyset om efter det indgreb). Men inden det kom så vidt skilte han 
karburatorerne en gang mere (han giver ikke så let op, og har vel 
efterhånden også fået taget på det), og denne gang fandt han endnu en dims 
der kunne skrues ud (eller et lille hul hvor en nål gik ned), og dér sad en 
lille sort plet slam der da næsten var for lille til at kunne gøre noget, 
men fjernet blev den. Og så gik den bare pling-plingeling.
Lidt af et step-up i forhold til min GN 250. Sjov maskine. Men ikke god til 
kø-kørsel mellem Karlslunde og Ishøj 
Eller i det hele taget til hastigheder under 120.
/jim