Tre sikkert ikke særlig økonomiske abonnem~
Fra : Marianne

Dato : 20-06-06 22:37

Hej

Jeg har efterhånden anskaffet mig tre mobiler med tre forskellige
abonnementer (TDC, SOnofon, Debitel). Den første (og ældste) overtog min
mand, den anden overtog min søn og jeg har selv den nyeste

Jeg har en lidt ulden fornemmelse af, at jeg/vi ikke handler særlig klogt
(=økonomisk), for jeg har købt telefonerne efter hvilken, jeg syntes var
pænest og mest funktionel og billigst på det tidspunt, jeg skulle bruge den.

Kan det ikke betale sig at samle abonnementer hos een 'leverandør'? Jeg vil
helst have så lidt bøvl, som muligt, men noget, som bare virker - det gør
ikke så meget, at det ikke er super-billigt.

Vores behov er småt - brug max. 3 timer/md. + 10-20 SMS'er. Noget mere ifm
udlandsrejser.

mvh
marianne

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 20-06-06 22:53

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
Har du hørt om www.unotel.dk og www.telmore.dk
/ad

Fra : Marianne

Dato : 21-06-06 08:09

> Har du hørt om www.unotel.dk og www.telmore.dk
> /ad

Tak for tilbagemeldingen.

Jeg har kigget hos unotel - bl.a. fordi Bertel skrev, den var billigst.

Men - øh - hvad gør man konkret? Da jeg i sin tid købte telefonerne, købte
jeg svjh også et telefonnummer. Og der er noget med, at telefonerne er låst,
ikke?

Kan jeg beholde numrene og hvordan får jeg telefonerne låst op? (Det er
virkelig en 'for dummies'-forklaring, jeg har brug for!)

Hvad har jeg overset - er der ikke nogen ulemper? Hvad gør unotel og telmore
siden de er billigere end andre (underbetaler deres medarbejdere, går
konkurs hver 6. måned, har enormt dårlig service ???)

mvh
Marianne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-06-06 08:49

Marianne skrev:

> Men - øh - hvad gør man konkret?

Du meddeler Unotel at du gerne vil have dit nummer overflyttet
til dem. Så ordner de resten når du har underskrevet og indsendt
en erklæring - bortset fra at de ikke kan låse din telefon op.

> Da jeg i sin tid købte telefonerne, købte jeg svjh også et
> telefonnummer.

Ja, men mobilnumre kan godt flyttes til en anden mobiludbyder.

> Og der er noget med, at telefonerne er låst, ikke?

Måske. Jeg har kun købt ulåste telefoner, men hvis du har fået
rabat på din(e) mobil(er), er de måske låst. Hvis de er over 6
måneder gamle, har du krav på at få dem låst op gratis. Henvend
dig til sælgeren.

Hvis de ikke er så gamle endnu, er det ikke sikkert at du kan få
dem låst op gratis, men det kan i så fald lade sig gøre for under
100 kr. hos en såkaldt unlocker (det er bare en der har købt det
nødvendige udstyr). Så skal du altså overveje om du vil bruge
perioden ud hos den gamle udbyder eller give lidt ekstra for at
kunne flytte med det samme.

Man kan selv lægge en lås ind på sin mobil, men det går jeg ud
fra at du ikke har gjort.

> Kan jeg beholde numrene

Ja.

> og hvordan får jeg telefonerne låst op?

Se ovenfor. Jeg kan ikke anbefale nogen specielt da jeg aldrig
har haft brug for det.

> Hvad har jeg overset - er der ikke nogen ulemper?

Nej. Du får en dato fra Unotel, og din mobil virker hos den gamle
lige indtil natten før dagen. Om morgenen sætter du så det nye
SIM-kort i fra Unotel, og så virker det med det vuns.

> Hvad gør unotel og telmore siden de er billigere end andre

1. lader være med at investere i teleudstyr.
2. lader være med at drive fysiske salgssteder.
3. lader være med at reklamere [1].
4. opretter nogle gode hjemmesider der betyder at kunderne kan
lave det meste arbejde selv.
5. laver simple aftaler uden 117 slags rabat som det kræver en
professortitel i økonomi for at kunne hitte ud.
6. Kræver at der kun kan ringes hvis der er indsat penge på
kontoen.

[1] Telmore er blevet opkøbt af TDC og er begyndt at reklamere.

> (underbetaler deres medarbejdere, går
> konkurs hver 6. måned, har enormt dårlig service ???)

Telmore var det første firma der blev drevet efter det koncept.
Det blev solgt til TDC for et ukendt beløb, men der gættes på 1/2
milliard = langt fra fallit. Nu får Unotel så de tidligere
Telmorekunder som (stadig) er trætte af reklamer - noget der lå
fjernt fra Telmores oprindelige koncept.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-06-06 10:06

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> rabat på din(e) mobil(er), er de måske låst. Hvis de er over 6
> måneder gamle, har du krav på at få dem låst op gratis. Henvend

Jeg faldt lige over en side hvor de tilbyder at oplyse den
nødvendige kode for 49 kr. - online:

   https://s8wr6.dotserv.com/~unlock.dk/catalog/index.php

Jeg aner intet om firmaet bag ud over at jeg netop har købt en
dingenot hos dem.

--
Bertel

Fra : Jens B

Dato : 21-06-06 11:51

> [...]
> Telmorekunder som (stadig) er trætte af reklamer - noget der lå
> fjernt fra Telmores oprindelige koncept.

Telmore reklamerede nu også før de blev solgt til TDC. Ikke at det generer
mig. Har haft dem både før og nu efter at TDC har overtaget, og mærker ingen
forskel.

Jeg vil da ihvertfald klart anbefale dem. Den "personlige side" man kan
logge ind på er genial, med rigtig god oversigt over ens forbrug, nem
mulighed for at købe tillægsydelser osv (f.eks. hvis man vil
udlandstelefoni, gprs eller lignende, så er det bare ét tryk). Jeg har
ihvertfald ikke én eneste gang fortrudt at jeg skiftede fra min dyre udbyder
(Sonofon) til Telmore. Ikke så meget pga. prisen, men mere fordi at jeg
synes det er bedre og nemmere.

Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-06-06 15:38

Jens B skrev:

> [...]
> forskel.

> Jeg vil da ihvertfald klart anbefale dem.

Jeg var tilfreds kunde hos Telmore (også efter at Unoeuro var
blevet lidt billigere) indtil jeg så at de forlangte at man
modtog reklamer hvis man ville have 3-telefoni. Så skiftede jeg.

Unoeuros hjemmeside er lige så nem som Telmores.

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 21-06-06 16:06

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg var tilfreds kunde hos Telmore (også efter at Unoeuro var
> blevet lidt billigere) indtil jeg så at de forlangte at man
> modtog reklamer hvis man ville have 3-telefoni. Så skiftede jeg.

Hvor ser du det? Er det først under tilmeldingen? Er det ved køb at en
3G tilskudsmobil?

Hvis ovenstående er rigtigt skal jeg aldrig have 3-telefoni hos Telmore.

Man kan jo også overveje lidt hvorfor Telmores sommertilbud er
muligheden for at købe en pakke med 500 minutter til 200 kr (0,40
kr/min) i stedet for at sætte prisen ned for alle kunder (ligesom Tele2).

Er dette mon første skridt på vejen til endnu flere pakker? Vil
minutprisen hos Telmore fremover afhænge af hvilke(n) pakke(r) du har
købt? Altså mindre gennemskuelighed.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-06-06 20:02

Anders skrev:

> Hvor ser du det?

Jeg fik i sin tid at vide at man først kunne komme til at se
deres 3-mobiler efter at man havde tilmeldt sig 3-telefoni, så
det gjorde jeg lige frem til det punkt hvor jeg ikke kunne komme
videre uden at sige "Ja tak" til reklamer. Dér sluttede festen.

Det er et års tid siden (2?), så jeg ved ikke om det stadig er
sådan.

> Er det først under tilmeldingen?

Ja.

> Er det ved køb at en 3G tilskudsmobil?

Så langt kom jeg ikke.

> Hvis ovenstående er rigtigt skal jeg aldrig have 3-telefoni hos Telmore.

My thought exactly.

> Er dette mon første skridt på vejen til endnu flere pakker?

Det er i hvert fald et skridt væk fra Telmores oprindelige
filosofi.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-06-06 16:12

Bertel Lund Hansen skrev:

>Unoeuros hjemmeside er lige så nem som Telmores.

Det skal nok passe, selvom jeg ikke ser nogen grund til at blande unoeuro
(søsterselskab til unotel svjh) ind i mobilsnakken

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : John

Dato : 21-06-06 08:47

Marianne skrev:

> [...]
>
> Kan jeg beholde numrene og hvordan får jeg telefonerne låst op? (Det er
> virkelig en 'for dummies'-forklaring, jeg har brug for!)

Du kan uden problemer flytte dine eksisterende numre med til UnoTel. Det
vælger du bare under oprettelsen på UnoTels hjemmeside.

Hvis dine telefoner er låst (hvilket ikke er sikkert), skal du have dem
låst op hos en unlocker (nogle modeller kan du måske selv låse op)

Søg på "unlock" og "mobil" i Google, så kommer der masser af muligheder
frem.

Men prøv at sætte et kort i fra en anden operatør, der bruger et andet
net, i telefonerne - det kan jo være du er heldig at de ikke er låst.

Mvh

John

Fra : John

Dato : 21-06-06 08:49

John skrev:

> Hvis dine telefoner er låst (hvilket ikke er sikkert), skal du have dem
> låst op hos en unlocker (nogle modeller kan du måske selv låse op)

Hov... glemte lige: hvis telefonerne er mere en seks måneder gamle, har
du krav på at få udleveret unlock-koderne gratis fra mobilselskabet.

Ud fra dit indlæg er det vist tilfældet formoder jeg. Så kan du bare
glemme unlockerne.

Mvh

John

Fra : Anja Larsen

Dato : 21-06-06 17:12

> [...]
> telmore siden de er billigere end andre (underbetaler deres medarbejdere,
> går konkurs hver 6. måned, har enormt dårlig service ???)

Jeg har haft både Unotel og Telmore. De fungerer begge upåklageligt. Dog
skal du være opmærksom på, at Telmore har et krav om, at man minimum bruger
for kr. 50 over 3 sammenhængende måneder, da man ellers vil blive faktureret
kr. 7,50 pr. måned. Unotel har ikke samme krav. For de fleste er det ikke et
problem, men på den anden side, er det træls for de personer med et lavt
forbrug, at de bliver faktureret 7,50 om måneden for ingenting.

Unotel har en fordel, hvis I snakker meget med hinanden (hvilket jeres
forbrug dog ikke tyder på). Hvis alle tre numre bliver tilmeldt under samme
konto, kan I snakke sammen for én kr. pr. opkald. Dette gælder uanset om
opkaldet varer et min. eller 30 min, da samtalen er gratis, og den ene krone
dækker opkaldsafgiften (som til alle andre numre er 25 øre). Jeg kan ikke
huske, om Unotel kører med en grænse pr. samtale på 59 min., men det dækker
vist også de flestes behov.

Anja

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-06 23:02

Marianne skrev:

> Vores behov er småt - brug max. 3 timer/md. + 10-20 SMS'er. Noget mere ifm
> udlandsrejser.

Med så lavt forbrug er Unotel nok det billigste - medmindre du er
så forhippet på nye, smarte mobiler at du gerne vil betale et
fast abonnement og til gengæld kunne få nye mobiler med rabat.

Unotel tager en fast minutpris uanset hvad og hvorfor, og der er
ingen udgift derudover.

   http://www.unotel.dk/

Hvis I samler jeres mobiler hos Unoeuro (under ét login)kan I tal
sammen indbyrdes for en krone pr. opkald uanset hvor længe de
varer. Man kan selv let vælge den mulighed til og fra, så man er
altså ikke bundet af en minimumspris på 1 kr.

I øvrigt er de også billigst med datatrafik der koster 7,50
kr./MB.

--
Bertel