Nvu - tæller - validere.
Fra : Erik Thisted

Dato : 20-06-06 19:31

Min forenings site er ved at blive flyttet.

http://www.balle-lokalhistorie.dk/

Efter tælleren er sat ind validerer siden ikke mere. Hvorfor?

Tælleren virker i MS men ikke i FF. Hvorfor?

Håber på hjælp til de to problemer.

Erik Thisted.

Fra : Leonard

Dato : 20-06-06 20:01

Erik Thisted <erik.thisted@webspeed.dk> wrote:

>Efter tælleren er sat ind validerer siden ikke mere. Hvorfor?

I linie 305 / 307 har du en tom <tr></tr> og det må man ikke, så slet
de 2 linier.

I linie 315 har du et link, hvor der medsendes nogle variabler adskilt
med et & det kan validatoren ikke finde ud af, så erstat & med &amp;

Det skulle gerne fjerne dine fejl.

At det ikke virker i FF er noget med javascript som jeg ikke ved noget
om.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Erik Thisted

Dato : 20-06-06 20:12

Leonard skrev:

> [...]
>
> Det skulle gerne fjerne dine fejl.
>
> At det ikke virker i FF er noget med javascript som jeg ikke ved noget

Tak for svar. Det retter jeg i første omgang.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-06-06 21:32

Erik Thisted wrote:

> Tælleren virker i MS men ikke i FF. Hvorfor?

Den fungerer da i min FF - alt for godt endda. Den tæller ikke unikke hits
men opdaterer ved reload af en side. Det giver en misvisende tælling.

I dit sted ville jeg undersøge muligheden for at begrænse opdateringen af
tælleren til kun at ske ved hvert nyt besøg. Eventuelt finde en anden
tæller, som giver den mulighed. Kan du køre asp eller php på dit webhotel?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Erik Thisted

Dato : 21-06-06 08:49

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> tælleren til kun at ske ved hvert nyt besøg. Eventuelt finde en anden
> tæller, som giver den mulighed. Kan du køre asp eller php på dit webhotel?

Jeg må så se min FF efter i opsætningen.

Har godt lagt mærke til at tælleren registrerer opdatering.
Tror at webhotellet kan køre både asp og php, men jeg kan ikke.
Kender for lidt til hjemmesider til at udnytte mulighederne.
Vil efterhånden prøve at finde ud af flere funktioner.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-06-06 16:37

Erik Thisted wrote:

> Tror at webhotellet kan køre både asp og php, men jeg kan ikke.
> Kender for lidt til hjemmesider til at udnytte mulighederne.

Opgiv nu ikke for tidligt. Hvis du kan køre asp og/eller php på dit
webhotel, er der mulighed for at lave en tæller i asp eller php:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/count.asp?id=cntasp
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/count.asp?id=cntphp

Disse tællere opdaterer ikke ved reload af siden.

Desuden vil det være en fordel for dig at installere en server på din
computer, så du kan teste uden at behøve uploade alt først:

http://hjemmesideskolen.dk/net/iis.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/