Aling i Strict!?
Fra : Daniel Witvliet

Dato : 20-06-06 15:21

Jeg har nu længe brugt Transitional men vil gerne skifte til
Strict.

Jeg har bare ét problem:
Min JavaScript-menu kan ikke centreres...

Scriptet se sådan ud:

100%;">
<script type="text/javascript"
src="/l/menu.js"></script>
<script type="text/javascript"
src="/l/items.js"></script>
<script type="text/javascript"
src="/l/template.js"></script>
<script type="text/javascript">
<!--
   new menu (MENU_ITEMS0, MENU_POS0);
-->
</script>

Er der noget der kan bruges istedet for align="center"?
(Jeg har prøvet med både style="margin-left:auto;
margin-right:auto;" og style="text-align: center;")

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 20-06-06 16:19

Daniel Witvliet skrev:
> Er der noget der kan bruges istedet for align="center"?
> (Jeg har prøvet med både style="margin-left:auto;
> margin-right:auto;" og style="text-align: center;")

Det er da klart når du også samtidig benytter position:absolute; til at
positionere tabellen med. Fjerner du den plus de tilhørende angivelser
for top og left, vil din margin:0 auto; sikkert virke.

Bemærk dog at det generelt er en god ide at komme med et link til en
side hvor problemet optræder, i stedet for blot at skrive koden.

I øvrigt er der flere problemer omkring det stykke kode du har vist. Det
er sjældent særlig hensigtsmæssigt at udforme en menu lavet i
JavaScript. Oftest er resultatet, at brugere som ikke benytter
JavaScript eller har slået det fra, ikke kan navigere rundt på sitet.
Det er dog ikke lige til at sige noget nærmere om, når man ikke kan se
resten af siden.
Derudover er der stort set ingen grund til at komme menuen i en tabel,
når det kan gøres meget nemmere med CSS. Se eventuelt
http://html-faq.dk/1001.asp

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen
http://sappy.dk/impleo/

Fra : Daniel Witvliet

Dato : 20-06-06 18:25

> Det er da klart når du også samtidig benytter position:absolute; til at
> positionere tabellen med. Fjerner du den plus de tilhørende angivelser
> for top og left, vil din margin:0 auto; sikkert virke.

Det virker!
Tusind tak for hjælpen :D

> Bemærk dog at det generelt er en god ide at komme med et link til en
> side hvor problemet optræder, i stedet for blot at skrive koden.

Det havde jeg glemt alt om ... den får I næste gang

> Derudover er der stort set ingen grund til at komme menuen i en tabel,
> når det kan gøres meget nemmere med CSS. Se eventuelt
> http://html-faq.dk/1001.asp

Grunden til, at jeg har sat den i tabel, er, at andet level i
dropdown-menuen går helt amok ellers...

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-06-06 19:23

Daniel Witvliet wrote:

> Grunden til, at jeg har sat den i tabel, er, at andet level i
> dropdown-menuen går helt amok ellers...

Stadig uden et link til siden er det jo
svært at rådgive, men du behøver da ikke
hverken tabeller eller JavaScript til
at lave en dropdown navigationsbjælke,
se for eksempel:

http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 16:23

"Daniel Witvliet" <webmaster@starwars-freak.dk> skrev i en meddelelse

> 100%;">
> [...]

Hvad laver den menu dog inde i en tabel. Tabeller er ikke til design

> Er der noget der kan bruges istedet for align="center"?
> (Jeg har prøvet med både style="margin-left:auto;
> margin-right:auto;" og style="text-align: center;")

Sidste nævnte burde være den korrekte, men er svært at sige da vi ikke
kender til det stykke javascript du bruger. Et link til siden ville være en
stor hjælp

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/